Η Honda θεωρείται γενικά ως μία από τις πιο αξιόπιστες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά ο CEO της, Takahiro Hachigo, θέλει να προσφέρει μοντέλα στην αγορά που θα έχουν ακόμη καλύτερη ποιότητα.
Στο περιθώριο μιας συνάντησης που είχε με τους προμηθευτές της Honda, ο Hachigo είπε πως πρέπει να μειώσουν την γκάμα και τις παραλλαγές των μοντέλων τους, μιας και τα ζητήματα ποιότητας έχουν μειώσει στο 2% – 3% το περιθώριο κέρδους της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αφού αναγκάστηκε να προχωρήσει σε μια σειρά ανακλήσεων που της κόστισαν σε χρήματα. Ωστόσο το τμήμα των μοτοσυκλετών της εταιρίας, απολαμβάνει πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους, το οποίο ανέρχεται στο 13,9%.
Όπως πρόσθεσε ο Hachigo:
Η Honda πιστεύει ότι η ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η αναμόρφωσή της στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την άφιξη των τεχνολογιών κινητικότητας επόμενης γενιάς είναι τα πλέον κρίσιμα καθήκοντα διαχείρισης μας. Αυτή είναι η προτεραιότητα μας.
Οι κινήσεις που κάνουμε σήμερα θα καθορίσουν την μοίρα μας. Θέλουμε ως επιχείρηση να είμαστε ένας ανεξάρτητος παίκτης σε 10 με 15 χρόνια από σήμερα.
Ο επικεφαλής της Honda είπε πως η ρίζα του προβλήματος έγκειται στην “τρελή πολυπλοκότητα” της γκάμα των μοντέλων τους, όπως και οι όλες σχετικές μηχανικές διαδικασίες, που επιδρούν στην ποιότητα των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν.
Η Honda κατασκευάζει πολλά μοντέλα για συγκεκριμένες αγορές, όπως τα Crider sedan (Κίνα), Brio και Mobilio (Νοτιοανατολική Ασία), WR-V (Λατινική Αμερική και Ινδία), Pilot (ΗΠΑ), N-Series kei cars (Ιαπωνία), που αντιπροσωπεύουν το 40% των ετήσιων πωλήσεών της. Αυτά, σε συνδυασμό της μεγάλης γκάμας των παγκόσμιων μοντέλων (πχ: Jazz, CR-V, HR-V, Civic, Accord), των εκδόσεων και των πρόσθετων επιλογών που προσφέρει, μειώνουν τα περιθώρια κέρδους της εταιρίας.
Έτσι η Honda πρότεινε στους προμηθευτές της να χρησιμοποιούν από εδώ και στο εξής περισσότερα κοινά ανταλλακτικά σε διάφορα μοντέλα της, όπως οι κινητήρες, τα κιβώτια ταχυτήτων, οι καθρέπτες, τα κουμπιά, οι διακόπτες, οι λαβές των πορτών κτλ.
Η Honda δίνει ιδιαίτερη σημασία στα ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα, με τον Hachigo να δηλώνει πως θα προχωρήσουν σε μεταρρυθμίσεις που αποσκοπούν στην απλοποίηση του τρόπου με τον οποίο η Honda σχεδιάζει τα αυτοκίνητά της. Έτσι θα προχωρήσει στην περικοπή ορισμένων ανώτερων διοικητικών θέσεων, ενισχύοντας παράλληλα το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης.