Επίσημο: Mini Cooper SE, με 235-270 χλμ ηλεκτρική αυτονομία

Σχετικά άρθρα

Η Mini εισέρχεται στη εποχή της ηλεκτροκίνησης και παρουσίασε σήμερα στο Ρότερνταμ το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Cooper SE. Παράλληλα, γίνεται το πρώτο μοντέλο της premium supermini κατηγορίας που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Η παραγωγή του θα γίνεται από τα τέλη του 2019 στο εργοστάσιο της βρετανικής εταιρίας στην Οξφόρδη της Αγγλίας, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται από τον Μάρτιο του 2020. Οι μπαταρίες για το αυτοκίνητο προέρχονται από τη νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών στο Dingolfing της Γερμανίας, με τους ηλεκτροκινητήρες να έρχονται από το γειτονικό εργοστάσιο του BMW Group στο Landshut.

Μηχανικά, στον χώρο που βρίσκονται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και πετρελαίου) στο συμβατικό Mini, πλέον θέση έχει πάρει ο ηλεκτροκινητήρας του BMW i3 S, ο οποίος αποδίδει 135 kW (184 άλογα) με 270 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία “σχήματος Τ” ιόντων-λιθίου 32,6 kWh, τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Με την μέση κατανάλωση ενέργειας να ανακοινώνεται στα 15 με 13,2 kWh/100 χλμ, η αυτονομία του αυτοκινήτου με μια πλήρη φόρτιση κυμαίνεται από τα 235 με 270 χλμ.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με φορτιστές εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος, χρησιμοποιώντας τα βύσματα Type 2 και CCS Combo 2. Με το προαιρετικό Wallbox της Mini, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει το 80% της μπαταρίας στο σπίτι μέσα σε 2,5 ώρες ή το 100% σε 3,5 ώρες. Με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW, το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε 35 λεπτά.

Το βάρος του Mini Cooper SE ανέρχεται σε 1.365 κιλά, όντας μόλις 145 κιλά πιο βαρύ από το 3-θυρο Μini Cooper S με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο. Για τα 0-60 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,9 δευτ., ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7,3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

Η Mini αναφέρει ότι το έξυπνο packaging δεν επηρεάζει καθόλου τους εσωτερικούς χώρους του Cooper SE, σε σχέση με το 3-θυρο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, ο χώρος αποσκευών του ανέρχεται σε 211 λίτρα, ο οποίος φτάνει τα 731 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Για να εξασφαλιστεί η σχετική απόσταση από το έδαφος για την μπαταρία, η μόνη μετρήσιμη διαφορά εντοπίζεται στην απόσταση από το έδαφος, όπου το νέο Cooper SE είναι περίπου 18 χιλιοστά πιο ψηλό από το συμβατικά τροφοδοτούμενο μοντέλο.

Στο εσωτερικό δεν συναντάμε μεγάλες διαφορές, εκτός από το εντελώς νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 5,5 ιντσών. Στην βασική έκδοση υπάρχει μια οθόνη 6,5 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία προαιρετικά μπορεί να γίνει 8,8 ίντσες. Ακόμα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- τα LED φωτιστικά σώματα και ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, ενώ πλέον υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα: Sport, Mid, Green και Green+.

To νέο Cooper SE είναι το πρώτο μοντέλο του BMW Group που σου προσφέρει μεταβλητή ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση. Έτσι, μέσω ενός διακόπτη μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση και τον βαθμό της ενέργειας που ανακτάται και μετατρέπεται από κινητική σε ηλεκτρική.

Κλείνοντας, η βρετανική εταιρία επιβεβαίωσε ότι μελλοντικά θα προσφέρει plug-in υβριδικές εκδόσεις σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...

Αυτό είναι το Kia EV5 GT

Κυκλοφόρησαν οι δύο πρώτες φωτογραφίες της γρήγορης, GT έκδοσης του Kia EV5, με το αυτοκίνητο να διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον μπροστά να παράγει...