Εδώ και χρόνια υπάρχει το στερεότυπο που θέλουν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα να μην έχουν την ίδια ποιότητα σε σύγκριση με αυτά που κατασκευάζονται σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία και Κορέα. Η Volvo ωστόσο έχει διαφορετική άποψη και όπως δήλωσε ο Robin Page, αντιπρόεδρος σχεδιασμού της σουηδικής εταιρείας, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Κίνα είναι ποιοτικότερα από τα Ευρωπαϊκά

Όπως είπε, υπάρχει λιγότερη αυτοματοποίηση στα κινεζικά εργοστάσια σε σχέση με τα ευρωπαϊκά, κάτι που επιτρέπει το ανθρώπινο δυναμικό να κάνει γρηγορότερες προσαρμογές και αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής. Όπως είπε:

Αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι η ποιότητα των αυτοκινήτων είναι καλύτερη στην Κίνα από ότι στην Ευρώπη. Όλοι ανησυχούσαν για την ποιότητα, αλλά μόλις ξεκίνησε η παραγωγή στα κινέζικα εργοστάσια τα αυτοκίνητα αποδείχτηκαν πιο ποιοτικά.

Για να είμαι ειλικρινής, αν μιλήσεις με άτομα που εργάζονται στα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη, θα διαπιστώσεις πως υπάρχει τόση αυτοματοποίηση στο σύστημα που δεν έχεις χειροκίνητη διόρθωση.

Στη Κίνα υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι και λιγότερη αυτοματοποίηση, κάτι που σου επιτρέπει να είσαι πιο αυστηρός με τις ανοχές και να κάνεις πιο λεπτομερείς και γρήγορες αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής.

Η Volvo κατασκευάζει το S90 για την Ευρωπαϊκή και Αμερικάνικη αγορά και στα εργοστάσιά της στη Κίνα, ενώ εκεί θα κατασκευάζει και τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Η Volvo δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει μοντέλα της στη Κίνα και τα εξάγει παγκοσμίως. Η νέα γενιά του Ford Focus για την αγορά των ΗΠΑ θα κατασκευάζεται στη Κίνα, ενώ και η BMW iX3 θα κατασκευάζεται στη Κίνα.

  • Giannisk

    Δεν έχει να κάνει με την χωρα κατασκευής αλλά με την γραμμη παραγωγής και τον ποιοτικό έλεγχο. Όλοι το ξέρουν αυτό. Ας μην ξεχνάμε ότι κολοσσοί της τεχνολογίας κατασκευάζουν τα προιόντα τους στην Κίνα. Και θεωρώ ότι στο μέλλον θα δούμε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν την παραγωγή τους ανατολικότερα, Πρώτον για λόγους κόστους και δευτερον διότι η Κίνα αν δεν ειναι ηδη, θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως.

  • Axon

    “Στη Κίνα υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι και λιγότερη αυτοματοποίηση, κάτι που σου επιτρέπει να είσαι πιο αυστηρός με τις ανοχές και να κάνεις πιο λεπτομερείς και γρήγορες αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής.”
    Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε η αυτοματοποίηση στα εργοστάσιά τους στην Ευρώπη έχει βασικά προβλήματα σχεδιασμού.
    Μάλλον επιθυμούν να μεταφέρουν και άλλη παραγωγή στην Κίνα και χρυσώνουν το χάπι…

    • a_f_a

      ισχύει αυτό που ειπε ο Page, όπως το ίδιο έχει πει ο Jobs και Cook της αππλε πιο παλιά οταν τους ρωτουσαν γιατί δε φερνουν τη παραγωγή στις ηπα.
      ο πολύς κόσμος δε γνωρίζει οτι αυτό που λέμε “βιομηχανική παραγωγή” ΔΕΝ ειναι “αυτοματοποιημένη παραγωγή”. ο σχεδιασμός, εξέλιξη, παραγωγή αντικειμένου ειναι μια ΑΚΡΩΣ χειροποίητη διαδικασία με πολύ trial-error φάσεις που τη κάνουν α) χρονοβόρα και β) κοστοβόρα.
      επίσης, η βιομηχανική παραγωγή απαιτεί τόνους πρακτικής εμπειρίας (που η δύση έχασε και χάνει) όπως και εξειδικευμένες εφοδιαστικές αλυσίδες που η κίνα διαθέτει σε clusters. ΔΕΝ ειναι εύκολο να φύγει η μαζική παραγωγή από τη κίνα, ιδίως όταν οι ασιατικές αγορές πολύ πιθανόν να ειναι αυτες που θα οδηγούν το μέλλον και οχι οι ευρωπαϊκες. άλλωστε, η ασια συνδεεται με την άλλη μεγάλη αγορά της αμερικής (γενικότερα) από τον ειρηνικό.

    • elaspre

      Καλά όλα αυτά που γράφεις αλλά δεν έχουν καμία σχέση με τον λόγο που όλοι έχουν πάει Κίνα και αυτός είναι το μικρότερο κόστος!
      Τίποτα άλλο, απλά!

    • a_f_a

      Αυτό που αναφέρεις ίσχυε για εποχές του 90, άντε 2000. Πια το κόστος στη λύση κατασκευή στη Κίνα είναι ενα ποσοστό της απόφασης και όχι ο μόνος λόγος.

