Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) το αντίστοιχο Euro NCAP των ΗΠΑ, εισήγαγε μια πιο σκληρή δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης και υπέβαλε σε αυτό 20 SUVs της αγοράς και μόνο το Mazda CX-5 συγκέντρωσε “καλή” βαθμολογία.

1

Εννέα αυτοκίνητα πήραν “αποδεκτή” βαθμολογία, πρόκειται για τα Audi Q3, Buick Encore, Chevrolet Trax, Honda CR-V, Nissan Rogue, Subaru Forester, Toyota RAV4, Toyota Venza και Volvo XC40.

Τα Chevrolet Equinox, Ford Escape, GMC Terrain, Hyundai Tucson, Jeep Compass, Jeep Renegade, Kia Sportage και Lincoln Corsair έλαβαν “οριακή” βαθμολογία, ενώ τα Honda HR-V και Mitsubishi Eclipse Cross πήραν “κακή” βαθμολογία.

Η νέα δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης περιλαμβάνει μια βαρύτερη πλατφόρμα που κινείται με υψηλότερη ταχύτητα, έτσι ώστε να προσομοιώνει καλύτερα μια πλευρική σύγκρουση στον πραγματικό κόσμο. Η πλατφόρμα ζυγίζει πλέον 1.896 κιλά, όσο περίπου το βάρος ενός σύγχρονου μεσαίου SUV και κινείται με ταχύτητα 60 χλμ/ώρα.

Η προηγούμενη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης, η οποία εισήχθη το 2003, περιελάμβανε πλατφόρμα βάρους 1.497 κιλών που κινούνταν με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα.