Η VW έκανε τους TDI κινητήρες της να καταναλώνουν παραφινικά καύσιμα

Σχετικά άρθρα

Η Volkswagen έχει θέσει ως στόχο να μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα του στόλου των οχημάτων της στην Ευρώπη κατά 40% έως το 2030 και παρά την εστίασή της στην ηλεκτροκίνηση, δεν γυρνά την πλάτη στους diesel κινητήρες, ανακοινώνοντας πως πλέον οι τετρακύλινδροι diesel κινητήρες της τελευταίας γενιάς, μπορούν να καταναλώνουν και παραφινικά καύσιμα που περιέχουν βιοσυστατικά, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15940.

Τα καύσιμα αυτά οδηγούν σε σημαντική μείωση των εκπομπών άνθρακα, κατά 70-95%, σε σύγκριση με το συμβατικό καύσιμο diesel. Τέτοια καύσιμα μπορούν να καταναλώσουν οι diesel κινητήρες που κατασκευάστηκαν από τα τέλη Ιουνίου του έτους και έχουν τοποθετηθεί μεταξύ άλλων στα Tiguan TDI και Golf GTD.

Τα παραφινικά καύσιμα παράγονται από βιολογικά υπολείμματα και απόβλητα υλικά, όπως για παράδειγμα το υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο (HVO). Αυτά τα φυτικά έλαια μετατρέπονται σε υδρογονάνθρακες με αντίδραση με υδρογόνο και μπορούν να προστεθούν στο καύσιμο diesel σε οποιαδήποτε ποσότητα. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν 100% ως καύσιμα.

Τα φυτικά έλαια όπως το κραμβέλαιο μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή HVO, αλλά το μέγιστο περιβαλλοντικό όφελος επιτυγχάνεται μόνο με τη χρήση βιολογικών υπολειμμάτων και άχρηστων υλικών, όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, πριονίδι κ.λπ. Βιοκαύσιμα όπως το HVO είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά και είναι πιθανό ότι το μερίδιό τους θα μπορούσε να αυξηθεί σε 20 έως 30% την αγορά ενέργειας για τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.

Τα παραφινικά καύσιμα diesel μπορούν ήδη να βρεθούν στην αγορά –σε λίγες περιπτώσεις– με διαφορετικές ονομασίες προϊόντων, π.χ. CARE diesel, NEXTBTL, HVO. Επίσης διαθέσιμα και πολύ πιο διαδεδομένα είναι τα καύσιμα diesel που συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του προτύπου EN590 και στα οποία έχει προστεθεί παραφινικό diesel. Αυτά περιλαμβάνουν τα Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion, Aral Ultimate Diesel, κ.λπ. Τα τελευταία, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλους τους κινητήρες diesel, ακόμη και σε παλαιότερους κινητήρες.

Στο μέλλον θα υπάρχουν στην αγορά και και συνθετικά καύσιμα, τα λεγόμενα e-fuels όπως το PtL (Power-to-Liquid). Αυτά παράγονται από αναγεννητικές πηγές με χρήση CO2 και ηλεκτρικής ενέργειας. Τα XtL ή X-to-Liquid, GtL και PtL κάνουν χρήση της δυνατότητας παραγωγής αρχικά συνθετικού αερίου από διαφορετικές πρώτες ύλες και στη συνέχεια μετατροπής αυτού σε καύσιμο diesel, συμβατό με τα πρότυπα μέσω της διαδικασίας Fischer-Tropsch.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Volkswagen ID.Code Concept

Η Volkswagen στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το ID.Code Concept, ένα νέο πρωτότυπο SUV που μας δείχνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα έχουν...