Τον Μάιο του 2016, η BMW παρουσίασε τον νέο -τότε- τετράτουρμπο εξακύλινδρο 3.0-λίτρων diesel κινητήρα της, που αντικατέστησε τον παλιότερο tri-turbo εξακύλινδρο κινητήρα της.
1
Ο quad-turbo κινητήρας (κωδική ονομασία B57D30S0) τοποθετήθηκε στη Σειρά 5 και 6, καθώς και στα X5, X6 και X7, με την ονομασία της έκδοσης να είναι M50d. Ο κινητήρας αποδίδει 394 άλογα με 760 Nm ροπής μεταξύ 2.000 – 3.000 σ.α.λ., με την ροπή να είναι περιορισμένη σε αυτό το νούμερο λόγω των αντοχών του 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου της ZF.
2
Σήμερα, το έγκυρο Bimmer Today έκανε γνωστό ότι μέσα στο 2020 η γερμανική εταιρία θα καταργήσει τον εν λόγω κινητήρα, αρχικά στα sedan μοντέλα (M550d και 750d), και αργότερα στα SUV της (X5 M50d, X6 M50d και X7 M50d).
3
H κατάργηση του quad-turbo πετρελαιοκινητήρα δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς πριν περίπου 15 μήνες ο Klaus Froehlich, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW, είχε δηλώσει πως το μέλλον του είναι αβέβαιο, λόγω του ότι είναι αρκετά δύσκολο η εταιρία να τον κάνει να πληροί τα πρότυπα του WLTP, αλλά και γιατί το τμήμα της αγοράς που αναζητά δυνατούς diesel κινητήρες είναι πολύ μικρό, συνεπώς η επένδυση χρημάτων και χρόνου σε περαιτέρω εξέλιξη του δεν θα αποτελούσε βιώσιμη λύση.