Η BMW Z3 M Coupe είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα μοντέλα που βγήκαν από το M Division της εταιρίας. Ο κυριότερος λόγος ήταν ο ιδιαίτερος σχεδιασμός της που πολλοί κατέκριναν, δίνοντας της τον χαρακτηρισμό “παντόφλα”. Προσωπικά, βρίσκω το σουλούπι της εξαιρετικά όμορφο, διαχρονικό και επαναστατικό, όντας μια σύγχρονη shooting brake πρόταση.

Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από το 1998 μέχρι το 2002 και συνολικά βγήκαν στην παραγωγή 6.291 Z3 M Coupe. Εξ’αυτών, μόλις 89 αυτοκίνητα παγκοσμίως ήταν βαμμένα στο πράσινο (Evergreen) χρώμα, με τα 48 από αυτά να κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διαθέτει -εκτός από το εξωτερικό χρώμα- και δερμάτινες επενδύσεις σε διχρωμία Evergreen και Black Nappa.

Ο πρώτος αγοραστής ήταν ο Ιταλός Mario Menichelli, ο οποίος το παρέλαβε στις 29 Οκτωβρίου του 1999 και το κράτησε στην κατοχή του έως τον Ιούνιο του 2002, όταν αγοράστηκε από τον Giuseppe Capoccia. Ο τελευταίος κράτησε το αυτοκίνητο για τέσσερα χρόνια, έως τον Νοέμβριο του 2006, όταν αγοράστηκε από τον κ. Manganello, ο οποίος κράτησε το αυτοκίνητο για εννέα χρόνια, πριν το πουλήσει στον τέταρτο ιδιοκτήτη το 2015. Μετά την απόκτησή του από τον πέμπτο και σημερινό ιδιοκτήτη του, το αυτοκίνητα είναι καλά διατηρημένο και έχει ξαναβαφτεί στο αρχικό του χρώμα. Μετά από σχεδόν 21 χρόνια το αυτοκίνητο έχει 86.511 χλμ.

Η Z3 M Coupe εξελίχθηκε υπό την ηγεσία του Burkhard Gοschel, με την πρόθεση της εταιρίας, η οροφή να αυξήσει τη στρεπτική και δομική ακαμψία του σασί της Ζ3 roadster. Η ομάδα μηχανικών είχε δύσκολο έργο να πείσει το διοικητικό συμβούλιο να δώσει το πράσινο φως για τη παραγωγή του μοντέλου, με αυτό να γίνεται τελικά, με την προϋπόθεση ότι θα παρέμεινε στην παραγωγή για όσο διάστημα ήταν οικονομικά αποδοτικό

Για αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν αρκετά μέρη από τη Ζ3, καθώς μέχρι τις εμπρός πόρτες και το εσωτερικό ήταν απολύτως κοινά. Οι ημι-υστερούντες πίσω βραχίονες της ήταν νέοι και δεν προέρχονταν από την Ζ3 M Roadster, με την coupe έκδοση να ήταν 2,7 φορές στρεπτικά πιο άκαμπτη από την ανοιχτή έκδοση.

Μηχανικά το αυτοκίνητο είχε διαφορές στον κινητήρα που εφοδιαζόταν, ανάλογα με την αγορά που απευθυνόταν. Έτσι, ο 3,2-λίτρων εξακύλινδρος σε σειρά ήταν ο S50 από το 1998 μέχρι το 2000 σε όλο το κόσμο, εκτός από την Αμερική και Καναδά, που ήταν ήταν αυτός που υπήρχε κάτω από το καπό της M3 (E36) και απέδιδε 321 άλογα στις 7.400 σ.α.λ. και 350 Nm ροπή στις 3.250 σ.α.λ.

Το αυτοκίνητο θα βγει σε διαδικτυακή δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s, από 19 έως 27 Φεβρουαρίου, χωρίς να υπάρχει επιθυμητή τιμή πώλησης.