Οι μπαταρίες είναι το πιο βαρύ στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτό αντιτίθεται σφόδρα στη φιλοσοφία της “ελαφρότητας” της Lotus. Γι’αυτό o επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας, Matt Windle, δήλωσε στο αμερικάνικο Autoblog ότι η Lotus έκανε ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό, ώστε η Evija να έχει αυτή την ανόθευτη αίσθηση που έχουν όλα τα μοντέλα της.
Όπως ξέρεις, η Evija διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (ένας για κάθε τροχό), που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 70 kWh. Ο Windle εξήγησε ότι η ευρεία χρήση σύνθετων υλικών, όπως οι ίνες άνθρακα, βοηθά στο να κρατηθεί το βάρος χαμηλά, ενώ και το έξυπνο packaging είναι ένα ακόμα μέτρο εξοικονόμησης βάρους.
Πιο συγκεκριμένα, ο Windle μας δίνει ως παράδειγμα το τμήμα στο οποίο είναι τοποθετημένη η κολώνα του τιμονιού, το οποίο χρησιμοποιείται επίσης ως αγωγός για το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου. Αν σε όλες αυτές τις μικρές λεπτομέρειες προσθέσεις και το carbon monocoque πλαίσιο, το συνολικά βάρος του αυτοκινήτου είναι μόλις 1.680 κιλά, νούμερο που καθιστά την Evija το ελαφρύτερο ηλεκτρικό hypercar του κόσμου.
Παρόλα αυτά, το βάρος του είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Lotus στην ιστορία της. Και όμως, ο Windle μας διαβεβαιώνει ότι οδηγώντας το αυτοκίνητο θα αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας πραγματικής Lotus. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η μπαταρία είναι εκεί όπου θα ήταν ο τετρακύλινδρος ή ο εξακύλινδρος κινητήρας, σε ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο, και όχι ακριβώς κάτω από τον θάλαμο επιβατών.
Αυτή η διαμόρφωση δίνει στους δύο επιβάτες την εντύπωση ότι είναι “χωμένοι” στο cockpit, ενώ ταυτόχρονα χαμηλώνει το κέντρο βάρους, με τον Windle να επισημαίνει:
Έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε δυναμική οδήγηση και επιδόσεις που περιμένουν οι πελάτες από μια Lotus. [Η Evija] είναι το ίδιο δυναμική, αλλά με διαφορετικό σύστημα κίνησης. Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι η Lotus συνεχίζει να υπάρχει, θέλουμε να ξέρουν ότι είμαστε ακόμα εδώ, ότι μπορούμε να καινοτομήσουμε ακόμα. Η [Evija] δεν είναι απλώς ένα αυτόνομο προϊόν. Η γλώσσα σχεδιασμού και το περιεχόμενο που υπάρχει στο αυτοκίνητο μας δίνουν κατεύθυνση καθώς θα διαμορφώνουμε τα μελλοντικά προϊόντα που θα έρθουν. Δείτε το ως ένα πρωτοπόρο μοντέλο για την εταιρία.