Στα πλαίσια μείωσης των εκπομπών ρύπων αλλά και ως ένα ενδιάμεσο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, πολλές πλέον εταιρίες προσφέρουν plug-in υβριδικά μοντέλα. Για παράδειγμα η Audi, έχει σήμερα στην γκάμα της τα A6, A7, A8 και Q7, με τέτοιο σύνολο, με τις εκδόσεις να φέρουν τα διακριτικά TFSI e.

Το πρώτο PHEV αυτοκίνητο, όμως, από το Ingolstadt παρουσιάστηκε στα τέλη του 1989, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης το 1990. Το όνομα του Audi 100 Avant Quattro Duo. Αυτό ήταν ένα πειραματικό όχημα, το οποίο όπως είναι εύκολα κατανοητό βασιζόταν στο 100 Avant, που θεωρείται ο πρόγονος του A6 Avant.

Μηχανικά, το εν λόγω αυτοκίνητο διέθετε έναν 2,3-λίτρων πεντακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 136 ίππων, στο εμπρός άξονα, και έναν ηλεκτροκινητήρα 9 kW (13 ίππων) της Siemens, στον πίσω άξονα. Η μπαταρία ήταν τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών, και ήταν τεχνολογίας νικελίου-καδμίου (Ni-Cd), ενώ διέθετε και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Αυτή χάριζε στο αυτοκίνητο μια ηλεκτρική αυτονομία 39 χλμ., και για να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά ο οδηγός έπρεπε να σταματήσει, να επιλέξει “νεκρά”, και να πιέσει το διακόπτη “E” στην κεντρική κονσόλα. Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά, το Duo μπορούσε να πιάσει ταχύτητα μέχρι 50 χλμ/ώρα.

Η Audi παρήγαγε μόλις 10 αυτοκίνητα του 100 Avant Quattro Duo, τα οποία δοκιμάστηκαν σε διάφορα πιλοτικά προγράμματα, όπως ως ταξί στο ιστορικό κέντρο του Ingolstadt, στη Γερμανία, με το συγκεκριμένο που βλέπεις να βρίσκεται στο μουσείο της Audi.

Η γερμανική εταιρία συνέχισε την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος, καθώς το 1991 παρουσίασε τη δεύτερη έκδοση του, πάλι στο ίδιο αμάξωμα, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 29 άλογα. Έξι χρόνια αργότερα η Audi έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγή το A4 Avant Duo, και έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρία που λάνσαρε την plug-in υβριδική τεχνολογία.