Με την 911 GT3 η Porsche γεφυρώνει εδώ και 20 χρόνια το χάσμα μεταξύ των αυτοκινήτων δρόμου και των αγωνιστικών της και με τη νέα γενιά να είναι προ των πυλών, η γερμανική εταιρία γιορτάζει τα 20στα γενέθλια του μοντέλου.
Η πρώτη GT3 βασιζόταν στην 996 γενιά της 911. Το μοντέλο βγήκε στην αγορά το 1999 και φορούσε τον 3,6-λίτρων boxer ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 360 ίππων με 370 Nm ροπής με όριο περιστροφής τις 7.800 σ.α.λ και συνδυάζονταν με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που έστελνε την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Είχε τελική ταχύτητα 301 χλμ/ώρα και στα χέρια του ζωντανού θρύλου Walter Rohrl, το βάρους 1.350 κιλών αυτοκίνητο, κατάφερε να σημειώσει χρόνο 7:56.33 στο Nurburgring Nordschleife, χρόνος εντυπωσιακός για την εποχή.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2003 παρουσιάστηκε η ανανεωμένη έκδοση που απέδιδε 381 άλογα με 386 Nm ροπής, ενώ το όριο περιστροφής του κινητήρα αυξήθηκε στις 8.200 σ.α.λ. Λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης, η τελική ταχύτητα αυξήθηκε και αυτή στα 306 χλμ/ώρα.
Η τρίτη γενιά παρουσιάστηκε το 2006. Βασιζόταν στην 911 997 και μηχανικά φορούσε έναν 3,6-λίτρων boxer ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 415 ίππων με όριο περιστροφής τις 8.400 σ.α.λ και τελική ταχύτητα τα 310 χλμ/ώρα. Το 2010 παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη έκδοση, που πλέον φορούσε έναν 3,8-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 435 ίππων με 430 Nm ροπής και όριο περιστροφής τις 8.500 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο μοντέλο πέτυχε χρόνο 7:40 στο Nurburgring Nordschleife.
Το 2013 παρουσιάστηκε η 911 (991) GT3 που διέθετε για πρώτη φορά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK 7 σχέσεων, αλλά και launch control. Ο 3,8-λίτρων κινητήρας απέδιδε 475 άλογα με όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ, με τον χρόνο στο Nurburgring να μειώνεται κατά 15 δευτερόλεπτα.
Η αναβαθμισμένη έκδοση της 911 (991) GT3 παρουσιάστηκε το 2017 και φορά τον 4,0-λιτρο boxer ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 500 ίππων με 458 Nm ροπής. Συνδυάζεται τόσο με το 7-τάχυτο PDK κιβώτιο, όσο και με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο. Στο ‘Ring σημείωσε χρόνο 7:12.7, χρόνος ταχύτερος κατά 12,3 δευτερόλεπτα από την pre-facelift 911 GT3.
Η νέα 911 GT3 αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον προσεχή Σεπτέμβριο και οι φήμες λένε ότι το νέο μοντέλο θα μπορέσει να σπάσει το “φράγμα” των 7 λεπτών στην πίστα του Nurburgring. Και αυτό στην “απλή” έκδοση του μοντέλου, και όχι στην RS.
Η νέα 911 GT3 -μεταξύ άλλων- θα διαθέτει φαρδύτερα μετατρόχια και αναβαθμισμένη αεροδυναμική, που θα ξεχωρίζει η τεράστια πίσω αεροτομή, και μηχανικά φημολογείται ότι θα φορά τον 4,0-λίτρων ατμοσφαιρικό boxer εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης περίπου 550 ίππων, που θα συνδυάζεται τόσο με μηχανικό, όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.