Προσωπική εκτίμηση, την οποία έχω εκφράσει επανειλημμένως στο παρελθόν, είναι ότι το καύσιμο του μέλλοντος είναι το υδρογόνο για την διοχεύτεση ενέργειας στους ηλεκτροκινητήρες. Η Toyota είναι πρωτοπόρος και σε αυτή τη μορφή έχοντας εδώ και κάποια χρόνια στην αγορά το Mirai.

H ιαπωνική εταιρία πιστεύει πολύ στην τεχνολογία των κυψελών καυσίμου υδρογόνου, και γι’αυτό ανακοίνωσε ότι διπλασιάζει την επένδυσή της σε αυτή, σχεδιάζοντας επιβατικά αυτοκίνητα και SUVs με χαμηλότερο κόστος και μαζική παραγωγή, ενώ μέσω της υιοθέτησης της τεχνολογία από λεωφορεία και φορτηγά θέλει να φτιάξει οικονομίες κλίμακας.

Η Toyota ήδη εξελίσσει την επόμενη γενιά του Mirai, το οποίο αναμένεται στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, και ελπίζει ότι θα βγει κερδισμένη από την επιλογή της να υποστηρίξει το υδρογόνο, κάτι που η πλειοψηφία των ανταγωνιστών της έχουν απορρίψει ως εμπορικά μη βιώσιμο.

Για να καταφέρει, η Toyota θέλει να επαναλάβει την επιτυχημένη συνταγή του Prius, δηλαδή να προσφέρει φθηνά αυτοκίνητα υδρογόνου, κάνοντας τα προσιτά και δημοφιλή στο κοινό. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του Yoshikazu Tanaka, επικεφαλής μηχανικός του Mirai, όπου σε συνέντευξή του στο Reuters είπε:

Θα μεταβούμε από την περιορισμένη παραγωγή [με το Mirai] στη μαζική παραγωγή, θα μειώσουμε την ποσότητα δαπανηρών υλικών, όπως η πλατίνα που χρησιμοποιείται στα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα και θα καταστήσουμε το σύστημα πιο συμπαγές και δυνατό.

Η εταιρεία θέλει το νέο Mirai να έχει αυτονομία της τάξης των 700-750 χλμ., όταν σήμερα έχει περίπου 500 χιλιόμετρα, για να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα μέχρι το 2025.