Η Porsche κλείνει φέτος 70 έτη παραγωγής σπορ οχημάτων, αφού ήταν το 1948 όταν για πρώτη φορά οι Porsche 356 ξεκίνησαν να κυκλοφορούν στους δρόμους. Η αποδοχή του κόσμου των οδηγικών συγκινήσεων ήταν τόσο μεγάλη που εγκλώβισε την Porsche σε αυτή της την κληρονομιά που κόντεψε να την κλείσει όταν η στροφή σε πιο μοντέρνα οχήματα την δεκαετία του ’80 απέτυχε. Έκτοτε η Porsche αποδέχθηκε πως όλες οι Porsche θα θυμίζουν κάτι από την αρχική 356 και τις 911, που ήταν επί της ουσίας η εξέλιξη της 356 coupe.

Μέρος των εορτασμών για τα 70 έτη Porsche είναι και το Project Gold, που όπως μπορείς να δεις και στο teaser video που παρουσίασε, μάλλον πρόκειται για κάποιου είδους restomod, ζηλεύοντας μάλλον την δουλειά της Singer. Το restomod για την ακρίβεια είναι restoration + modification, υποδηλώνοντας πως γίνεται ανακατασκευή και μετατροπές εκτός εποχής, που εκμοντερνίζουν το όχημα, όπως για παράδειγμα σύγχρονα φρένα/αναρτήσεις κτλ. Στην περίπτωση του Project Gold δεν θα πρόκειται για restoration(ανακατασκευή), αλλά για νέα παραγωγή με σαφείς αναφορές στο παρελθόν, που σαν τελικό αποτέλεσμα όμως, εικάζω, θα μοιάζει στα restomods.

Το Project Gold θα παρουσιαστεί στις 24 Αυγούστου, αλλά θα υπάρχουν ενδιάμεσα teasers στις 10 και 17 Αυγούστου. Η ημερομηνία (24/08) όπως φαίνεται δεν επιλέχθηκε τυχαία αλλά επιλέγοντας αυτή την ημερομηνία, η Porsche κατά κάποιο τρόπο κλείνει το μάτι στους λάτρεις του detailing, αφού είναι έκδηλος ο συνειρμός που γίνεται με τα 24 καράτια του καθαρού χρυσού, αλλά και του “Au”, του συμβόλου του χημικού στοιχείου του χρυσού.

Η Porsche φαίνεται πως κατάλαβε πως στην αγορά των “μοναδικοτήτων” και των αντικειμένων φετίχ είναι λάθος να πουλάς με φιξ τιμές κι έτσι το Project Gold θα δημοπρατηθεί στις 27 Οκτώβρη από την RM Sotheby’s σε δημοπρασία που θα λάβει χώρα στο Porsche Experience Center της Atlanta. Το ότι η πώληση θα γίνει στις ΗΠΑ μάλλον στέλνει ένα μήνυμα στην Singer (και τους πελάτες της) για το ποιος μπορεί “να το κάνει καλύτερα”, αφού θα αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση του Porsche Classic, του τμήματος της εταιρίας που ασχολείται με την συντήρηση των κλασσικών Porsche.

Αντί επιλόγου, έχω να παρατηρήσω πως αυτοί που τα έχουν όλα (από άποψης χρήματος), τελικά επιλέγουν να πληρώσουν το κάτι παραπάνω για οχήματα που έχουν διαχρονική εμφάνιση και είναι συμμετοχικά, όπως και στην αγορά ρολογιών, τα ηλεκτρονικά είναι ανώτερα, αλλά τα μηχανικά είναι που αξίζουν.