Εδώ και σχεδόν έναν μήνα τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών -και όχι μόνο- στη Γερμανία αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο έχουν κλείσει, στη προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωση τους κορωνοϊού. Μέχρι σήμερα στη Γερμανία έχουν νοσήσει 118.235 άνθρωποι από τον Covid-19, με 2.607 να έχουν χάσει τη ζωή τους και 52.407 να έχουν αναρρώσει.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, η γερμανική ένωση κατασκευαστών οχημάτων (VDA) και το μεγαλύτερο εργατικό συνδικάτο της Γερμανίας, IG Metall, ζητούν από την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ να επιτρέψει όσο συντομότερα γίνεται την επανέναρξη των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Audi και Daimler έχουν δηλώσει πως επιθυμία τους είναι να επανεκκινήσουν τα ευρωπαϊκά τους εργοστάσια πριν τα τέλη του μήνα, αλλά τα πάντα θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έχουν ήδη ανακοινώσει πως με την επαναλειτουργία των εργοστασίων τους θα θέσει σε ισχύ μια σειρά μέτρων προφύλαξης και ασφαλείας του προσωπικού τους από τον κορωνοϊο, όπως θερμομετρήσεις, εξετάσεις αίματος, διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας, χρήση μασκών, αντισηπτικών, γαντιών και άλλων.

Στις σχετικές ειδήσεις η Volkswagen έκανε γνωστό πως απολύει προσωρινά 1.500 εργαζομένους της από το εργοστάσιό της στη πόλη Τσαττανούγκα του Τενεσί των ΗΠΑ, το οποίο παραμένει κλειστό από τις 21 Μαρτίου. Την περασμένη Τρίτη η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν πως απολύουν προσωρινά περισσότερους από 29.000 εργαζομένους τους σε ΗΠΑ, Βρετανία και Ισπανία λόγω της πανδημίας.

Επίσης η Toyota θα σταματήσει να πληρώσει 5.000 προσωρινούς υπάλληλους της, με την CarMax να απολύει προσωρινά 15.500 υπαλλήλους της.