Παρότι έχουν διαρρεύσει φωτογραφίες του ID.4 χωρίς καθόλου καμουφλάζ, η γερμανική εταιρία συνεχίζει το teasing του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της, δίνοντας σήμερα μερικές νέες φωτογραφίες εξηγώντας τον εξωτερικό σχεδιασμό του.
Το ID.4 έχει ρέουσες γραμμές και επιφάνειες που χαρακτηρίζονται από σχεδιαστική πλαστικότητα, με πολύ καλή αεροδυναμική συμπεριφορά.
Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Κίνα και αργότερα στις Η.Π.Α., με τον Klaus Zyciora (πρώην Bischoff), επικεφαλής σχεδιασμού για το Volkswagen Group, να σχολιάζει το SUV που σχεδίασε μαζί με την ομάδα του:
Το ID.4 αντιπροσωπεύει την εξέλιξη του ηλεκτρικού design. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του είναι καθαρός, δυνατός και ρέει. Επικοινωνεί ισχύ και αυτοπεποίθηση με ένα νέο τρόπο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο απρόσκοπτο, αεροδυναμικό στυλ της οικογένειας μοντέλων ID το οποίο μεταφέρουμε για πρώτη φορά στα SUV με το ID.4.
Σχεδιαστικά, αυτό σημαίνει ότι οι απαλές, μαλακές επιφάνειες εναλλάσσονται με σαφείς, ξεκάθαρες ακμές. Ο σχεδιασμός μοιάζει να έχει σμιλευθεί από τον ίδιο τον άνεμο. Ταυτόχρονα, η μοντέρνα εμφάνιση του ID.4 υπογραμμίζεται από τους χαρακτηριστικούς προβολείς και τη φωτεινή γραμμή, σχεδιαστική υπογραφή που τους συνδέει.
Το καλό design είναι επίσης πάντα λειτουργικό, σε ένα ηλεκτρικό όχημα o αεροδυναμικός συντελεστής είναι ένας βασικός παράγοντας για την αυτονομία, με τον Zyciora να εξηγεί:
Η εξέλιξη του design ειδικά για την ηλεκτροκίνηση, όπως εκφράζεται στο ID.4, σημαίνει επίσης ότι έχουμε επικεντρωθεί πολύ στην αεροδυναμική. Το ID.4 διακρίνεται από έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,28 Cd. Ο πιο σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι η ρέουσα μορφή του αμαξώματος και της καμπίνας των επιβατών, που μοιάζει να συμπυκνώνεται ως φόρμα καταλήγοντας στο πίσω μέρος. Αυτό συμπληρώνεται από πολλές ακριβείς λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, τα φωτιστικά σώματα της ουράς μαζί με τη μεγάλη αεροτομή στην οροφή εξασφαλίζουν ότι η ροή του αέρα “σβήνει” πολύ ομαλά.
Το ID.4 θα λανσαριστεί αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, με μια τετρακίνητη έκδοση να ακολουθεί σε μεταγενέστερο στάδιο. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη στο δάπεδο για βέλτιστο χαμηλό κέντρο βάρους, εξασφαλίζοντας τόσο εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά όσο και ιδανική κατανομή φορτίων στους δύο άξονες. Η αυτονομία του μοντέλου θα αγγίζει τα 500 χλμ ανά φόρτιση.
Το λανσάρισμα του στην Ευρώπη έχει προγραμματιστεί για τα τέλη του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου, και η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο του Zwickau στη Γερμανία, αλλά και στο εργοστάσιο της FAW – Volkswagen στην Κίνα, όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που θα παράγει η κινέζικη κοινοπραξία.
Το ID.4 είναι το δεύτερο στην οικογένεια ID, και -όπως και το ID.3- βασίζεται στην MEB πλατφόρμα (αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση, Modularer E-Antriebs Baukasten) του VW Group. Το μήκος του αγγίζει τα 4.592 χλστ., το πλάτος του τα 1.852 χλστ., ενώ το ύψος του τα 1.629 χλστ., με το μεταξόνιο να ανέρχεται σε 2.765 χλστ. Διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της οικογένειας ID, ήτοι συμπαγείς διαστάσεις, άφθονους εσωτερικούς χώρους, διαισθητική λειτουργία και πλήρης συνδεσιμότητα.
Το ID.4 διαθέτει σχετικά κοντό εμπρός άκρο και μακρύ μεταξόνιο και ως αποτέλεσμα προσφέρουν άφθονους χώρους στο εσωτερικό.