Τι ορίζει το ΦΕΚ για τον Δακτύλιο

Σχετικά άρθρα

Δραστικές περικοπές που φτάνουν στο 50% στα “ελευθέρας” για τον δακτύλιο, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων των πολιτικών, αλλά και οριστική εξαίρεση από την ελεύθερη είσοδο σε όλα τα Euro 5 οχήματα, αλλά και τα Euro 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 γρ/χλμ περιλαμβάνει η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον νέο “καθαρό” δακτύλιο, ο οποίος θα ισχύσει από την προσεχή Δευτέρα 25 Οκτωβρίου.

Όσοι, πάντως, θα έχουν δικαίωμα ελεύθερης εισόδου θα πρέπει να προμηθευτούν την ειδική ψηφιακή άδεια, η οποία θα διαθέτει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης.

Όρια δακτυλίου

Το δακτύλιο σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί: Λ.Αλεξάνδρας–Ζαχάρωφ−Λ.Μεσογείων–Φειδιππίδου–Μιχαλακοπούλου−Σπύρου Μερκούρη–Βρυάξιδος–Υμηττού−Ηλ. Ηλιού–Ανδρ. Φραντζή−Λ. Ανδρ. Συγγρού –Χαμοστέρνας–Πειραιώς− Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως − Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη–28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)–Λ. Αλεξάνδρας.

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του δακτυλίου δεν ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Τα μέτρα δεν ισχύουν επίσης τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που πραγματοποιείται απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Εφ’ όσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι, τα μέτρα μπορούν να αρθούν με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

Οι εξαιρέσεις

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για μείωση της ρύπανσης στο κέντρο, ελεύθερα θα κυκλοφορούν στο δακτύλιο καθημερινά, ανεξαρτήτως μονών – ζυγών, τα αυτοκίνητα Euro 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ/χλμ, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Δεν μπαίνουν δηλαδή πλέον ελεύθερα στο δακτύλιο όλα τα Euro 5 οχήματα, αλλά και τα Euro 6, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 γρ/χλμ.

Όλα τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο δακτύλιο εναλλάξ με βάση το σύστημα των μονών – ζυγών, ενώ δεν απαγορεύεται καθολικά η είσοδος στο κέντρο σε κανένα όχημα, όπως διευκρινίζει το υπουργείο Μεταφορών.

Επιπλέον κυκλοφορούν για την είσοδο και έξοδό τους, και τα αυτοκίνητα μονίμων κατοίκων της περιοχής, που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται στις προκαθορισμένες ζώνες αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το δακτύλιο).

Ελεύθερα κινούνται επίσης και τα ταξί.

Δραστικές περικοπές για τα κόμματα και τους βουλευτές

Επειδή στο παρελθόν υπήρχε πληθώρα αδειών εισόδου στο δακτύλιο, οι άδειες δακτυλίου περιορίζονται πλέον στο 50% επί του συνόλου και “μαχαίρι πέφτει” κυρίως στις άδειες των πολιτικών, προκειμένου να δώσουν το “καλό παράδειγμα” για την εφαρμογή του δακτυλίου.

Για παράδειγμα, το πρώτο κόμμα είχε δικαίωμα με βάση την τελευταία απόφαση του 2017 σε άδειες δακτυλίου για 200 αυτοκίνητα και πλέον θα έχει για 100. Το δεύτερο κόμμα είχε για 130 και πλέον θα έχει για 65. Το τρίτο κόμμα είχε για 40 και πλέον θα έχει για 20. Το τέταρτο κόμμα είχε για 33 και πλέον θα έχει για 17. Το πέμπτο κόμμα είχε για 25 και πλέον θα έχει για 13. Το έκτο κόμμα είχε για 20 και πλέον θα έχει για 10. Το έβδομο κόμμα και τα κόμματα πέραν αυτού, είχαν για 13 και πλέον θα έχουν για έξι.

Οι Βουλευτές και Ευρωβουλευτές, οι οποίοι είχαν τρεις άδειες δακτυλίου θα δικαιούνται πλέον δύο, ενώ τα γραφεία Υπουργών και Υφυπουργών από 15 άδειες δακτυλίου, θα δικαιούνται μόνο επτά.

Εξαιρέσεις για γιατρούς, φυσικοθεραπευτές, ΑΜΕΑ

Εξαιρέσεις ισχύουν για αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών Ο.Τ.Α, Οργανισμών ή επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας με ειδικούς αριθμούς κυκλοφορίας ή με εμφανή σήματα των Υπηρεσιών αυτών, τους επικεφαλής ξένων διπλωματικών αποστολών, εκπροσώπους του τύπου με περιορισμό ανά ΜΜΕ κ.α.

Εξαιρούνται επίσης από το μέτρο του δακτυλίου:

  • Αυτοκίνητα ιατρών, με το ειδικό σήμα του οικείου Ιατρικού Συλλόγου και μόνο επιβάτη τον ίδιο, για εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών.
  • Αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου, τα οποία φέρουν ειδικές κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας, εφ’ όσον οδηγούνται από τους ίδιους τους ανάπηρους ή τους μεταφέρουν.
  • Αυτοκίνητα που οδηγούνται από ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ, καθώς και αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή ΑΜΕΑ), με αντίστοιχη βεβαίωση.
  • Αυτοκίνητα μεταφοράς φαρμάκων, ή αγγειοκαρδιοχειρουργικών υλικών, ή υλικών οστεοσυνθέσεως, ή ανταλλακτικών τεχνητών νεφρών, ή βιολογικών υγρών ασθενών, με μόνιμα εμφανή σήματα της επιχείρησης και εφ’ όσον μεταφέρουν τα πιο πάνω υλικά.
  • Αυτοκίνητα φυσιοθεραπευτών που προσφέρουν υπηρεσίες σε κατάκοιτους.
  • Αυτοκίνητα εν ενεργεία δικαστικών με έδρα εργασίας ή κατοικία εντός του δακτυλίου, εφόσον οδηγούνται από τους ίδιους.
  • Εκπαιδευτικά αυτοκίνητα των επαγγελματιών εκπαιδευτών, που έχουν την έδρα τους εντός του δακτυλίου.

Ψηφιακή έκδοση άδειας δακτυλίου

Για τη χορήγηση του ειδικού σήματος για τους κατόχους των ΙΧ που κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο (αυτοκίνητα Euro 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ/χλμ, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής) δημιουργείται πλέον ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπαίνει με το ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος του. Το ειδικό σήμα θα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μάλιστα ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα μπορεί είτε να εκτυπώσει το σήμα είτε να το έχει και στο κινητό του, για να το επιδεικνύει σε έλεγχο της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι λοιπές άδειες κυκλοφορίας στο δακτύλιο χορηγούνται μετά από αίτηση των δικαιούχων προς τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

Δεν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας

Δεν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Ο ΣΕΑΑ προτείνει τη μείωση του ποσού της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού ώστε να αυξηθούν οι δικαιούχοι

Με την κυβέρνηση να ετοιμάζει τον 3ο κύκλο του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που αφορά την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων...

Οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, με το πρώτο να ξεκινά από τις 37.990 ευρώ και το δεύτερο από...
Autoblog.gr