Η Mercedes παρουσίασε σήμερα τη νέα της αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα. Πρόκειται για την EQS που είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που βασίζεται στην αλουμινένια πλατφόρμα Electric Vehicle Architecture (EVA), με το μήκος της να αγγίζει τα 5,216 μέτρα, πλάτος 1,926 μέτρα, ύψος 1,512 μέτρα, μεταξόνιο 3,21 μέτρα, με το βάρος να κυμαίνεται μεταξύ 2.480 και 2.585 κιλών.

Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει αυτονομία έως και 770 χλμ ανά φόρτιση και είναι διαθέσιμο αρχικά σε δύο εκδόσεις, τις EQS 450+ και EQS 580 4MATIC+.

Η πρώτη έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που αποδίδει 333 άλογα με 568 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον πίσω και έναν στον μπροστά άξονα, που αποδίδουν 524 άλογα με 855 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα του μοντέλου να ανέρχεται στα 210 χλμ/ώρα, με την Mercedes να λέει πως θα υπάρχει στο μέλλον και μια ταχύτερη έκδοση.

Υπάρχουν δύο διαθέσιμες μπαταρίες, μια 90 kWh και μια 107,8 kWh. Και οι δύο διαθέτουν αρχιτεκτονική 400 Volt και σύμφωνα με την εταιρία, κατά τη φόρτιση η μπαταρία διατηρεί πάντα τη βέλτιστη θερμοκρασία. Οι μπαταρίες έχουν κατασκευαστεί λαμβάνοντας υπόψη την ανακύκλωση, με το σύστημα πλοήγησης να κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης και να αντλεί σε πραγματικό χρόνο στοιχεία ταχύτητας, κυκλοφορίας, θερμοκρασίας και διαθεσιμότητας των σταθμών φόρτισης, προκειμένου να επιλέγει τη καλύτερη διαδρομή ώστε η οδήγηση να είναι όσο πιο αποτελεσματική γίνεται.

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Electric, Comfort, Sport και Individual), ενεργή αερανάρτηση, με τις μπαταρίες να υποστηρίζουν ταχυφόρτιση έως 200 kW, κάτι που σημαίνει πως σε 15 λεπτά φόρτισης η EQS αποκτά αυτονομία 300 χλμ. Υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, με την λειτουργία “ECO Charging” να μειώνει τον ρυθμό φόρτισης έτσι ώστε να μειώνεται η φθορά και η γήρανση της μπαταρίας λόγω της ταχυφόρτισης.

Σε ότι αφορά την αεροδυναμκή, το μοντέλο έχει συντελεστή αεροδυναμικής απόδοσης μόλις 0,20 Cd, ενώ φέρει και σύστημα τετραδιεύθυνσης που μπορεί να περιστρέψει τους πίσω τροχούς 4,5 μοίρες ή 10 μοίρες.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η 56″ (1,41 μέτρων) καμπυλωτή οθόνη που καλύπτει όλο το ταμπλό. Ονομάζεται MBUX Hyperscreen και αποτελείται από τρεις οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων (12,3″), μια στο κέντρο του ταμπλό (17,7″) και μια στη πλευρά του συνοδηγού (12,3″) και είναι τοποθετημένες στο ίδιο πλαίσιο/ταμπλό, όπου υπάρχουν και δύο αεραγωγοί.

Στις βασικές εκδόσεις θα υπάρχει μια οθόνη 12,3″ για τον πίνακα οργάνων και μια οθόνη 12,8″ για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επίσης υπάρχει head-up display επαυξημένης πραγματικότητας και δύο οθόνες 12,3″ στις πλάτες των μπροστά καθισμάτων

Η MBUX Hyperscreen διαθέτει επεξεργαστή με 8 πυρήνες, 24 GB μνήμης RAM και απτική ανατροφοδότηση, με την εταιρία να τοποθετεί στο EQS φίλτρο αέρα HEPA που φιλτράρει τον εξωτερικό αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα.

Οι οθόνες στο κέντρο και του συνοδηγού είναι τεχνολογίας OLED, με το πλαίσιο που είναι τοποθετημένες να είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο προκειμένου να μειώνονται οι αντανακλάσεις, αλλά και να καθαρίζεται εύκολα.

Περιμετρικά του υπάρχει κρυφός φωτισμός, με το λειτουργικό σύστημα της MBUX Hyperscreen να κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης, μαθαίνοντας τις προτιμήσεις του εκάστοτε χρήστη.

Η παραγωγή της EQS θα γίνεται στο “Factory 56” εργοστάσιο της εταιρίας στο Sindelfingen, εκεί όπου κατασκευάζεται και η S-Class.