Στις αρχές του Ιανουαρίου του 2019 η Ford παρουσίασε τη νέα γενιά του Explorer, το οποίο έκανε λίγες ημέρες αργότερα το ντεμπούτο του στην έκθεση του Detroit. Το νέο μεγάλο SUV της αμερικάνικης εταιρίας βασίζεται σε μια πισωκίνητη πλατφόρμα, και τον Απρίλιο του περασμένου έτους η Ford ανακοίνωσε ότι η plug-in υβριδική έκδοση του μοντέλου θα γίνει διαθέσιμη και στην Ευρώπη.

Οι παραγγελίες αυτού για την ευρωπαϊκή αγορά ξεκίνησαν στα τέλη του 2019, αλλά οι πρώτες παραδόσεις έγιναν πριν λίγες ημέρες. Το Explorer Plug-In Hybrid φορά τον 3,0-λιτρο V6 EcoBoost κινητήρα απόδοσης 350 ίππων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων. Αποδίδει συνολικά 457 άλογα με 825 Nm ροπής, κάνοντας το μοντέλο το πιο δυνατό plug-in υβριδικό αυτοκίνητο της Ευρώπης.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 10 ταχυτήτων και ενός έξυπνου συστήματος τετρακίνησης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επτά προγράμματα οδήγησης, με το μέγιστο βάρος ρυμούλκησης να αγγίζει τα 2.500 κιλά.

Σε κύκλο WLTP, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται σε 42 χλμ., καθώς ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh. Η μέση κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 3,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 71 γρ/χλμ.

Η υδρόψυκτη μπαταρία βρίσκεται κάτω από την δεύτερη σειρά των καθισμάτων, μη επηρεάζοντας έτσι τον προσφερόμενο χώρο των επιβατών και των αποσκευών. Αυτή μπορεί να φορτιστεί από οικιακή πρίζα (230 volt) σε 5 ώρες και 50 λεπτά, ενώ με χρήση του προαιρετικό επιτοίχιου Ford Connected Wallbox ή έναν συμβατό δημόσιο σταθμό φόρτισης, η φόρτιση της γίνεται σε λιγότερο από 4 ώρες 20 λεπτά.

To μήκος του αγγίζει τα 5.049 χλστ., το πλάτος του τα 2.004 χλστ. (2.268 χλστ. μαζί με τους καθρέφτες), και το ύψος του τα 1.775 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 3.025 χλστ. Στο εσωτερικό κυρίαρχη θέση έχει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη 10,1 ιντσών (βασική 8 ιντσών) για το SYNC 3 σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ακόμα, υπάρχει 12,3 ιντσών οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ διαθέτει την τυπική διάταξη επτά θέσεων. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 515 λίτρα και εκτοξεύεται έως τα 2.274 λίτρα.

Τέλος, το Explorer Plug-In Hybrid προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, τις ST-Line και Platinum, με την τιμή της πρώτης στην Γερμανία να ξεκινά από τα €76.000, ενώ της δεύτερης από τα €77.000. Στον βασικό εξοπλισμό διατίθεται -μεταξύ άλλων- ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 14 ηχεία, θερμαινόμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα κλιματιζόμενα καθίσματα μπροστά, σύστημα active noise cancellation, σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones και τη σουίτα ασφαλείας Co-Pilot360.