Βλέπουμε κατά καιρούς videos με πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα να δοκιμάζονται στο τεστ αποφυγής ταράνδου και οι Ισπανοί του km77 θέλησαν να δουν ποιες είναι οι επιδόσεις του 20 ετών πλέον Citroen Xantia Activa.

Το συγκεκριμένο μοντέλο πριν από 22 χρόνια, το 1999, είχε δοκιμαστεί από το σουηδικό Teknikens Varld, όπου στο τότε τεστ αποφυγής ταράνδου, το Xantia το πέρασε με επιτυχία με ταχύτητα 85 χλμ/ώρα.

Το τεστ του km77 είναι διαφορετικό όμως από αυτό του Teknikens Varld το 1999, με τους κώνους να έχουν διαφορετικές αποστάσεις.

Έτσι βρήκαν τρία Citroen Xantia, ένα του 1993 με 155 άλογα (βενζίνη), ένα του 1999 με 110 άλογα (diesel) και ένα του 1997 με 140 άλογα (βενζίνη), με το πρώτο να διαθέτει την Hydractive II ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, με τα άλλα δύο να έχουν την Activa ανάρτηση. Επέλεξαν τελικά να κάνουν το τεστ με τα Xantia με την Activa ανάρτηση, επειδή τέτοιο ήταν και το αυτοκίνητο που δοκιμάστηκε το 1999.

Τα αυτοκίνητα, όπως ήταν φυσικό, δεν είχαν τα ίδια ελαστικά με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στην δοκιμή του 1999. Το κόκκινο φορούσε τα Michelin Pilot Sport 4 σε διάσταση 205/55 R16 και το ασημί τα Michelin Primacy 4 στους μπροστά τροχούς και τα Michelin Primacy 3 στους πίσω, σε διάσταση 205/55 R16.

Αυτό με τα Pilot Sport 4 κατάφερε να περάσει με επιτυχία το τεστ με ταχύτητα 73 χλμ/ώρα. Ο ιδιοκτήτης του ασημί αυτοκινήτου ζήτησε να κάνει και ο ίδιος το τεστ, μιας και γνωρίζει καλύτερα την αντίδραση του αυτοκινήτου του. Παράλληλα τοποθέτησαν σε αυτό και τα Pilot Sport 4 ελαστικά από το κόκκινο αυτοκίνητο και κατάφερε να περάσει με επιτυχία το τεστ με ταχύτητα 71 χλμ/ώρα.

Μπορεί το Citroen Xantia Activa να μην κατάφερε να περάσει το τεστ με ταχύτητα 85 χλμ/ώρα, αλλά τα 73 χλμ/ώρα είναι καλύτερη επίδοση από αρκετά σύγχρονα μοντέλα, όπως τα Fiat Tipo (70 χλμ/ώρα), Audi A3 (72 χλμ/ώρα), Opel Astra (72 χλμ/ώρα), Lexus LS 500h (71 χλμ/ώρα), BMW M235i Gran Coupe xDrive (68 χλμ/ώρα), Volkswagen Golf (69 χλμ/ώρα) και Mercedes CLA (66 χλμ/ώρα).

[Ευχαριστώ για το tip Γιάννη]