Νέα εποχή για τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Σχετικά άρθρα

Ένα νέο κεφάλαιο για τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi άνοιξε σήμερα, με τις τρεις εταιρίες να υπογράφουν σήμερα νέα συμφωνία που τους δίνει το περιθώριο να αναπτυχθούν εν μέσω μίας εξαιρετικά δύσκολης περιόδου για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Renault θα μειώσει το μερίδιο που κατέχει στη Nissan από 43,4% στο 15%, ώστε να επανέλθει η ισορροπία στις κεφαλαιακές τους σχέσεις, ένα ζήτημα που αποτελούσε προηγουμένως σημείο τριβής για τις δύο εταιρείες. Επίσης, συμφώνησαν να συνεργαστούν για την ανάπτυξη νέων μοντέλων αυτοκινήτων παγκοσμίως.

Παράλληλα, η Nissan σκοπεύει να εξαγοράσει μερίδιο έως 15% στον βραχίονα ηλεκτροκίνησης της Renault. Πρόκειται για την εταιρεία Ampere, η οποία έχει αποσπαστεί εδώ και μερικούς μήνες από την κύρια δραστηριότητα της Renault. Η Mitsubishi εξετάζει και αυτή να επενδύσει στην Ampere.

Η Nissan και η Mitsubishi θα γίνουν πελάτες της εταιρείας Horse του Groupe Renault, μιας πρωτοβουλία για την επίτευξη περαιτέρω οικονομιών κλίμακας και κάλυψης της αγοράς σε ότι έχει να κάνει με τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης χαμηλών εκπομπών και υβριδικών κινητήρων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν να συνεργαστούν σε μία σειρά από βιομηχανικά πρότζεκτ, με την τελική συμφωνία να αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. Σε βάθος χρόνου “εάν τα πράγματα πάνε πολύ πολύ καλά”, όπως δήλωσε ο CEO της Renault, Luca de Meo, θα μπορούσε να δημιουργήσει κέρδη δισεκατομμυρίων για τις εμπλεκόμενες εταιρείες.

Σημειώνεται πως μεταξύ άλλων, οι εταιρείες θα επιχειρήσουν την ανάπτυξη μίας σειράς νέων μοντέλων από κοινού στη Λατινική Αμερική, την Ινδία, καθώς και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού βαν, το FlexEVan. Επίσης, θα συνεργαστούν στον τομέα της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανακύκλωσης και των μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid-state).

Renault και Nissan θα εξελίξουν από κοινού μια 800V αρχιτεκτονική, ενώ θα κυκλοφορήσουν στις αγορές της Νότιας Αμερικής δύο μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της A κατηγορίας, που θα βασίζονται στην CMF-AEV πλατφόρμα. Τα επόμενα Mitsubishi ASX και Colt θα βασίζονται στα Renault Captur και Clio και θα κατασκευάζονται στην CMF-B πλατφόρμα. Η παραγωγή τους θα γίνεται σε Ισπανία και Τουρκία.

Η Συμμαχία θα κατασκευάσει ένα μισού τόνου pickup που θα αναπτυχθεί από το Renault Group και θα κατασκευάζεται στη Κόρδοβα της Αργεντινής. Αντίστοιχο αυτοκίνητο θα κυκλοφορήσει και η Nissan. Στο Μεξικό, η Nissan θα παράγει ένα νέο μοντέλο για την Renault, καθιστώντας το το πρώτο όχημα της Renault που παράγεται εκεί εδώ και 20 χρόνια.

Από το 2026 και μετά, η Nissan και η Renault θα εξετάσουν να συνεργαστούν για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη κατηγορία C. Επιπλέον, το 2026 η Nissan θα κατασκευάσει ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη κατηγορία B που θα βασίζεται στην CMF-BEV πλατφόρμα, τον διάδοχο του Micra, και θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις ElectriCity της Renault στη Γαλλία από το 2026. Το μοντέλο θα έχει κατά 80% κοινά ανταλλακτικά με το νέο Renault 5 και έτσι το κόστος ανάπτυξης του θα μειωθεί κατά 40%.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τέσσερα πρωτότυπα από την Nissan

Τα πρωτότυπα Epoch, Evo, Epic και Era παρουσίασε στην έκθεση του Πεκίνου η Nissan, πρωτότυπα που δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Dongfeng Motor. Πρόκειται...

Στις 2 Μαΐου τα αποκαλυπτήρια του Renault Symbioz

Από τις αρχές του έτους η Renault έχει γνωστοποιήσει ότι ετοιμάζει ένα μεσαίο crossover, το οποίο θα ονομαστεί Symbioz. Σήμερα, η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε...

Mitsubishi ASX facelift

Δεν πέρασαν παρά μόλις 19 μήνες από τότε που η Mitsubishi παρουσίασε τη νέα γενιά του ASX και κυκλοφόρησε ήδη την ανανεωμένη έκδοση του...