Η Porsche ξεκίνησε τον σχεδιασμό της 959 “Gruppe B” το 1981 με σκοπό τη συμμετοχή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα σπορ πρωτοτύπων. Την επόμενη χρονιά οι κανονισμοί τροποποιήθηκαν, ώστε το Group B να προσανατολίζεται στα ράλι και το Group C στους αγώνες αντοχής. Το project ήταν ήδη σε προχωρημένο στάδιο για να εγκαταλειφθεί, οπότε οι Γερμανοί αποφάσισαν να μετατρέψουν την 959 στο τεχνολογικό υπερθέαμα που άφησε ιστορία.

Οι αγωνιστικές εκδόσεις, ωστόσο, δεν συνέφερε να πάνε χαμένες. Για αυτό και το 1985 η Porsche πήγε στην έρημο της Μαυριτανίας με τρεις 959, εκ των οποίων καμία δεν κατάφερε να τερματίσει. Την επόμενη χρονιά οι Γερμανοί ήταν αποφασισμένοι να μην αφήσουν περιθώρια αμφισβήτησης, όπερ και εγένετο με τους Rene Metge και Jacky Ixx να κάνουν ένα άνετο “1-2”.

Η απόλυτη επικράτηση στο Dakar δημιούργησε προσδοκίες για τη συμμετοχή της 959 στο Group B, ωστόσο το κόστος μιας πλήρους εμπλοκής απέτρεψε την Porsche. Την ίδια χρονιά ήρθε ο θάνατος του Henri Toivonen στον Γύρο της Κορσικής να βάλει τέλος στην πιο ακραία μορφή rallying που είδε ο πλανήτης.

Η γερμανική εταιρία κατασκεύασε συνολικά έξι αγωνιστικές 959, και μια εξ αυτών θα βγει στο σφυρί από τον οίκο RM Sotheby’s στις 27 Οκτωβρίου, στη δημοπρασία για τα 70 χρόνια της Porsche, στην Ατλάντα των Η.Π.Α.

Η συγκεκριμένη είναι του 1985, με οδηγό τον Rene Metge και μηχανικά διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 3,2-λίτρων επίπεδο εξακύλινδρο κινητήρα προερχόμενο από μια 911 Carrera. Η εκτιμώμενη τιμή πώλησης για την Paris-Dekar 959 θα κυμανθεί μεταξύ 3 και 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων.