Ο επικεφαλής ανάπτυξης της Volkswagen, Thomas Ulbrich, παραδέχτηκε σε συνέντευξή του πως η γερμανική εταιρία δεν έχει κέρδος από το ID.4, αλλά δηλώνει πεπεισμένος πως το μοντέλο θα γίνει κερδοφόρο κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου της ζωής του, όταν και η παραγωγή του θα αυξηθεί στο εργοστάσιο της VW στο Τσβικάου της Γερμανίας.

Σύμφωνα με τον Ulbrich, ο αυξανόμενος αριθμός ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μειώσει το κόστος τους και θα καταστήσει πιο προσιτά. Ρόλο θα παίξει και η μείωση του κόστους των μπαταριών, με τον Ulbrich να λέει πως η Volkswagen στη προσπάθεια της να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, επικεντρώνεται επίσης στη βελτίωση της απόδοσης των μπαταριών και των συστημάτων θερμικής διαχείρισης, αλλά και στη μείωση του κόστους των πρώτων υλών.

Ωστόσο σύμφωνα με ειδικούς της αγοράς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζονται από το κόστος των ορυκτών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των μπαταριών τους, με την τιμή των ορυκτών να αυξάνεται, όσο αυξάνεται και η ζήτηση τους και έτσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να “λύσουν” και αυτό το πρόβλημα.

Απώτερος στόχος της VW είναι η ευρεία χρήση των μπαταριών στερεάς κατάστασης που είναι ελαφρύτερες και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου, αλλά αυτές δεν αναμένονται νωρίτερα από τα μέσα της δεκαετίας.