Οκτώ μήνες μετά την παρουσίαση του Aygo X prologue, ήτοι του concept της νέας γενιάς του μοντέλου, η Toyota παρουσίασε σήμερα την έκδοση παραγωγής του, το όνομα του οποίου είναι πλέον Aygo X. Το “X” προφέρεται “Cross”, με το νέο μοντέλο να τοποθετείται πλέον στην πολύ περιορισμένη κατηγορία του Α-segment, πόσο μάλλον τα SUV της, καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρίες αποχωρούν από την κατηγορία.

1

H Toyota αντικαθιστά ένα αναμφισβήτητο best seller της mini κατηγορίας, το Aygo, με ένα μοντέλο που έχει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του crossover. Με το Aygo X, η ιαπωνική εταιρία εμπλουτίζει την γκάμα των crossover μοντέλων, το οποίο έχει σχεδιαστεί για την Ευρωπαϊκή αγορά, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αστικής και προαστιακής ζωής στην Ευρώπη. Το ολοκαίνουργιο Aygo X αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές πόλεις το 2022.

2Παραγωγή/Πλατφόρμα

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο στο Kolin της Τσεχίας, με το Aygo X να γίνεται το τρίτο μοντέλο της Toyota που βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, μετά τα Yaris και Yaris Cross.

3

Η ιαπωνική εταιρία αναμένει ότι η ετήσια παραγωγή των μοντέλων με βάση τη GA-B πλατφόρμα θα είναι πάνω από 500.000 μονάδες στην Ευρώπη. Αυτός ο όγκος θα βοηθήσει να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας που είναι απαραίτητες για τη διασφάλιση του βασικού στοιχείου προσβασιμότητας που απαιτούν οι πελάτες της κατηγορίας Α, με το νέο μοντέλο να εφοδιάζεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

4Διαστάσεις/Βάρος

Ως ένα συμπαγές crossover, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 11 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, και πλέον το Aygo X δίνει στον οδηγό περισσότερη παρουσία και σιγουριά στο δρόμο. Το νέο μοντέλο έχει μεγαλώσει στις βασικές διαστάσεις, σε σχέση με το σημερινό μοντέλο, αλλά διατηρεί την compact ταυτότητα του.

5

Το μήκος του Aygo X αγγίζει τα 3.700 χλστ. (+235 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο), το πλάτος του τα 1.740 χλστ. (+125 χλστ.), και το ύψος του τα 1.525 χλστ. (+50 χλστ.), με το μεταξόνιο να ανέρχεται σε 2.430 χλστ. (+90 χλστ.). Χάρη στο τελευταίο, αξίζει να σημειωθεί ότι σαφώς μεγαλύτερος είναι και ο χώρος των αποσκευών, που πλέον ανέρχεται σε 231 λίτρα (+60 λίτρα), έχοντας κατά 125 χλστ. αυξημένο μήκος. Επιπλέον, ο όγκος αυξάνεται στα 829 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Ο εμπρός πρόβολος είναι 72 χλστ. μικρότερος από το Yaris, με το Aygo X να προσφέρεται με ζάντες 17 και 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 175/65 και 175/60, αντίστοιχα, όταν η προηγούμενη γενιά του ήταν διαθέσιμη με ζάντες 14 και 15 ιντσών. Παρά την σχετική αύξηση των διαστάσεων, το νέο Aygo X συνεχίζει να είναι ένα εξαιρετικά ευέλικτο αστικό μοντέλο, καθώς η ακτίνα του κύκλου στροφής είναι μόλις 4,7 μέτρα. Το βάρος του αυτοκινήτου κυμαίνεται από 940 έως και 1.015 κιλά, ανάλογα την έκδοση, όντας αυξημένο κατά 80 κιλά.

6Κινητήρας/Επιδόσεις

Το Aygo X προσφέρεται μόνο με ένα κινητήριο σύνολο, το οποίο μεταφέρεται από την προηγούμενη γενιά. Αυτό είναι ένας τρικύλινδρος, ατμοσφαιρικός 1.000άρης (998 κ.εκ.) βενζινοκινητήρας (1KR-FE), ίδιος με αυτόν που συναντάμε και στο Yaris. Η απόδοση του ανέρχεται σε 72 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Συνδυάζεται είτε με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

7

Για το 0-100 χλμ/ώρα, το Aygo X χρειάζεται 15,6 δευτ. (15,5 δευτ. το CVT), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 158 χλμ/ώρα (151 χλμ/ώρα το CVT). Η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. (4,9 λίτρα/100 χλμ. το CVT), εκπέμποντας 107 γρ/χλμ CO2 (110 γρ/χλμ CO2 το CVT), στον κύκλο WLTP. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 35 λίτρα.

8Σχεδίαση

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου Aygo X έγινε στην Ευρώπη, στο κέντρο ανάπτυξης της Toyota Motor Europe στο Βέλγιο, όπου οι ομάδες σχεδιασμού συνεργάστηκαν στενά με την ομάδα σχεδιασμού προϊόντων και αυτήν της έρευνας και ανάπτυξης. Με αυτόν τον τρόπο, η Toyota τονίζει ότι το νέο μοντέλο θα ικανοποιήσει πλήρως τους Ευρωπαίους πελάτες. Ομοίως, οι δοκιμές και η παραγωγή του έγιναν στην Ευρώπη, με την ομάδα ανάπτυξης του Aygo X να μελέτησε την τρέχουσα και τη μελλοντική ζωή σε αστικά και προαστιακά περιβάλλοντα στην Ευρώπη.

