Η εταιρία McLaren Group ltd, μητρική της ομάδας της Formula 1, ανακοίνωσε ότι ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε από 870 εκατομμύρια λίρες το 2017 σε 1,25 δις λίρες το 2018, καθώς αυτή ήταν η πρώτη χρονιά υπό την αναθεωρημένη νομική μορφή της, όπου φέρνει τα τρία λειτουργικά τμήματα του ομίλου -Automotive, Racing και Applied Technologies- κάτω από μια ενιαία εταιρεία/ομπρέλα.

Ωστόσο, παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών και την αύξηση των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων δρόμου κατά 45% σε σχέση με το 2017, ο όμιλος εμφάνισε λειτουργικό έλλειμμα σχεδόν 5 εκατομμύρια λίρες (έναντι 43,4 εκατ. λίρες το 2017). Αυτό οφείλεται κυρίως στη ζημία ύψους 96 εκατομμυρίων λιρών που κατέγραψε το αγωνιστικό τμήμα, παρά την πώληση στοιχείων του ενεργητικού του Heritage τμήματος του (ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα) αξίας 10 εκατομμυρίων λιρών. Η συλλογή της εταιρείας αριθμεί σήμερα 148 αγωνιστικά F1, τέσσερις F1 (δρόμου), τέσσερα ιστορικά οχήματα, 20 αγωνιστικά σασί και δύο P1 και βρίσκεται σε διαδικασία “εξορθολογισμού” της. Η συλλογή αποτιμήθηκε σε σχεδόν 60 εκατομμύρια λίρες στο τέλος του περασμένου έτους.

Προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η αναδιάρθρωση και να επιτραπεί στο το αγωνιστικό τμήμα να συνεχίσει τις δραστηριότητές της, οι ζημίες καλύφθηκαν με συνδυασμό ομολόγων, dilution μετοχών και εγγύησης μετόχων. Το dilution μετοχών είναι ένας γενικός όρος που προκύπτει από την έκδοση επιπρόσθετων μετοχών από μια εταιρεία. Η αύξηση αυτή των μετοχών μπορεί να προκύψει από μια αύξηση κεφαλαίου (με ή χωρίς άσκηση δικαιωμάτων προαίρεσης), ή με μετατροπή μετατρέψιμων ομολογιών, προνομιούχων μετοχών ή warrants. Αυτή η αλλοίωση μπορεί να αλλάξει το ποσοστό συμμετοχής, την ψηφοφορία του ελέγχου, τα κέρδη ανά μετοχή, ή την αξία των μεμονωμένων μετοχών.

Τα αποτελέσματα του 2018 δείχνουν ότι τα έσοδα της αγωνιστικής ομάδας της McLaren στην Formula 1 έπεσαν από 209 εκατομμύρια λίρες το 2017 σε 133 εκατομμύρια λίρες το 2018. Το κόστος αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της σεζόν και ως εκ τούτου, το τμήματα κατέγραψε τη μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία του. Οι ζημίες προκλήθηκαν από τρεις πρωταρχικούς παράγοντες:

  1. Απώλεια εμπορικού εισοδήματος από την Honda μετά τη διακοπή της σύμβασης προμήθειας των power units στο τέλος του 2017
  2. Απώλεια δωρεάν power units, τα οποία με τη σειρά τους αντικαταστάθηκαν από power units της Renault με παχυλό συμβόλαιο, και
  3. Μια εκτιμώμενη μείωση κατά 10 εκατ. λίρες του χρηματικού επάθλου της ομάδας από τα έσοδα της Formula 1 (που πληρώνονται με καθυστέρηση ενός χρόνου), αφού η ομάδα τερμάτισε στην ένατη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2017.

Για να χρηματοδοτήσει την αναδιάρθρωση του αγωνιστικού τμήματος το περασμένο έτος, ο Όμιλος δέχτηκε την επένδυση ύψους 203,1 εκατομμύρια λιρών από τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία Michael Latifi, εκδίδοντας νέες μετοχές στο επενδυτικό του όχημα Nidala (BVI) Limited. Με τη σειρά του, ο Michael Latifi, πατέρας του οδηγού της F2 και δοκιμαστής της Williams Nicholas Latifi, έχει ενεργό ποσοστό συμμετοχής 10% στην εταιρεία. Η πρώτη δόση συνολικού ύψους 100 εκατομμυρίων λιρών εισπράχθηκε πέρσι, ενώ το Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους εισήχθησαν στα ταμεία της εταιρίας επιπλέον 50 εκατομμύρια λίρες, με το τελικό ποσό να ολοκληρώνεται το Μάιο.

Αυτή η επένδυση έρχεται σε συνέχεια της συγκέντρωσης ομολόγων από την City Bank κατά τη διάρκεια του 2017, για να μπορέσει το McLaren Group να αγοράσει τις μετοχές του προηγούμενου CEO και του προέδρου της, Ron Dennis.