Δες πόσο απίστευτα περίπλοκο και εξαιρετικά έξυπνο είναι το κεντρικό διαφορικό των WRC αγωνιστικών

Σχετικά άρθρα

Είναι αρκετά εύκολο να κατανοήσεις την “δουλειά” των διαφορικών, από την στιγμή που ξέρεις πως λειτουργούν αυτά. Η ροπή του κινητήρα μέσω του κινητήριου άξονα κατανέμεται στους τροχούς, μεταφέροντας ενέργεια στο δρόμο. Αλλά όταν μιλάμε για τα διαφορικά των αγωνιστικών του WRC, αυτά είναι αρκετά πιο περίπλοκα.

Με τα αγωνιστικά του WRC να στέλνουν την κίνηση σε όλους τους τροχούς, υπάρχει ένα κεντρικό διαφορικό που μοιράζει τη ροπή από τον κινητήρα στον εμπρός και πίσω άξονα. Υπάρχει, όμως, κάτι περισσότερο από αυτό.

Προκειμένου οι οδηγοί να πάρουν μια στροφή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αυτοί χρειάζονται ένα κυμαινόμενο ποσό “κλειδώματος” μεταξύ των εμπρός και πίσω διαφορικών, πράγμα που σημαίνει ότι το κεντρικό διαφορικό κλειδώνει και ξεκλειδώνει συνεχώς ανάλογα με το πόσο γκάζι και τη γωνία τιμονιού που ο οδηγός εφαρμόζει.

Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός έχει το τιμόνι ευθεία και το πόδι του στο πάτωμα, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου καθορίζει ότι χρειάζονται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση, έτσι ώστε να κλειδώσει πλήρως το κεντρικό διαφορικό. Όταν, όμως, ο οδηγός στρίβει και φρενάρει για μια στροφή ένα ανοιχτό διαφορικό θα προσφέρει λιγότερη υποστροφή. Καθώς ο οδηγός μεταβαίνει από την είσοδο στην έξοδο, το διαφορικό θα ξεκλειδώσει και στη συνέχεια θα κλειδώσει. Όπως θα δεις στο παρακάτω video είναι απίστευτα περίπλοκο και εξαιρετικά έξυπνο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr