Πριν 2,5 χρόνια η Honda ανακοίνωσε το Performance πακέτο για το HondaJet, και σήμερα η ιαπωνική εταιρία μας δείχνει το HondaJet Elite S. Ως business jet, σκέψου το HondaJet Elite S ως το Honda Accord για τους ουρανούς, με την νέα έκδοση να συνεχίζει την επιτυχία του προκατόχου του.

Το HondaJet Elite S πρακτικά είναι μια “facelift” έκδοση του αεροσκάφους και είναι από τα λίγα αεροσκάφη που φέρουν τους κινητήρες πάνω από τα φτερά (στήριγμα Over-The-Wing, OTWEM). Ωστόσο, αυτός ο σχεδιασμός χάρισε στο HondaJet αρκετά βραβεία αεροναυτικής σχεδίασης και καινοτομίας.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του HondaJet Elite S είναι το αυξημένο μέγιστο βάρος απογείωσης κατά 91 κιλά, πράγμα που σημαίνει ότι οι αγοραστές αυτού του επαγγελματικού αεριωθούμενου αεροπλάνου μπορούν είτε να πάρουν έναν άλλο επιβάτη είτε να φέρουν επιπλέον φορτίο μαζί τους ή να έχουν αυξημένη αυτονομία κατά 222 χλμ. (138 μίλια), φτάνοντας τα 2.883 χλμ. σε σχέση με το απλό Elite.. Συνεχίζοντας, έχουν προστεθεί νέα χρώματα στην ήδη μεγάλη παλέτα, όπως το Gunmetal, το Luxe Gold και το Deep Sea Blue.

Ακόμα, η Honda έχει κάνει αναβαθμίσεις για ασφαλέστερες πτήσεις. Έτσι, υπάρχει το Advanced Steering Augmentation System (ASAS), το οποίο μειώνει τον φόρτο εργασίας του πιλότου και βελτιώνει την ασφάλεια, ειδικά σε όχι τόσο ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτό είναι ένα πολύ ελαφρύ αεροσκάφος (4.300 κιλά), αυτό πρέπει να είναι ένα πλεονέκτημα.

Τέλος, περιλαμβάνονται νέες δυνατότητες των FAA Data Comm και ACARS, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές φωνητικές εντολές με μηνύματα κειμένου. Αυτά αποσκοπούν στη βελτίωση της σαφήνειας και της αποτελεσματικότητας των επικοινωνιών, μεγιστοποιώντας την ασφάλεια.

Το HondaJet Elite S διαθέτει δυο στροβιλοκινητήρες, με μέγιστη ώση 2.050 λίβρες ο καθένας. Εξαιτίας της προηγμένης αεροδυναμικής του και του βάρους, το αεροσκάφος της ιαπωνικής εταιρίας απογειώνεται σε λιγότερο από 1.064 μέτρα, η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία του. Για την προσγείωση απαιτεί μόλις 852 μέτρα, κάτι που κάνει το Elite S ικανό να μπορεί να προσγειωθεί ακόμα και σε πολύ μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.

Το μέγιστο επιχειρησιακό του ύψος είναι τα 43.000 πόδια (13.106 μέτρα), με ρυθμό ανόδου τα 4.100 πόδια/λεπτό (1.250 μέτρα/λεπτό). Η μέγιστη ταχύτητα πτήσης είναι τα 782 χλμ/ώρα (mach 0,638), και το κόστος του ξεκινά από τα 4,4 εκατ. ευρώ.