H Nissan ξεκίνησε να πουλά την πρώτη γενιά του Leaf τον Δεκέμβριο του 2010 , όντας ένα από τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως. Το μέγεθος του, η τιμή του και η αποδεκτή του αυτονομία το κατέστησαν -για αρκετά χρόνια- ως το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό της αγοράς. Με το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του, όμως, έπεσε πάνω στο Tesla Model 3 και η Nissan άρχισε να χάνει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, καθώς το αμερικάνικο μοντέλο -παρότι πιο ακριβό- είναι πιο ολοκληρωμένο ως πακέτο.

Παρόλα αυτά, η Nissan ανακοίνωσε ότι έχει πουλήσει 450.000 Leaf παγκοσμίως, καθιστώντας το ιαπωνικό μοντέλο το best selling ηλεκτρικό του κόσμου. Αυτός, όμως, ο τίτλος θα αλλάξει σύντομα χέρια, καθώς η Tesla πουλά το Model 3 “σαν ζεστό ψωμί”, και πολύ σύντομα θα πάρει τα ηνία, αυξάνοντας τη διαφορά κάθε μήνα.

Η εμπορική πορεία του Model 3 ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και τον πρώτο καιρό η Tesla αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα με την παραγωγή του, γι’αυτό και το 2017 πούλησε μόλις 1.764 αυτοκίνητα. Με τα προβλήματα να λύνονται, το 2018 η αμερικάνικη εταιρία παρέδωσε 146.055 Model 3, ενώ πέρσι -το 2019- το νούμερο αυτό διπλασιάστηκε, καθώς πουλήθηκαν 300.815 Model 3. Κάνοντας την πρόσθεση, τους 29 μήνες που βρίσκεται στην αγορά, η Tesla έχει παραδώσει 448.634 Model 3.

Μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι η τεχνολογία της ψύξης της συστοιχίας των μπαταριών τους. Στο Leaf είναι αερόψυκτες, ενώ στο Model 3 είναι υγρόψυκτες, κάτι που τις κάνει πιο αποδοτικές, χαρίζοντας στο μοντέλο μεγαλύτερη αυτονομία. Το ιαπωνικό μοντέλο, επίσης, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, ενώ το αμερικάνικο διατίθεται είτε με έναν (στον πίσω άξονα), είτε με δύο (έναν σε κάθε άξονα). Τέλος, το Leaf διαθέτει ημιάκαπτο άξονα στο πίσω μέρος, ενώ το Model 3 ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερη και πιο απολαυστική οδήγηση.