Η δικηγορική εταιρεία Harcus Parker με έδρα το Λονδίνο κατέθεσε μήνυση εναντίον της Renault και της Nissan, επικαλούμενη ανεξάρτητα δεδομένα δοκιμών, τα οποία δείχνουν πως περίπου 700.000 diesel Renault Clio, Espace, Captur, Megane και Scenic και 600.000 diesel Nissan Note, Juke και X-Trail, παραγωγής μεταξύ 2009 και 2018, στο Ηνωμένο Βασίλειο, εξοπλίζονται με παράπονο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων τους, με τα αυτοκίνητα να παράγουν στη πραγματικότητα έως και 15 φορές περισσότερο οξείδιο αζώτου από το επιτρεπτό.

Επίσης η Harcus Parker υποστηρίζει πως περίπου 100.000 Nissan Qashqai με τον 1.200άρη κινητήρα βενζίνης εκπέμπουν έως και 15 φορές περισσότερο CO2 από το επιτρεπτό.

Η μήνυση αναφέρει πως παρότι το υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου προσπάθησε να πείσει την Nissan να ανακαλέσει τα 100.000 βενζινοκίνητα Qashqai, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2017, το υπουργείο Μεταφορών ενημέρωσε την Nissan πως σε δοκιμές του διαπίστωσε πως οι εκπομπές ρύπων του μοντέλου ήταν “πολύ υψηλές”, ενώ παρόμοια επιστολή στάλθηκε και το 2018.

Η δικηγορική εταιρεία ισχυρίζεται πως τα μοντέλα της Renault και της Nissan με τους diesel 1.500 και 1.600 κ.εκ κινητήρες συγκαταλέγονται σε εκείνα με τις χειρότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου σε πραγματικές συνθήκες, χειρότερες ακόμη και από μοντέλα της VW και της Mercedes.

Η Nissan και η Renault διαψεύδουν τους ισχυρισμούς της βρετανικής δικηγορικής εταιρείας λέγοντας:

Η Nissan δεν χρησιμοποιεί παράνομα λογισμικά σε κανένα από τα αυτοκίνητά που κατασκευάζει. Όλα τα οχήματα της Nissan συμμορφώνονται πλήρως με την ισχύουσα νομοθεσία για τις εκπομπές.

Όλα τα οχήματα της Renault έχουν εγκριθεί και έχουν πάρει τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις σύμφωνα με τους νόμους και τους κανονισμούς για όλες τις χώρες στις οποίες πωλούνται και δεν διαθέτουν παράνομο λογισμικό.

Η Harcus Parker πιστεύει ότι οι πελάτες πλήρωσαν υπερβολικά για τα αυτοκίνητα τους και δικαιούνται αποζημίωση, περίπου 5.000 στερλινών (€5.500) ο καθένας.

Η δικηγορική εταιρία Harcus θα ξεκινήσει μια παρόμοια μήνυση και εναντίον της Mercedes, ενώ συμμετείχε και στη δικαστική μάχη ανάμεσα 90.000 ιδιοκτητών μοντέλων της Volkswagen και της γερμανικής εταιρίας, όπου κατάφεραν να κερδίσουν αποζημιώσεις λόγω του Dieselgate.