Η BMW ανακοίνωσε πως ήρθε σε συμφωνία ύψους 2 δισ. ευρώ με την Northvolt προκειμένου η δεύτερη να τις παρέχει μπαταρίες για ηλεκτρικά της μοντέλα. Οι μπαταρία θα κατασκευάζονται στο νέο εργοστάσιο που ετοιμάζει η Northvolt στο Skelleftea της Σουηδίας, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών ιόντων λιθίου της Ευρώπης και σε αυτό έχει επενδύσει τόσο η VW, όσο και η BMW.

Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει την παραγωγή του το 2020 και όταν λειτουργεί στο 100% το 2023, θα είναι σε θέση να κατασκευάζει μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 32 GWh κάθε χρόνο.

Η Northvolt αναφέρει πως κατά την παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου θα χρησιμοποιούνται 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συγκεκριμένα από αιολική και από υδροηλεκτρική, ενώ θα κατασκευάσει και ένα δεύτερο αντίστοιχου μεγέθους εργοστάσιο στη Κάτω Σαξονία της Γερμανίας.

H Northvolt έκανε γνωστό πως πήρε δάνειο 1,6 δισ. ευρώ, με τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για την επέκταση του εργοστασίου της, αλλά και στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξής της.

Παράλληλα η BMW ανακοίνωσε πως υπέγραψε σύμβαση ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ με τη Μαροκινή εταιρεία εξορύξεων Managem Group. Με αυτή τη συμφωνία, το BMW Group θα καλύψει περίπου το ένα πέμπτο των αναγκών του σε κοβάλτιο για την 5η γενιά των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, ενώ τα υπόλοιπα δύο πέμπτα θα προέρχονται από την Αυστραλία. Η συμβατική περίοδος ορίζεται στα πέντε χρόνια (2020 – 2025), ενώ έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας για απευθείας προμήθεια κοβαλτίου από το Μαρόκο τον Ιανουάριο του 2019.

Σε δηλώσεις του, ο Andreas Wendt χαρακτήρισε το κοβάλτιο σημαντική πρώτη ύλη για την ηλεκτροκίνηση. Αναφερόμενος στη σύμβαση με την Managem τόνισε τη διασφάλιση της προμήθειας πρώτης ύλης για τις ανάγκες των κυψελών μπαταριών, επαναλαμβάνοντας για μία ακόμα φορά ότι στόχος της εταιρείας είναι ένας στόλος με 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023. Λόγω αυτού, οι ανάγκες για πρώτες ύλες αναμένεται να αυξηθούν και ειδικότερα για το κοβάλτιο υπολογίζεται να τριπλασιαστούν μέχρι το 2025.

Για την 5η γενιά κυψελών μπαταριών, το BMW Group αναμορφώνει τις εφοδιαστικές αλυσίδες του και θα προμηθεύεται απευθείας λίθιο, όπως και κοβάλτιο και θα διαθέτει αυτές τις πρώτες ύλες στους δύο κατασκευαστές κυψελών μπαταριών, CATL και Samsung SDI, διασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια για την προέλευση πρώτων υλών. Επίσης καταργεί τη χρήση σπάνιων γαιών από το 2021 και δεν θα εξαρτάται πλέον από τη διαθεσιμότητά τους.

Μιλώντας με αριθμούς, το BMW Group, για την 5η γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης θα προμηθεύεται κυψέλες μπαταριών από την CATL (όγκος παραγγελίας: 7,3 δισ. ευρώ, συμβατική περίοδος: 2020 – 2031) και τη Samsung SDI (όγκος παραγγελίας: 2,9 δισ. ευρώ, συμβατική περίοδος: 2021 – 2031).