Ανάμεσα στις ενέργειες που περιλαμβάνονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0″¨υπάρχουν 9 δράσεις, προϋπολογισμού 1,836 δισ. ευρώ που αφορούν την ηλεκτροκίνηση, τους αυτοκινητόδρομους, τα ηλεκτρονικά διόδια και την οδική ασφάλεια.

1220 εκατ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση με 8.600 φορτιστές

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων.

Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία 8.600 σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα (αεροδρόμια, εθνικές οδοί, σταθμοί εξυπηρέτησης οχημάτων, πρατήρια καυσίμων κ.λπ.).

Προωθείται η αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και επιδοτείται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά

2450 εκατ. ευρώ για έργα αποκατάστασης στο οδικό δίκτυο

Αποκατάσταση του οδικού δικτύου και επισκευή επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας και ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών.

3452 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε-65

Αυτοκινητόδρομος Τρίκαλα – Γρεβενά – Εγνατία Οδός (κεντρικός δρόμος, δρόμοι εξυπηρέτησης/δρόμοι σύνδεσης και συμπληρωματικές εργασίες), συνολικού μήκους 70,47 χλμ. Ολοκληρώνεται έτσι, με την κατασκευή του βόρειου τμήματός του, ο Ε65, ένας από τους βασικούς αυτοκινητοδρόμους της χώρας που συνδέει την Κεντρική
Ελλάδα με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία και φέρνει ταυτόχρονα πιο κοντά ολόκληρη τη νότια Ελλάδα με τα βόρεια σύνορά μας και την Ευρώπη.

4427 εκατ. ευρώ στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Επένδυση 427 εκατ. ευρώ στην κατασκευή του ΒΟΑΚ (Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης) που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης αναβαθμίζοντας την μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει καταλυτικά την οδική ασφάλεια και θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις.

5130 εκατ. ευρώ για 5G σε 6 αυτοκινητοδρόμους

Ανάπτυξη υποδομής wireless network 5G σε έξι ελληνικούς αυτοκινητόδρομους (2.011 χιλιόμετρα). Το έργο προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, θα οδηγήσει σε νέες επενδύσεις στην συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα και στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

665 εκατ. ευρώ για ηλεκτρονικά διόδια

Ανάπτυξη ενός αξιόπιστου, οικονομικού και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων για όλη την Ελλάδα. Το έργο ύψους 65 εκατ. ευρώ, αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στην λειτουργία τους.

781 εκατ. ευρώ για έξυπνες γέφυρες

Δημιουργία συστήματος παροχής πληροφοριών με ειδικά συστήματα μετρήσεων και αισθητήρες για την προληπτική συντήρηση γεφυρών σε διάφορες περιοχές της χώρας. Το έργο προϋπολογισμού 81 εκατ. ευρώ θα αυξήσει το επίπεδο ασφαλείας των οδικών μεταφορών με σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους.

810 εκατ. ευρώ για σύστημα διαχείρισης υποδομών και μεταφορών

Εγκατάσταση υπερσύγχρονου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης χαρτοφυλακίου έργων και περιουσιακών στοιχείων στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να παρέχονται ακριβείς πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα στάδια όλων των εκτελούμενων έργων. Το έργο προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ θα αυξήσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των υποδομών της χώρας.

91 εκατ. ευρώ για την απλοποίηση διαδικασιών υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες μεταβιβάσεων οχημάτων, έκδοσης και ανανέωσης αδειών οδήγησης, διαχείρισης των εξετάσεων οδήγησης κα. Στόχος η μείωση της γραφειοκρατίας, η αύξηση της διαφάνειας και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών. Ο προϋπολογισμός είναι 1 εκατ. ευρώ.