9

Από το 2005, το Aygo ήταν το πιο προσιτό προϊόν της Toyota που εκτιμήθηκε από τους πελάτες λόγω του νεανικού και διασκεδαστικού χαρακτήρα του, με το Aygo X να διατηρεί την “X” υπογραφή, που εισήχθη με τη δεύτερη γενιά Aygo, το 2014. Το αυτοκίνητο διαθέτει full LED φωτιστικά σώματα, καθιστώντας αυτήν την τεχνολογία προσβάσιμη σε περισσότερο κόσμο.

Το Aygo X προσφέρεται με διχρωμία, σε συνδυασμό με τη νέα φιλοσοφία χρώματος, που δημιουργεί ένα μοναδικό προφίλ, το οποίο τραβά την προσοχή. Η γραμμή οροφής αυξάνει επίσης τη δυναμική αίσθηση του μοντέλου, με τα εμπρός φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν το επάνω μέρος του καπό, για να σχηματίσουν ένα σχήμα φτερού. Χαμηλότερα, η μεγάλη μάσκα, τα φώτα ομίχλης και το πλαστικό προστατευτικό ακολουθούν ένα τραπεζοειδές θέμα, που αποτελεί μέρος της ταυτότητας του Aygo. Στο πίσω μέρος, τα κάθετα φωτιστικά σώματα, μοιάζουν αρκετά με αυτά του τρέχοντος μοντέλου.

10

Η Toyota αναφέρει ότι η νέα φιλοσοφία των εξωτερικών χρωμάτων για το Aygo X είναι εμπνευσμένη από διάφορα μπαχαρικά, καθένα από τα οποία αποτυπώνει τις γεύσεις και τις προσωπικότητες του αυτοκινήτου. Έτσι, υπάρχει το Cardamom (χακί), το Chilli (κόκκινο), το Ginger (χάλκινο) και το Juniper (μπλε).

11Εσωτερικό

Με το νέο Aygo X, μπορείς να παραμείνεις συνδεδεμένος μαζί του μέσω της εφαρμογής Toyota Smart Connect και MyT για smartphone. Το πρώτο επικεντρώνεται γύρω από τη μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ υπάρχει ατμοσφαιρικός φωτισμός και ασύρματη φόρτιση.

12

Το σύστημα πολυμέσων της Toyota προσφέρει επίσης πλοήγηση μέσω cloud για την παροχή ζωντανών πληροφοριών της διαδρομής, μέσω των συνδεδεμένων υπηρεσιών. Ενδιαφέρον έχει ότι μελλοντικά θα προστεθούν νέες υπηρεσίες, μέσω over-the-air ενημερώσεων. Το Toyota Smart Connect προσφέρει επίσης ενσύρματη και ασύρματη σύνδεση με το smartphone, μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Με την εφαρμογή MyT, μπορείς να παρακολουθείς διάφορα αναλυτικά στοιχεία του οχήματος, όπως στοιχεία οδήγησης, επίπεδα καυσίμου, προειδοποιήσεις και -κυρίως- tracking του οχημάτων.

13

Η θέση οδήγησης είναι ψηλότερη κατά 55 χλστ., αυξάνοντας σημαντικά την περιμετρική ορατότητα και την επαφή με άλλους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα τους ποδηλάτες και πεζούς. Επιπλέον, η γωνία της εμπρός κολόνας έχει αυξηθεί κατά 10%, αγγίζοντας τις 24 μοίρες, για βελτιωμένη ορατότητα.

14Συστήματα ασφαλείας

Η ιαπωνική εταιρία εφοδιάζει τo νέο Aygo X με την τελευταία γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense, που διαθέτει έναν συνδυασμό κάμερας και χιλιοστομετρικού ραντάρ. Το σύστημα προ-σύγκρουσης (PCS) με ανίχνευση οχημάτων λειτουργεί πλέον σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ στο Aygo X κάνουν το ντεμπούτο του το σύστημα ανίχνευσης πεζών ημέρας και νύχτας (Day and night Pedestrian Detection), η ανίχνευση δικυκλιστών, η υποστήριξη μετριασμού σύγκρουσης, το ευφυές προσαρμοζόμενο Cruise Control, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Trace Assist) και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης για ελιγμούς έκτακτης ανάγκης.

15

Η Toyota αναφέρει ότι οι μεγαλύτεροι τροχοί και τα ελαστικά συνεργάζονται ιδανικά με την ανάρτηση της TNGA πλατφόρμας, η οποία φέρει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Μαζί με τη βελτιωμένη ακαμψία κύλισης και τις χαμηλότερες γωνίες κλίσεις, παρέχουν εξαιρετική οδηγική άνεση και έλεγχο, τόσο στην πόλη, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ρυθμιστεί για αστική και προαστιακή οδήγηση στην Ευρώπη, με το νέο S-CVT κιβώτιο να προσφέρει καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ενώ διατηρεί ισορροπία κατανάλωσης και δύναμης.