Την ερχόμενη Πέμπτη η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi θα ανακοινώσει πως θα τριπλασιάσει τις επενδύσεις της για την κοινή ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επενδύοντας περισσότερα από 20 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία.

Από το 2030, η εταιρική συμμαχία αναμένεται να έχει αναπτύξει περισσότερα από 30 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία θα υποστηρίζονται από πέντε κοινές πλατφόρμες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Οι πέντε κοινές πλατφόρμες αναμένεται ότι θα καλύπτουν ποσοστό 90% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι εταιρίες αναμένεται να αναπτύξουν και να προωθήσουν μέχρι από το 2030. Η σύμπραξη των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αναπτύξει και προωθεί μερικώς, τέσσερις κοινές πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων.

H μία από τις πλατφόρμες υποστηρίζει ηλεκτρικά οχήματα όπως το Nissan Ariya, αλλά και το Megane E-Tech της Renault. Μία άλλη πλατφόρμα υποστηρίζει οχήματα που αναπτύσσονται από τη Nissan και την Dongfeng με την οποία συνεργάζεται στην κινεζική αγορά, όπως επίσης και τα οχήματα της Dacia.

Οι άλλες δύο πλατφόρμες θα είναι για μικρά αυτοκίνητα τα οποία είναι γνωστά ως kei cars στην Ιαπωνία, αλλά και για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Από τα μέσα της δεκαετίας, η σύμπραξη των τριών εταιριών έχει ως στόχο την ανάπτυξη μιας πέμπτης κοινής πλατφόρμας για ηλεκτρικά οχήματα compact, που θα σχεδιάζονται από τη Renault, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Η Nissan έχει ήδη αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτή την πλατφόρμα που ονομάζεται CMFB-EV, αλλά και άλλα τυποποιημένα εξαρτήματα για την ηλεκτρική έκδοση του Micra, ενώ η Renault αναμένεται ότι θα προωθήσει ένα παρόμοιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Το Micra EV έχει προγραμματιστεί να διατεθεί στις αγορές από τα μέσα της δεκαετίας του 2020. Μέχρι το 2023 η Renault θα βγάλει στην αγορά το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει το νέο Renault 4L.

Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να χρησιμοποιούν κοινές μπαταρίες και άλλα βασικά εξαρτήματα, με την συμμαχία να σχεδιάζει να επενδύσει από κοινού σε εργοστάσια μπαταριών σε Γαλλία, Βρετανία, Κίνα και Ιαπωνία συνολικής χωρητικότητας 220 GWh έως το 2030. Με την τυποποίηση και την κοινή χρήση μπαταριών, η συμμαχία αναμένει να μειώσει στο μισό το κόστος κατασκευής των μπαταριών.

Επιπλέον, η συμμαχία αναμένεται επίσης να μοιράζεται την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης, την οποία αναπτύσσει η Nissan. Η Renault έχει ανακοινώσει πως έως το 2030 θα προσφέρει μονάχα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη.