Η Nissan παρουσίασε το μακροπρόθεσμο πλάνο της Ambition 2030, κάνοντας γνωστό πως έως το οικονομικό έτος 2030 θα κυκλοφορήσει στην αγορά 23 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με τα 15 εξ αυτών να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Παράλληλα η εταιρία παρουσίασε σήμερα και τέσσερα πρωτότυπα μοντέλα, τα Hang-Out Concept, Surf-Out Concept, Max-Out Concept και Chill-Out Concept.

Μέσα στα επόμενα 5 χρόνια η Nissan θα επενδύσει 2 τρισ. γιεν (15,6 δισ. ευρώ) για την επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της γκάμας των οχημάτων της και το ποσοστό της τεχνολογικής καινοτομίας. Έως το οικονομικό έτος 2030, η Nissan θέλει το 50% των αυτοκινήτων της, όπως και αυτών της Infiniti, σε όλο τον κόσμο, να είναι τουλάχιστον 50% ηλεκτροκίνητο.

Στόχος της ιαπωνικής εταιρίας είναι μέχρι το οικονομικό έτος 2050 είναι η ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, σε όλο τον κύκλο ζωής των προϊόντων της. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida, δήλωσε:

Ο ρόλος των εταιρειών στην αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Με το Nissan Ambition 2030, θα οδηγήσουμε τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, θα προωθήσουμε τεχνολογίες για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και θα επιδιώξουμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Θέλουμε να μεταμορφώσουμε την Nissan ώστε να γίνει μια βιώσιμη εταιρεία που χρειάζονται πραγματικά οι πελάτες και η κοινωνία.

Παράλληλα, με το λανσάρισμα 20 νέων μοντέλων τύπου EV και e-Power τα επόμενα πέντε χρόνια, η Nissan σκοπεύει να αυξήσει το ποσοστό πωλήσεων εξηλεκτρισμένων μοντέλων στις μεγάλες αγορές έως το οικονομικό έτος 2026, συμπεριλαμβανομένων:

  • Της Ευρώπης κατά περισσότερο από το 75% των πωλήσεων
  • Της Ιαπωνίας κατά περισσότερο από το 55% των πωλήσεων
  • Της Κίνας κατά περισσότερο από το 40% των πωλήσεων
  • Των Ηνωμένων Πολιτειών κατά 40% των πωλήσεων EVs, το οικονομικό έτος 2030

Η Nissan θα συνεχίσει να εξελίσσει τις τεχνολογίες της για μπαταρίες ιόντων λιθίου και να εισάγει τεχνολογία χωρίς κοβάλτιο για να μειώσει το κόστος κατά 65%, έως το οικονομικό έτος 2028.

Σοπεύει να λανσάρει ηλεκτρικό μοντέλο με τις δικές της μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid-state) μέχρι το οικονομικό έτος 2028 και να ετοιμάσει ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γιοκοχάμα από το οικονομικό έτος 2024. Μειώνοντας το χρόνο φόρτισης στο ένα τρίτο, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θα κάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα πιο αποτελεσματικά και πιο προσβάσιμα.

Επιπλέον, η Nissan αναμένει από τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης να μειώσει το κόστος των πακέτων μπαταριών στα 75 δολάρια ανά kWh έως το οικονομικό έτος 2028 και στοχεύει να το μειώσει περαιτέρω στα 65 δολάρια ανά kWh, για να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων στο μέλλον.

Η Nissan επιδιώκει να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο σύστημα τροφοδοσίας μπαταριών για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση οχημάτων και να υποστηρίξει τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιούνται. Σε συνεργασία με τους εταίρους της, η Nissan θέλει να αυξήσει την παγκόσμια ικανότητα παραγωγής μπαταριών σε 52 GWh έως το οικονομικό έτος 2026 και σε 130 GWh έως το οικονομικό έτος 2030.