  • Radical88

    Να παρει τοτε αυτοκινητο made in China αυτος , και κινητο κι οτι αλλο θελει.
    Αλλα εγω δεν ακουμπαω τιποτα κινεζικο, οτι εχω παρει απο εκει ηταν μουφα και αχρηστο. Πραγματικα μισω την Κινα απο την σαβουρα που εχει γεμησει τον κοσμο και σε λιγα χρονια ολες οι βιομηχανιες θα εχουν μεταφερθει εκει

    • δεν πιστευω οτι ειναι το ιδιο η γραμμη παραγωγης……μετο καθαρα ”κινεζικο” !!
      πχ το iphone απο πισω γραφει ξεκαθαρα ”designed in california assembled in china” και δεν υπαρχει κανενα προβλημα !!

      το προβλημα με τα κινεζικα..ξεκιναει οταν μιλαμε για καθαρες απομιμησεις…ειτε οταν μιλαμε για αμφιβολου ποιοτητας ”noname” συσκευες !!

    • δεν νομίζω ότι κανένας τυχαίος CEO θα έλεγε τετοια λόγια αν δεν τα πίστευε…
      είναι στερεότυπο να νομίζουμε ότι η Κινα προσφέρει χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα…
      https://youtu.be/gWGDVPzrkkc

    • a_f_a

      Ακριβώς σε αυτο το άρθρο αναφερόμουν παραπάνω.
      Ο κόσμος δε ξέρει (και λογικό φυσικά) τι σημαίνει σχεδιασμό εξέλιξη και παραγωγή φυσικού αντικειμένου και εχει προκαταλειψεις απο κακή πληροφόρηση.
      Ο Κουκ τα λέει σωστά και τα εχω αντιμετωπίσει και εγω δουλεύοντας Κίνα και ταιβαν.

    • Radical88

      Μα για αυτο πλεον ολα εχουν προβλημα. Το iphone δηλαδη ειναι καλο?? Ολοι εκμεταλευονται τα δωρεαν χερια της Κινας για να μην πληρωσουν τους 5πλασιους μισθους στην Ευρωπη.
      Θα ηθελα ομως να χτυπησουν εναν φορο στα Κινεζικα προιοντα , κι αυτο ειναι ο μονος τροπος η Ευρωπη να κρατησει την παραγωγη σε ευρωπαικο εδαφος…

      Αμα δεις ποσα λεφτα φευγουν απο Ελλαδα προς Κινα και ποσα κινεζικα ερχονται σαν “δωρο” χωρις να πληρωνουν φορους εισαγωγης χανοντας το ελληνικο κρατος απιστευτα ποσα θα φριξεις.
      Καποιος πρεπει επιτελους να χτυπησει τους απατεωνες Κινεζους

    • LefterisKa.Ch

      Γιατι νομιζεται οτι και τα πρωτα iphone δεν φτιαχνονταν στην Κινα; απο το πρωτο iphone μεχρι τωρα φτιαχνονται στην Foxconn οπως και οι περισσοτερες ηλεκτρονικες συσκευες που εχουμε στα σπιτια μας και ας μην το ξερετε!

    • elaspre

      Δεν έχεις δίκιο,όντως έχει καταντήσει αηδία που όλα φτιάχνονται στην Κίνα αλλά υπερβάλεις όταν λες ότι όλα τα κινέζικα είναι άχρηστα και αυτό εξαρτάται το τι πληρώνεις γι αυτό που παίρνεις!
      Αν πεις τώρα σε κάποιον ότι έχεις κάτι ηλεκτρονικό ή ηλεκτρικό και έχει κατασκευαστεί στην Ιαπωνία,η πρώτη του σκέψη θα είναι ότι έχει ποιότητα αλλά θα έχει άγνοια ότι τις δεκαετίες του 70 και 80 τα ιαπωνικά ήταν συνώνυμα της “κινεζιας” του σήμερα!

    • a_f_a

      Εξαρτάται τι πήρες και σε τι τιμή. Η σαβούρα που φτιάχνεται εκει προφανώς αγοράζεται από καταναλωτές στις ανεπτυγμένες (και καλά χώρες). Αν δεν αγοράζονταν οι σαβούρες, δε θα υπήρχαν τα εργοστασια.

    • Radical88

      Μονοι μας βγαζουμε τα ματια μας , και το χειροτερο ειναι οτι τα προιοντα απο Κινα ειναι απο εργαζομενους που δουλευουν για ενα κομματι ψωμι ακομα κι απο ανηλικα παιδια.

  • Phaethon

    Η Volvo δεν έχει πλέον Κινέζους μετόχους;

    Τυχαία θα το είπε..

    • Alexandros

      Ετοιμος ημουνα να το γραψω…. Αφου ρε παιδια η Volvo πλεον ανήκει σε Κινεζους , τι περιεμενατε να πει? Αφου ειναι Κινεζικη , θελουν να τα φτιαχνουν στην Κινα και θα το υποστηριξουν με οποιονδηποτε τροπο . Δεν μου κανει εντυπωση αυτο που ειπε….

  • το μόνο σίγουρο. όποιος περίμενε προκοπή από ευρωπαίους, ακόμα τρέχει