Η Ford ανακοίνωσε πως προχωρά στη κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας ανά την Ευρώπη, ενώ παράλληλα σχεδιάζει να κατεβάσει ρυθμούς παραγωγής και ενδεχομένως και να κλείσει εργοστάσια, καθώς όπως αναφέρει αδυνατεί να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Η Μπλε Οβάλ αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απασχολεί περί τους 54.000 υπαλλήλους σε Γερμανία, Βρετανία και Ισπανία, θα αναθεωρήσει επίσης το μέλλον της κοινοπραξίας της στη Ρωσία, όπως ανακοίνωσε ο Steven Armstrong, επικεφαλής της Ford Ευρώπης. Απέφυγε πάντως να προσδιορίσει τον αριθμό των θέσεων, που θα καταργηθούν, ενώ για το κλείσιμο εργοστασίων είπε ότι “είναι μία επιλογή”. Όπως είπε:

Θα είναι σοβαρός ο αντίκτυπος ανά την ήπειρο. Δεν είναι ένα θέμα ενός- δύο ετών. Έχουμε μεγάλες περιόδους μη κερδοφορίας.

Το εργοστάσιο της Ford στο Μπορντό θα σταματήσει να κατασκευάζει αυτόματα κιβώτια από τον ερχόμενο Αύγουστο, ενώ τα κεντρικά της Ford Αγγλίας και της Ford Credit θα στεγάζονται κάτω από την ίδια στέγη στο Dunton του Essex. Ανάμεσα στους υπαλλήλους που θα χάσουν τη δουλειά τους, θα είναι 1.150 εργαζόμενοι της Βρετανία, με τους 1.000 να είναι από το εργοστάσιό της στο Bridgend της Ουαλίας, που συναρμολογεί τετρακύλινδρους κινητήρες σε τρεις διαφορετικές χωρητικότητες.

Πέρυσι η Ford ανακοίνωσε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης ύψους 11 δισ. δολαρίων, καθώς οι δραστηριότητές της βρέθηκαν στο κόκκινο τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, ενώ οι επενδύσεις για τη στροφή σε ηλεκτρικά και πλήρως αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα αποδείχθηκαν άκρως δαπανηρές. Όπως και πολλές ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποίησε ότι δεν θα πετύχει τους στόχους του 2018, αλλά έθεσε ως στόχο περιθώριο κέρδους 8% έως το 2020 παγκοσμίως και 6% στην Ευρώπη.

Οι εξελίξεις στη Ford αποτελούν ακόμη μία ένδειξη των πιέσεων που δέχονται οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες εν μέσω τεχνολογικών εξελίξεων, εμπορικών αντιπαραθέσεων και προώθησης πιο αυστηρού πλαισίου για τις εκπομπές ρύπων.

Ακόμη μία μεγάλη πρόκληση είναι και το “φρένο” στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του πλανήτη, την κινεζική. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα κατέγραψαν πτώση το 2018, γεγονός που συμβαίνει για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, σε ακόμη μία ένδειξη ότι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου κατεβάζει ταχύτητα.

Η Ford θα προσθέσει στη γκάμα της στην Ευρώπη ένα ακόμη SUV που ήδη πωλείται στις ΗΠΑ, λογικά το νέο Explorer, ενώ το 2020 θα κυκλοφορήσει και το ηλεκτρικό SUV εμπνευσμένο από τη Mustang.