Η Hyundai έχει παραδώσει τα πρώτα Xcient Fuel Cell στην Ελβετία. Πρόκειται για το πρώτο φορτηγό βαρέως τύπου με κυψέλες υδρογόνου μαζικής παραγωγής στον κόσμο, με την κορεάτικη εταιρία να σχεδιάζει να παραδώσει συνολικά 50 Xcient Fuel Cell φέτος στην Ελβετία. Στόχος της Hyundai είναι να έχει στους δρόμους συνολικά 1.600 φορτηγά κυψελών καυσίμου έως το 2025, ενώ έως το 2030 θέλει να προσφέρει 27.000 τέτοια φορτηγά στη Κίνα.

Το Xcient Fuel Cell τροφοδοτείται από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου 190 kW (258 ίππων), το οποίο αποτελείται από δύο μονάδες των 95 kW (129 ίππων) και μια μπαταρία 73,2 kWh. Επτά μεγάλες δεξαμενές υδρογόνου προσφέρουν αθροιστική χωρητικότητα αποθήκευσης περίπου 32,09 κιλών υδρογόνου, χαρίζοντας στο φορτηγό μια αυτονομία περίπου 400 χλμ. με έναν μόνο ανεφοδιασμό.

Η χωρητικότητα των δεξαμενών αποτελεί την βέλτιστη ισορροπία μεταξύ των ειδικών απαιτήσεων από τους πιθανούς πελάτες και των υποδομών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ελβετία. Ο χρόνος ανεφοδιασμού για κάθε φορτηγό διαρκεί περίπου 8-20 λεπτά.

Εκτός από το Xcient Fuel Cell, η Hyundai αναπτύσσει έναν υδρογονοκίνητο τράκτορα ικανό να διανύει 1.000 χιλιόμετρα με έναν μόνο ανεφοδιασμό. Αυτός θα είναι εξοπλισμένος με ένα βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου με υψηλή αντοχή και ισχύ, με το οποίο η Hyundai έχει στόχο να το διαθέσει στις παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης.

Η Hyundai στοχεύει να παράγει 2.000 υδρογονοκίνητα φορτηγά ετησίως, από το 2021. Συνολικά θα επενδύσει 6,5 δισ. ευρώ προκειμένου να δημιουργήσει “ένα οικοσύστημα υδρογόνου για να στηρίξει μια κοινωνία υδρογόνου”.