Είναι αρκετά εύκολο να κατανοήσεις την “δουλειά” των διαφορικών, από την στιγμή που ξέρεις πως λειτουργούν αυτά. Η ροπή του κινητήρα μέσω του κινητήριου άξονα κατανέμεται στους τροχούς, μεταφέροντας ενέργεια στο δρόμο. Αλλά όταν μιλάμε για τα διαφορικά των αγωνιστικών του WRC, αυτά είναι αρκετά πιο περίπλοκα.

Με τα αγωνιστικά του WRC να στέλνουν την κίνηση σε όλους τους τροχούς, υπάρχει ένα κεντρικό διαφορικό που μοιράζει τη ροπή από τον κινητήρα στον εμπρός και πίσω άξονα. Υπάρχει, όμως, κάτι περισσότερο από αυτό.

Προκειμένου οι οδηγοί να πάρουν μια στροφή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αυτοί χρειάζονται ένα κυμαινόμενο ποσό “κλειδώματος” μεταξύ των εμπρός και πίσω διαφορικών, πράγμα που σημαίνει ότι το κεντρικό διαφορικό κλειδώνει και ξεκλειδώνει συνεχώς ανάλογα με το πόσο γκάζι και τη γωνία τιμονιού που ο οδηγός εφαρμόζει.

Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός έχει το τιμόνι ευθεία και το πόδι του στο πάτωμα, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου καθορίζει ότι χρειάζονται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση, έτσι ώστε να κλειδώσει πλήρως το κεντρικό διαφορικό. Όταν, όμως, ο οδηγός στρίβει και φρενάρει για μια στροφή ένα ανοιχτό διαφορικό θα προσφέρει λιγότερη υποστροφή. Καθώς ο οδηγός μεταβαίνει από την είσοδο στην έξοδο, το διαφορικό θα ξεκλειδώσει και στη συνέχεια θα κλειδώσει. Όπως θα δεις στο παρακάτω video είναι απίστευτα περίπλοκο και εξαιρετικά έξυπνο.