Εκτός από το Nissan Ambition 2030, η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να επεκτείνει τα πλεονεκτήματα της κινητικότητας παρέχοντας προηγμένες ευφυείς τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού σε περισσότερους αγοραστές. Αυτές οι συνδυασμένες ενέργειες θα υποστηρίξουν επίσης τις συνεχείς προσπάθειες της Nissan για τη δημιουργία νέων υπηρεσιών κινητικότητας και συναφών συνεργασιών.

Η Nissan στοχεύει τοποθετήσει την τεχνολογία ProPILOT σε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα της Nissan και της Infiniti έως το οικονομικό έτος 2026. Επίσης θα αναπτύξει περαιτέρω τις τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων της, με στόχο την ενσωμάτωση συστημάτων LIDAR επόμενης γενιάς σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο, έως το οικονομικό έτος 2030.

Για να καλύψει τις ποικίλες μεταφορικές ανάγκες των διαφόρων χωρών, η Nissan θα συνεργαστεί με τους καταλληλότερους εταίρους για την υλοποίηση νέων υπηρεσιών κινητικότητας για πιο αποτελεσματική αστική κινητικότητα, καθώς και πιο βιώσιμη κινητικότητα στις επαρχιακές περιοχές.

Εκτός από την τεχνολογική αναβάθμιση, η Nissan θα προσαρμόσει κατά τόπους την κατασκευή και τις προμήθειες υλικών, προκειμένου να κάνει τα ηλεκτρικά μοντέλα πιο ανταγωνιστικά. Η Nissan θα διευρύνει τη φιλοσοφία του EV Hub, όπως αυτής του EV36Zero που λανσαρίστηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες βασικές αγορές, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Το EV36Zero είναι ένα πλήρως ενσωματωμένο οικοσύστημα παραγωγής και υπηρεσιών που συνδέει την κινητικότητα και τη διαχείριση ενέργειας, με στόχο την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα.

Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των μπαταριών των οχημάτων θα συνεχίσει επίσης να αποτελεί προτεραιότητα για τη Nissan με βάση τη δεκαετή τεχνογνωσίας της στον επαναπροσδιορισμό και την ανακύκλωση, σε συνεργασία με την 4R Energy. Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις ανακατασκευής μπαταριών της πέρα από την Ιαπωνία με νέες τοποθεσίες στην Ευρώπη κατά το οικονομικό έτος 2022 και στις ΗΠΑ το οικονομικό έτος 2025.

Οι υποδομές ανακατασκευής μπαταριών της Nissan θα υποστηρίξουν μια κυκλική οικονομία στη διαχείριση ενέργειας και η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στην πλήρη εμπορευματοποίηση των συστημάτων μπαταριών vehicle-to-everything, που προορίζονται και για οικιακή χρήση, στα μέσα της δεκαετίας του 2020. Επιπλέον, η εταιρεία θα επενδύσει έως και 20 δισεκατομμύρια γιεν μέχρι το 2026 για υποδομές φόρτισης.

Καθώς η Nissan αυξάνει τον ρυθμό της καινοτομίας στην κινητικότητα, σκοπεύει να προσλάβει περισσότερα από 3.000 στελέχη παγκοσμίως στον τομέας της προηγμένης έρευνας και ανάπτυξης, ενώ συνεχίζει να αναβαθμίζει τις ικανότητες του τωρινού εργατικού δυναμικού της.

Επιπλέον, η Nissan θα βασιστεί στη συνεργασία με τη Συμμαχία Renault-Nissan Mitsubishi για να επιτρέψει την εξοικονόμηση κόστους και την κοινή τεχνογνωσία σε τομείς όπως οι τεχνολογίες ουδέτερων εκπομπών άνθρακα, η ηλεκτροκίνηση, το λογισμικό και οι υπηρεσίες.

Πέρα από το σχέδιο μετασχηματισμού Nissan Next, η αυτοκινητοβιομηχανία θα διατηρήσει τις δραστηριότητές της μακροπρόθεσμα, με ενοποιημένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους άνω του 5%.