Μια νέα πατέντα κατέθεσε η Mazda στην οποία περιγράφει τον τρόπο τοποθέτησης του μικρού wankel κινητήρα που θα λειτουργεί ως range extender σε ένα ηλεκτρικό όχημα που ετοιμάζει η εταιρία και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2019.

Ο μικρός περιστροφικός κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος οριζόντια, κάτω από τον χώρο των αποσκευών για καλύτερο packaging, αλλά και για καλύτερη λίπανση του ρότορα μέσα στον θάλαμο καύσης.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mazda θα κυκλοφορήσει του χρόνου και θα προσφέρεται και με έναν μικρό wankel ranger extender κινητήρα, ο οποίος θα αναλαμβάνει την φόρτιση των μπαταριών. H συγκεκριμένη έκδοση θα πωλείται στην αγορά των ΗΠΑ, μιας και στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία θα κυκλοφορήσει μονάχα ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Οι Ιάπωνες ωστόσο δεν κλείνουν την πόρτα σε ένα νέο σπορ αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα. Όπως άφησε να εννοηθεί ο Mitsuo Hitomi, επικεφαλής κινητήρων της Mazda, η εταιρία του έχει κάποιες ιδέες για ένα σπορ μοντέλο με wankel κινητήρα, αλλά οι τάσεις της αγοράς δείχνουν πως τα σπορ μοντέλα δεν μπορούν να είναι οικονομικά βιώσιμα. Όπως είπε:

Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η τεχνολογία, αλλά οικονομικό. Μπορεί να μπει στην αγορά ένα ακόμη μοντέλο από πλευράς ζήτησης; Θα μπορέσουμε να πουλήσουμε έναν μεγάλο αριθμό μονάδων του συγκεκριμένου μοντέλου; Σήμερα, δεν υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που να πουλούν πολλά και διαφορετικά σπορ αυτοκίνητα, μιας και το κοινό τους έχει γυρίσει την πλάτη και έχουν στραφεί στα crossovers και στα SUVs.

Η Mazda εξακολουθεί να πιστεύει πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν μέλλον, μιας και πιστεύει πως ακόμη και 15 με 25 χρόνια μετά από σήμερα, θα εξακολουθούν να είναι σημαντικοί, μιας και θα χρησιμοποιούνται από υβριδικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Η ιαπωνική εταιρία αναπτύσσει μια νέα τεχνολογία βενζινοκινητήρων που θα μπορούσε να κάνει τους συγκεκριμένους κινητήρες το ίδιο αποδοτικούς και “καθαρούς” με τους ηλεκτροκινητήρες.

Πρόκειται για τους Skyactiv-3 κινητήρες, με τον Hitomi να δηλώνει πως ο κύριος στόχος της Mazda είναι να βελτιώσουν κατά 27% την θερμική απόδοση και να φτάσει το 56%, ώστε οι εκπομπές τους να είναι ισοδύναμες με αυτές ενός ηλεκτρικού οχήματος. Επιπλέον αν οι εκπομπές CO2 μειωθούν κατά 25%, τότε οι νέοι βενζινοκινητήρες της Mazda θα μπορούν να έχουν την ίδια οικονομία καυσίμου σε σχέση με έναν ηλεκτροκινητήρα.