Ο Jim Farley, επικεφαλής παγκόσμιων αγορών της Ford, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας για το 2ο τρίμηνο του 2018 είχε άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρία του έχει πάρει την απόφαση να σταματήσει τις πωλήσεις των C-Max, Mondeo, S-Max, Galaxy στην Ευρώπη.

Κάτι τέτοιο, όμως, δεν έχει συμβεί ακόμα και με την επένδυση που ανακοίνωσε σήμερα, κάποια μοντέλα θα συνεχίσουν να βρίσκονται στην γκάμα της εταιρίας. Πιο συγκεκριμένα, η Μπλε Οβάλ θα επενδύσει συνολικά €42 εκατομμύρια στο εργοστάσιο της στη Βαλένθια της Ισπανίας, χτίζοντας εκεί μια μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών. Με αυτόν τον τρόπο θα επεκτείνει τη γκάμα των υβριδικών της μοντέλων και μέρος της παραπάνω επένδυσης θα χρησιμοποιηθεί για το λανσάρισμα των S-Max Hybrid και Galaxy Hybrid στην Ευρώπη, στις αρχές του 2021.

1

Πιο συγκεκριμένα, η Ford θα προσθέσει δύο νέες γραμμές παραγωγής, στις οποίες θα παράγονται οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου μαζί με τα Kuga Plug-In Hybrid, Kuga Hybrid, S-Max Hybrid και Galaxy Hybrid. Το κόστος της νέας μονάδα συναρμολόγησης ανέρχεται σε €24 εκατομμύρια και θα ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ θα ξεκινήσει να παράγει μπαταρίες και αυτοκίνητα από τον Σεπτέμβριο του 2020.

Τα Kuga Hybrid, S-Max Hybrid και Galaxy Hybrid θα χρησιμοποιούν ένα αυτοφορτιζόμενο, υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2,5-λίτρων, που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής. Δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, αλλά η Ford ευελπιστεί ότι το υβριδικό σύνολο θα αποδίδει 200 άλογα και 210 Nm ροπής.

2

Το S-Max Hybrid θα είναι διαθέσιμο σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη, με τους εσωτερικούς χώρους και τον χώρο αποσκευών να μην επηρεάζεται στο ελάχιστο, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, προσφέροντας έως 2.200 λίτρα στην 5θέσια διάταξη, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Το Galaxy Hybrid θα προσφέρεται αποκλειστικά σε 7θέσια διάταξη, με τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 2.339 λίτρα.

Τέλος, η Ford θα επενδύσει €8 εκατομμύρια στην αναβάθμιση του εξοπλισμού και μηχανημάτων της γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Βαλένθια, για τα υβριδικά πολυμορφικά, ενώ άλλα €10 εκατομμύρια θα υποστηρίξουν την παραγωγή του Kuga Hybrid, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του 2020 η Ford να έχει στη γκάμα της 14 υβριδικά μοντέλα στην Ευρώπη.