Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar e:HEV

Σχετικά άρθρα

Οι επιλογές της B-SUV κατηγορίας είναι πλέον αμέτρητες, με τις εταιρίες να προσφέρουν -κυρίως- ξεχωριστά μοντέλα στη γκάμα τους, αλλά να υπάρχουν και μερικές που επιλέγουν να αυξήσουν την απόσταση ενός υπάρχοντος μοντέλου τους.

Στην δεύτερη κατηγορία ανήκει και η Honda, καθώς με τα αποκαλυπτήρια της τελευταίας γενιάς του Jazz, μας έδειξε ταυτόχρονα την Crosstar έκδοση του. Αυτή απευθύνεται σε ένα προφίλ ανθρώπου που ζει στην πόλη, αλλά έχει ένα πιο δραστήριο lifestyle και του αρέσουν τα crossovers, με την ιαπωνική εταιρία να έχει αποφασίσει να προσφέρει παρόμοιες εκδόσεις και στα υπόλοιπα μοντέλα της, θεωρώντας πως η συγκεκριμένη προσέγγιση για την προσφορά ενός crossover θα έχει ευρεία αποδοχή από το κοινό και θα σημειώσει σημαντικές πωλήσεις.

Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία, ορισμένοι πελάτες δεν έχουν την ανάγκη να αγοράσουν ένα SUV, λόγω του μεγέθους ή των μειονεκτημάτων τους στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ ταυτόχρονα οι πελάτες που δεν θέλουν κάποιο hatchback ή κάποιο σεντάν, αλλά θέλουν να διαφοροποιηθούν για να αναδείξουν τον τρόπο ζωής τους, είναι αυτοί για τους οποίους πιστεύει ότι το Jazz Crosstar είναι ένα τέλειο αυτοκίνητο.

Αμέσως μετά την δοκιμή του “απλού” Jazz, πήραμε στα χέρια μας και την Crosstar έκδοση του μοντέλου, το οποίο διαθέτει κατά 16 χλστ. αυξημένη απόσταση από το έδαφος, και πλέον φτάνει τα 152 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι ακόμα μεγαλύτερη όταν το αυτοκίνητο είναι με πλήρες φορτίο, με το Crosstar να έχει 144 χλστ. και το “απλό” Jazz 107 χλστ.

Η αύξηση προέρχεται από τα νέα ελατήρια της ανάρτησης, αλλά κυρίως από τη μεγαλύτερη διάμετρο των τροχών. Το “απλό” Jazz πατάει σε ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά 185/55, κάτι που μεταφράζεται σε διάμετρο 610 χλστ. Το Jazz Crosstar διαθέτει, επίσης, ζάντες 16 ιντσών, αλλά με ελαστικά διαστάσεων 185/60, ήτοι διάμετρο 627 χλστ..

Αισθητικά, το Jazz Crosstar διαθέτει πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, μοναδική σχεδίαση μάσκας, αδιάβροχες επενδύσεις (στα καθίσματα, στα πάνελ των εμπρός θυρών και στο ταμπλό), ενσωματωμένες ράγες οροφής, και συνολικά είναι εύκολο να μην το μπερδέψεις με το “απλό” Jazz.

Τα παραπάνω έχουν επηρεάσει ελαφρώς και τις διαστάσεις του “ανήσυχου” μοντέλου, με το μήκος του Jazz Crosstar να αγγίζει τα 4.090 χλστ. (+46 χλστ.), το πλάτος τα 1.725 χλστ. (+31 χλστ.) και το ύψος τα 1.556 χλστ. (+30 χλστ., μαζί με τις ράγες). Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ, καθώς η νέα ρύθμιση της ανάρτησης έχει επηρεάσει ελάχιστα και το μεταξόνιο του Jazz Crosstar, καθώς αυτό ανέρχεται σε 2.520 χλστ. (+3 χλστ.), ενώ και το συνολικό βάρος έχει αυξηθεί κατά 27 κιλά, φτάνοντας τα 1.255 κιλά.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού και οι χώροι της Crosstar έκδοσης του Jazz δεν έχουν αλλάξει, αλλά η πρόσβαση στο αυτοκίνητο είναι πιο εύκολη, εξαιτίας της υψηλότερης απόστασης από το έδαφος. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 6 λίτρα, σε σχέση με το “απλό” Jazz, και φτάνει τα 298 λίτρα (έως 1.199 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων) χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του.

Στο Jazz Crosstar θα εκτιμηθούν δεόντως τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης προς τα πάνω ή προς τα κάτω για την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία του, με την καμπίνα να διακρίνεται για την ευρυχωρία της και για τις πολλαπλές θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων.

Στον δρόμο, το Jazz Crosstar διατηρεί την εξαιρετική άνεση και την άριστη ποιότητα κύλισης του “απλού” Jazz, με το υψηλότερο κέντρο βάρους να κάνει λίγο πιο αισθητές τις κλίσεις. Και πάλι, όμως, ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι απόλυτα ασφαλής, με το μοντέλο να σου εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και όταν κινηθείς σε πατημένο χώμα, για να πας σε μια απομακρυσμένη παραλία ή για να ανέβεις στο βουνό και να προσεγγίσεις ένα δύσβατο μονοπάτι.

Το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί την ακρίβεια του, έχοντας το σωστό “βάρος”, αλλά με διάμετρο στροφής στα 10,1 μέτρα και σχεδόν τρεις στροφές από άκρη σε άκρη, δεν θα το χαρακτηρίζεις και το πιο άμεσο. Κατά την δοκιμή του αυτοκινήτου διανύσαμε 710 χλμ., με την μέση κατανάλωση που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού (χωρίς χρήση κλιματισμού) να ήταν 4,7 λίτρα/100 χλμ., όταν το επίσημο νούμερο είναι στα 4,8 λίτρα/100 χλμ..

Τα επιπλέον κιλά του αμαξώματος δεν γίνονται ποτέ αισθητά, με το Jazz Crosstar να είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα, αποκλειστικά υβριδικό. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων, απόδοσης 97 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 131 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Αυτός λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχοντας κορυφαία θερμοδυναμική απόδοση 40,5%. Ακόμα, υπάρχει μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 80 kW και έναν 70 kW, οι οποίοι εξελίχθηκαν από τη Honda.

Αφήσαμε για το τέλος την τιμή του Jazz Crosstar, η οποία είναι εξαιρετικά υψηλή, όχι μόνο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και γενικά. Παρότι το Crosstar προσφέρεται μόνο στο ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού, το Executive, δύσκολα μπορεί κάποιος να δικαιολογήσει τα €28.900 που κοστολογείται, με την Bi-Tone έκδοση (διχρωμία), που είχαμε στα χέρια μας να είναι ακριβότερη κατά €600.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στο σφυρί Honda S2000 του 2001 με μόλις 1.525 χλμ.

Το Honda S2000 είναι αναμφισβήτητα ένα διαχρονικό αυτοκίνητο και τα τελευταία χρόνια οι τιμές του έχουν αγγίξει την στρατόσφαιρα, καθώς δεν είναι λίγες οι...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr