Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής έκανε γνωστό ότι η κυβέρνηση εξετάζει την επέκταση του μικρού δακτυλίου, καθώς και τη θέσπιση διοδίων για τη διέλευση από το κέντρο της Αθήνας, ένα μέτρο που ισχύει σε κάποιες χώρες του εξωτερικού.

1Ανανέωση

Δεν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Σε ό,τι αφορά τον δακτύλιο στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, ο Καραμανλής είπε πως θα τεθεί σε ισχύ κανονικά από τις 25 Οκτωβρίου και έδωσε διευκρινίσεις για τη λειτουργία του. Συγκεκριμένα, είπε ότι θα κινούνται ελεύθερα τα υβριδικά και όσα οχήματα είναι τεχνολογίας Euro6, ενώ επεσήμανε ότι θα υπάρξει μείωση άνω του 50% στις άδειες που είχαν δοθεί μέχρι τώρα για ελεύθερη μετακίνηση στο δακτύλιο, τονίζοντας:

Όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στο δακτύλιο ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους. Η δεύτερη ρύθμιση έχει να κάνει με το ότι περιορίζονται κατά πολύ οι εξαιρέσεις, δηλαδή τα ΙΧ που θα μπορούν κάθε ημέρα ανεξαρτήτως δακτυλίου να μπαίνουν στο κέντρο.

Συνεχίζοντας, επισήμανε ότι στον λεγόμενο πλέον “Καθαρό Δακτύλιο” θα μπαίνουν ελεύθερα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα αυτοκίνητα με εργοστασιακά εγκατεστημένο σύστημα φυσικού αερίου και υγραερίου, τα υβριδικά οχήματα και τα οχήματα κατηγορίας Euro6 που εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2 ανά 100 χλμ.

Παράλληλα, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα μέσα μεταφοράς, τονίζοντας ότι βρίσκονται ακόμα σε ένα στάδιο προσαρμογής, και ανέφερε ότι ήδη γίνεται μία πολύ σοβαρή δουλειά για αύξηση των λεωφορείων, ενώ προανήγγειλε και τη σταδιακή διεύρυνση των ορίων του μικρού δακτυλίου.

2Διάβασε επίσης

Αυτά τα οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο

Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε ότι πρόκειται για επαναφορά του δακτυλίου που και παλαιότερα υπήρχε και πως δεν μιλάμε για καθολική απαγόρευση εισόδου ΙΧ στο κέντρο, όπως ισχύει σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, λέγοντας:

Δεν μιλάμε για απαγόρευση. Μιλάμε για ένα μέτρο, το οποίο ίσχυε και παλαιότερα. Κατανοώ ότι αυτό είναι μία δύσκολη συνθήκη, διότι οι περισσότεροι από εμάς είχαμε ξεμάθει τα δύο χρόνια της πανδημίας. Δεν μπορούμε να κάνουμε εξαιρέσεις για όλους, διότι δεν θα αντιμετωπίσουμε έτσι και το περιβαλλοντικό πρόβλημα, αλλά και το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ανέφερε επίσης, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει υιοθετήσει την πρόταση του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας να συσταθεί ένα λεγόμενο παρατηρητήριο μεταφορών, προκειμένου όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα που αφορούν στο κυκλοφοριακό, προσθέτοντας:

Το σύστημα τροφοδοσίας των καταστημάτων, που έχουμε στην Αθήνα, είναι εξωφρενικά προβληματικό. Γιατί στην Αθήνα μπορείς να φορτώνεις και να ξεφορτώνεις με φορτηγά άνω των τριών τόνων από τις 7:00 μέχρι τις 10:30 το πρωί και από τις 2:30 μέχρι τις 4:00 το μεσημέρι και είσαι και ελεύθερος μετά τις 7:00 το βράδυ να κάνεις φορτώσεις και εκφορτώσεις. Αυτό είναι ένα ζήτημα, που πρέπει να το λύσουμε.

Ακόμα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και σε πιθανά άλλα μέτρα όπως εταιρικά πακέτα εισιτηρίων μειωμένου κόστους στο πρότυπο πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, στην επέκταση των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου, αλλά και σε πλατφόρμες για carpooling/carsharing σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

3

Τέλος, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στο κέντρο της Αθήνας o κ. Καραμανλής απάντησε ότι θα μπορούσε να υπάρχει για το μέλλον κάποιο περιβαλλοντικό τέλος, επισημαίνοντας ότι αυτή είναι μία γενικότερη πολιτική κατεύθυνση στην Ευρώπη στη λογική “ο ρυπαίνων πληρώνει”.