Πριν από 50 χρόνια η Toyota έθεσε τον ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής επιτυχίας της με την έναρξη συναρμολόγησης οχημάτων μικρής κλίμακας στο εργοστάσιο της στην Πορτογαλία. Πιο συγκεκριμένα, πίσω στο 1971, η Toyota άνοιξε σε συνεργασία με την εταιρία Salvador Caetano, το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της στην Ευρώπη, γνωστό ως εργοστάσιο Ovar.

Σήμερα, μισό αιώνα αργότερα, η Toyota έχει επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. ευρώ στα εργοστάσια παραγωγής της σε ολόκληρη την Ευρώπη και πλέον έχει σημαντικό κατασκευαστικό αποτύπωμα στην ήπειρο. Πιστή στη φιλοσοφία της “παραγωγή, όπου πουλάς”, η Toyota άνοιξε εργοστάσια κινητήρων και αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και έκτοτε επεκτάθηκε στη Γαλλία, την Τουρκία, την Τσεχία, την Πολωνία και τη Ρωσία, ήτοι συνολικά σε εννέα τοποθεσίες.

Τα εργοστάσια της στην Ευρώπη έχουν παράξει αθροιστικά όλα αυτά τα χρόνια πάνω των 13 έκατ. αυτοκίνητα και απασχολούν άμεσα περίπου 22.000 άτομα, ενώ παρέχουν επιχειρήσεις αξίας άνω των €6 δισεκατομμυρίων σε ένα δίκτυο περίπου 400 Ευρωπαίων προμηθευτών.

Όλα τα ευρωπαϊκά μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Toyota, δηλαδή τα Aygo, Yaris, Corolla, C-HR και RAV4, παράγονται στην Ευρώπη. Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα των εργοστασίων της Toyota στην Ευρώπη είναι περίπου 800.000 αυτοκίνητα, ενισχυμένη από την πρόσφατη κυκλοφορία του Yaris Cross.

Κλείνοντας, σήμερα, περίπου το 59% του συνολικού όγκου όλων των οχημάτων που πωλούνται από την Toyota και τη Lexus στην Ευρώπη είναι υβριδικά.