Αναλύοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων turbo κινητήρων Firefly της FCA

Σχετικά άρθρα

Με την παρουσίαση των ανανεωμένων Jeep Renegade και Fiat 500X, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της νέας οικογένειας turbo βενζινοκινητήρων FireFly, όπου σύμφωνα με την FCA αυτός είναι ο πιο προηγμένος κινητήρας της κατηγορίας.

Μια ματιά, όμως, στα ενδότερα του νέου κινητήρα αποκαλύπτει εκτός από την υψηλή τεχνολογία και τα μοναδικά του πλεονεκτήματα.

Έξυπνη αρχιτεκτονική = Χαμηλό βάρος και υψηλή αποδοτικότητα

Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς κινητήρων έχει δημιουργηθεί γύρω από την πιο αποδοτικά δυνατή αρχιτεκτονική όπου κάθε κύλινδρος έχει χωρητικότητα 0,33 λίτρων. Αποτέλεσμα ένας τρικυλινδρος κινητήρας 1.0 λίτρου και ένας τετρακυλινδρος χωρητικότητας 1,33 λίτρων. Κοινός παρανομαστής η υψηλή απόδοση (120 και 150 ίπποι αντίστοιχα), αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (μόλις 93 κιλά για το μπλοκ).

Το σύνολο του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου, ενώ ειδικότερα η κεφαλή έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Teksid και είναι κατασκευασμένη με χρήση χύτευσης υψηλής πίεσης. Παράλληλα, η βάση του κινητήρα έχει εξελιχθεί ώστε να παρέχει τον καλύτερο συνδυασμό αντοχής, χαμηλών κραδασμών και χαμηλού βάρους.

Προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας = Κορυφαία απόδοση και οικονομία καυσίμου

Σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική του, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) ακόμα και στην περίπτωση του 3κυλινδρου συνόλου. Το σύστημα MultiAir (αποκλειστικότητα της FCA) εξελίχθηκε στην 3 γενιά του, προσφέροντας ακόμα υψηλότερη απόδοση μέσω της καλύτερης “αναπνοής” του κινητήρα.

Μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής, το σύστημα MultiAir III βελτιώνει την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά και την απόδοση υπό υψηλό φορτίο, όπου μέσω της καθυστέρησης του κλεισίματος των βαλβίδων μειώνει τα φαινόμενα προ-ανάφλεξης με αποτέλεσμα καλύτερη λειτουργία, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και αυξημένη διάρκεια ζωής.

Παράλληλα η χρήση αρκετών προηγμένων τεχνικών χαρακτηριστικών, όπως ο εξελιγμένος άμεσος ψεκασμός, το turbo χαμηλής αδράνειας με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακούφισης, κ.α., συνεισφέρουν στην αυξημένη απόδοση και την άνεση, αλλά και την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Νέο λογισμικό και ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ρύπων = Αξιοπιστία και φιλικότητα προς το περιβάλλον

Η FCA στην περίπτωση της νέας γενιάς κινητήρων FireFly χρησιμοποίησε τις πλέον σύγχρονες εφαρμογές τόσο σε επίπεδο λογισμικού, όσο και συστημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6d-Temp, και εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων.

Παράλληλα κατά την εξέλιξη τους ολοκληρώθηκαν περισσότερες από 75.000 ώρες δοκιμών σε προσομοιωτή, καθώς και 60.000 ώρες εξέλιξης με πραγματικά οχήματα που κάλυψαν 5 εκατομμύρια χλμ. σε όλο τον κόσμο, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί κορυφαίο επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας.

Σχεδιαστική ευελιξία = Δυνατότητες μελλοντικών εξελίξεων

Η προηγμένη τεχνολογική δομή των FireFly αποτελεί την ιδανική βάση για τη δημιουργία νέων συνόλων που θα προστεθούν στη γκάμα κινητήρων της FCA. Έχοντας σχεδιαστεί εξαρχής για να συνδυάζεται με υβριδικά συστήματα, ο κινητήρας FireFly, διαθέτει όλη τη σχεδιαστική ευελιξία ώστε να διατηρεί τα κατασκευαστικά του πλεονεκτήματα σε μεγάλο βάθος χρόνου.

Παράλληλα ο έξυπνος σχεδιασμός και η υψηλή αξιοποίηση κοινών τμημάτων επιτρέπει την παραγωγή διαφόρων εκδόσεων του κινητήρα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με σημαντικά οφέλη για το κόστος, την αξιοπιστία, αλλά και το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της παραγωγικής διαδικασίας.

Διάβασε ακόμα

Από €16.900 το ανανεωμένο Fiat 500X στην Ελλάδα [Τιμές]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Stellantis επενδύει €100 εκατ. για νέα μπαταρία του Fiat 500e

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 100 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή μιας νέας μπαταρίας για το Fiat 500e, που θα αυξήσει την αυτονομία...