Ο CEO της Ferrari, Louis Camilleri σε πρόσφατη συνέντευξή του αναφέρθηκε σε πολλά ζητήματα που αφορούν την ομάδα της ιταλικής εταιρίας στη Formula 1. Αρχικά είπε πως η Ferrari έχει διατηρήσει και για το διάστημα 2021-2025, το δικαίωμα βέτο που κατέχει, αφού όπως είπε:

Διατηρήσαμε το δικαίωμα του βέτο και για την περίοδο 2021-2025 που θα διέπεται από τους νέους κανονισμούς. Δεν είναι μόνο σημαντικό για εμάς, αλλά και για την F1 γενικότερα. Θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ πραγματικά το δικαίωμά βέτο; Πιθανόν όχι. Αλλά οι άλλες ομάδες λαμβάνουν υπόψιν τους πως το έχουμε; Πιθανώς ναι.

Το δικαίωμα βέτο δίνει στην Ferrari την δυνατότητα να εναντιωθεί στην εφαρμογή κάποιας αλλαγής κανονισμού στην Formula 1. Είναι η μοναδική ομάδα που κατέχει τέτοιο δικαίωμα, αφού έχει αδιάλειπτη παρουσία στην Formula 1 από το 1950, χρονιά που θεσπίστηκε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1.

Η τελευταία φορά που η Ferrari χρησιμοποίησε το δικαίωμα βέτο της ήταν το 2015, όταν εμπόδισε να μην υπάρξουν πελατειακές εκδόσεις κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων οριοθετημένου κόστους για τις ιδιωτικές ομάδες. Στο μέλλον, η Ferrari λέει ότι θέλει να εμποδίσει την F1 να εφαρμόσει αλλαγές που δεν θα είναι προς το συμφέρον των ομάδων:

Θέλουμε η Formula 1 να παραμείνει στην πρώτη θέση του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να να υπάρχει επίσης αρκετό περιθώριο για τεχνολογική δημιουργικότητα. Η Ferrari με το δικαίωμα βέτο που κατέχει μπορεί να αποτρέψει την αλλαγή της μορφής της Formula 1 με τρόπο που δεν θα είναι προς το συμφέρον των ομάδων.

Η Ferrari είναι το κλειδί της Formula 1 και η Formula 1 είναι το κλειδί της Ferrari. Αν η Ferrari φύγει από την Formula 1 θα ήταν καλό για το άθλημα; Δεν το νομίζω.

Το αφεντικό της Ferrari πρόσθεσε πως η ομάδα της Formula 1 πρέπει να γίνει πιο ανταγωνιστική. Αυτό θα συμβεί μέσα από την σταθερότητα, με τους ανθρώπους της εταιρίας να μην απολύονται μετά από τα μη επιθυμητά αποτελέσματα.

Η Mercedes είχε και έχει μεγάλη σταθερότητα στους ανθρώπους της όλα αυτά τα χρόνια και εμείς είχαμε κάτι που θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω ως περιστρεφόμενη πόρτα. Οι άνθρωποι μας φοβούνταν να αναλάβουν ρίσκα επειδή εάν έκαναν κάποιο λάθος, τότε θα μπορούσαν να χάσουν την θέση τους. Αυτό πλέον έχει αλλάξει.

Στόχος είναι να χτίσουμε μια κουλτούρα σταθερότητας όπως αυτή που έφερε την πιο πετυχημένη περίοδο της Ferrari, στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με τους Jean Todt, Michael Schumacher και Ross Brawn. Αυτό το έχει πετύχει σήμερα πολύ καλά η Mercedes με τον Toto Wolff.

Μιλώντας με τους μηχανικούς, μου είπαν πως εκτιμούν την αλλαγή αυτή, δηλώνοντας πως μπορούν να επικεντρωθούν σε αυτό που κάνουν ακόμη περισσότερο, αφού δεν χρειάζεται να έχουν στο μυαλό τους πως στην πρώτη αποτυχία ενδεχομένως θα χάσουν την δουλειά τους.

Η δύναμη της Ferrari είναι η εργασιακή ηθική, κάτι που είναι εκπληκτικό και δεν το έχω συναντήσει πουθενά στον κόσμο. Τέτοια ηθική εργασίας και τέτοια πίστη για την εταιρία από τους υπαλλήλους της δεν συναντάς σε κανένα άλλο brand.

Από αυτό μπορεί να καταλάβει κανείς την αίσθηση της δύναμης του τι σημαίνει η Ferrari. Είναι αυτή η τεράστια οικογένεια. Θεωρώ πως σήμερα, κάθε οδηγός του grid της Formula 1, θα ήθελε πολύ να οδηγεί για λογαριασμό της Ferrari.

O 64χρονος Ιταλός μίλησε και για τον Charles Leclerc, λέγοντας:

Οδηγοί σαν τον Charles εμφανίζονται κάθε 10 χρόνια περίπου. Είναι απίστευτα ταλαντούχος, συγκεντρωμένος και ώριμος για την ηλικία του. Είναι πολύ προσγειωμένος και βελτιώνεται συνεχώς. Έχει μάθει από τον Seb και το παραδέχεται. Έχει όλα όσα χρειάζεται, είναι απίστευτο ταλέντο.

Ο Camilleri σημειώνει πως η αλλαγή στη διανομή των εμπορικών εσόδων στις 10 ομάδες της Formula 1 είναι πλέον πιο δίκαιη. Όπως είπε, η προηγούμενη συμφωνία του πρώην CEO της F1, Bernie Ecclestone, πριμοδοτούσε κυρίως τις τρεις πρώτες ομάδες.

Αυτός ήταν ο τρόπος του Bernie. Υπάρχει μια πολύ δικαιότερη κατανομή τώρα σε ότι αφορά την οικονομική βιωσιμότητα όλων των ομάδων της Formula 1. Η νέα κατανομή είναι πολύ καλύτερη.