H Toyota παρουσίασε πριν 25 χρόνια το Mega Cruiser

Σχετικά άρθρα

Το Toyota Land Cruiser το γνωρίζουν πολλοί, το Toyota FJ Cruiser λιγότεροι, αλλά το Toyota Mega Cruiser ελάχιστοι, αν όχι κανείς. Έκλεισε, όμως, τα 25α του γενέθλια και αυτή είναι μια καλή αφορμή να μάθεις μερικές πληροφορίες για αυτό.

Πριν προχωρήσεις, είμαι σίγουρος ότι θα σκεφτείς “Δεν θα γίνει Hummer ποτέ, όσο και να προσπάθησε”. Και δεν θα έχεις άδικο. Το μεγάλο, τετρακίνητο όχημα βαρέως τύπου βγήκε στην παραγωγή από την Toyota το 1995 και κυκλοφόρησε αποκλειστικά στην Ιαπωνία.

Το Mega Cruiser είναι το μεγαλύτερο 4WD που κατασκευάστηκε ποτέ από την ιαπωνική εταιρία, και -όπως το Hummer- σχεδιάστηκε κυρίως για στρατιωτική χρήση, έχοντας καθήκοντα τη μεταφορά του πεζικού στην πρώτη γραμμή. Ακόμα, χρησιμοποιήθηκε ως βάση για βαριά αντιαρματικά όπλα και κινητούς πυραύλους εδάφους-αέρος Type 93, από τις Ιαπωνικές στρατιωτικές δυνάμεις.

Η στρατιωτική έκδοση Mega Cruiser είναι γνωστή ως BXD10 και χαρακτηρίζεται Kokidosha από το JSDF (Japan Ground Self-Defense Force), ενώ η πολιτική έκδοση έχει κωδική ονομασία BXD20. Η χρήση του, όμως, ως πολιτικό αυτοκίνητο “τιμωρήθηκε” από τους πολύ δαπανηρούς φόρους που επιβλήθηκαν από την ιαπωνική κυβέρνηση, εξαιτίας των κανονισμών για τις διαστάσεις και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Το Mega Cruiser χρησιμοποιήθηκε από νομαρχιακά τμήματα της αστυνομίας και της πυροσβεστικής, με αυτά που πουλήθηκαν σε ιδιώτες να περιορίστηκαν στα σχεδόν 100 οχήματα. Ένας άλλος σκοπός του οχήματος ήταν να δοκιμάσει διάφορες ιδέες για τα SUV μαζικής παραγωγής της Toyota, όπως το Land Cruiser, αλλά σαν project δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο.

Οι παραγγελίες της έκδοσης δρόμου του αυτοκινήτου άνοιξαν τον Ιανουάριο του 1996, με το Mega Cruiser να έχει μήκος 5.090 χλστ., πλάτος 2.169 χλστ., και ύψος 2.075 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 3.396 χλστ. Αν θεωρείς το Hummer H1 μεγάλο, το Mega Cruiser ήταν τεράστιο, καθώς το ιαπωνικό μοντέλο ήταν 404 χλστ. πιο μακρύ, 119 χλστ. πιο ψηλό, αλλά 122 χλστ. πιο στενό. Το βάρος του άγγιζε τα 2.850 κιλά, ενώ μπορούσε να φιλοξενήσει έως και έξι επιβάτες, με το ωφέλιμο φορτίο να αγγίζει τα 750 κιλά.

Μηχανικά, το Mega Cruiser διέθετε κάτω από το καπό του έναν 4.104 κ.εκ. τετρακύλινδρο turbodiesel κινητήρα (15B-FTE), απόδοσης 155 ίππων στις 3.200 σ.α.λ. και 390 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ. Υπήρχε, όμως, και μια δυνατότερη έκδοση με 170 άλογα και 422 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.600 σ.α.λ.

H κίνηση -φυσικά- μεταφερόταν σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός τετρατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με μετατροπέα ροπής της Aisin-Warner. Αυτό έστελνε τη δύναμη στο transfer case, ενώ υπήρχε κεντρικό κλείδωμα διαφορικού δύο ταχυτήτων και δύο ακόμα διαφορικά, ένα ανά κάθε άξονα. Διέθετε διπλά ψαλίδια σε κάθε άκρο, υπήρχε σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενώ η απόσταση από το έδαφος έφτανε τα 420 χλστ., όντας 10 χλστ. μεγαλύτερη από αυτή του H1.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Toyota ανακαλεί 211.000 Prius

Η Toyota προχωρά στην ανάκληση 211.000 Prius και Prius Prime, παγκοσμίως, παραγωγής 2023 και 2024, επειδή οι πίσω πόρτες ενδέχεται να ανοίξουν απροσδόκητα. Το Prius...

EuroNCAP: Πεντάστερα τα Nio EL6, Toyota C-HR και υπό προϋποθέσεις το Honda CR-V

Ο EuroNCAP έκανε γνωστά τα αποτελέσματα των δοκιμών ασφάλειας που διενήργησε στα Nio EL6, Toyota C-HR, και Honda CR-V υπό τους ενημερωμένους κανονισμούς του...