Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Honda Civic e:HEV στη Μαδρίτη

Σχετικά άρθρα

H Honda, τηρώντας κατά γράμμα το Electric Vision πλάνο της -το οποίο έχει ως στόχο από την 1η Ιανουαρίου του 2023 να διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά ή υβριδικά σύνολα σε όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη– παρουσίασε πριν τρεις μήνες τη νέα γενιά του Civic.

Από το 1972 που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το Civic ήταν ανέκαθεν ένα δημοφιλές μοντέλο, κάτι που αποδεικνύεται από τα 50 χρόνια κληρονομιάς του και τις πωλήσεις του που ξεπερνούν τα 27,5 εκατομμύρια οχήματα σε 170 χώρες.

Η 11η γενιά του Civic αντιπροσωπεύει μία σύγχρονη εξέλιξη του χαρακτηριστικού σχήματος του μοντέλου και απηχεί τη διακριτική, κομψή σχεδίαση των πρόσφατων μοντέλων της Honda που έχουν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη, αλλά κύρια διαφορά του είναι ότι πλέον έχει “ανέβει” κατηγορία.

Πότε έρχεται Ελλάδα

Με αφορμή το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ταξιδέψαμε την προηγούμενη εβδομάδα στην Μαδρίτη για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, όπου το οδηγήσαμε για σχεδόν 320 χλμ.

Στην Ελλάδα, το μοντέλο -το οποίο παράγεται στην Ιαπωνία- αναμένεται να μπει στις εκθέσεις της εταιρίας από τα τέλη Αυγούστου.

Τιμή/Εκδόσεις

Για το λόγο αυτό, οι ιθύνοντες της εισαγωγικής εταιρίας δεν έχουν ακόμα οριστικοποιήσει τον αναλυτικό τιμοκατάλογο, αλλά προσωπική εκτίμηση είναι ότι το νέο Civic θα ξεκινά περίπου από τα €34.000.

Ωστόσο, αυτό που γνωρίζουμε σήμερα είναι ότι θα υπάρχουν τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, η Elegance, η Sport και η Advance.

Διαστάσεις

Το νέο Civic έχει μεγαλώσει αισθητά, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4.551 χλστ., όντας αυξημένο κατά 31 χλστ. σε σχέση με τη γενιά που αντικαθιστά.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) της χώρας μας, τα αυτοκίνητα με μήκος πάνω από 4.550 χλστ. κατατάσσονται στο D-segment, κάτι που σημαίνει ότι θεωρητικά το Civic αλλάζει κατηγορία, έχοντας αναπόφευκτα απέναντι του έναν πιο upmarket ανταγωνισμό (εξαιρώντας το Skoda Octavia).

Συνεχίζοντας, το πλάτος του ιαπωνικού αυτοκινήτου ανέρχεται σε 1.802 χλστ. (+2 χλστ.) και το ύψος τα 1.408 χλστ. (-27 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο του νέου Civic είναι αυξημένο κατά 35 χλστ., φτάνοντας τα 2.734 χλστ. Αυτό έγινε ώστε το αυτοκίνητο να φιλοξενήσει το υβριδικό σύστημα κίνησης χωρίς να περιοριστούν οι εσωτερικοί χώροι.

Πλατφόρμα

Το νέο Civic βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία κάνει χρήση ενός ελαφρού και πολύ άκαμπτου αλουμινένιου εμπρός υποπλαισίου, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Honda για απολαυστική οδήγηση και ευελιξία. Παράλληλα, η αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος σε ποσοστό 19% συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο έχει βελτιώσει σημαντικά τη σταθερότητα στις στροφές.

Παρά τις νέες, πρόσθετες τεχνικές ενίσχυσης της ακαμψίας, η μείωση του βάρους ήταν επίσης ψηλά στην ατζέντα της ομάδας εξέλιξης του αυτοκινήτου. Το καπό του νέου Civic είναι από αλουμίνιο, κάτι που μειώνει το βάρος του κατά 43% από το ατσάλινο του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η πίσω πόρτα από πολυεστέρα είναι κατά 20% ελαφρύτερη από πριν. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κυμαίνεται από 1.517 έως 1.533 κιλά ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού.

Σχεδίαση

Παρατηρώντας το νέο Civic, εύκολα το χαρακτηρίζεις ως liftback και όχι hatchback, παραπέμποντας σε 5θυρα κουπέ αμαξώματα που έχουμε δει από premium εταιρίες. Το νέο μοντέλο εκφράζει την εξελικτική φιλοσοφία Exhilarating Civic της Honda, με τους σχεδιαστές της εταιρίας να έχουν δημιουργήσει μια ώριμη και “στρωτή” σιλουέτα, με απλά και ραφιναρισμένα στοιχεία τα οποία αναβαθμίζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία.

Το αποτέλεσμα είναι διακριτικό και κομψό, αφήνοντας στο παρελθόν τα κραυγαλέα σχέδια, με το νέο Civic να υιοθετεί μία πιο καθαρή γραμμή οροφής και μία χαμηλωμένη μεσαία γραμμή που αυξάνει τις γυάλινες επιφάνειες, διαμορφώνοντας μία απίστευτη ευρύχωρη και ευάερη καμπίνα.

Το αυξημένο μεταξόνιο σε συνδυασμό με το μικρότερο κατά 20 χλστ. πίσω πρόβολο και μειωμένο συνολικό ύψος, έχουν δημιουργήσει μία σπορ, τύπου coupe αισθητική. Στο εμπρός μέρος, η σχεδίαση του προφυλακτήρα είναι πιο αιχμηρή από του προηγούμενου μοντέλου, ενσωματώνοντας ένα μοτίβο πλέγματος στην πάνω γρίλια.

Τα πίσω άκρα του καπό έχουν χαμηλώσει κατά 25 χλστ., με τις εμπρός κολόνες να έχουν τοποθετηθεί κατά 50 χλστ. πιο πίσω, προκειμένου να βρίσκονται στην ίδια ευθεία με το κέντρο των εμπρός τροχών. Ένα ακόμα επακόλουθο αυτού είναι ότι οι τροχοί φαίνονται μεγαλύτεροι, κάτι που, σε συνδυασμό με το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο του αυτοκινήτου και τα έντονα “φρύδια” στους θόλους των τροχών διαμορφώνουν μία χαμηλωμένη και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση.

Από το πλάι, το Civic e:HEV έχει μία σύγχρονη, απέριττη αισθητική με όμορφες πινελιές όπως οι χωνευτές λαβές των θυρών, ενώ οι πλαϊνοί καθρέπτες στερεώνονται στις πόρτες και κάτω από τη μεσαία γραμμή, αντί στο εμπρός άκρο των εμπρός παραθύρων, συμβάλλοντας στη μείωση των περιττών τυφλών σημείων.

Στο πίσω τμήμα, η πόρτα, το ενσωματωμένο σπόιλερ και τα φωτιστικά σώματα, που έχουν ενσωματωθεί στην πίσω πόρτα, είναι προσεκτικά σχεδιασμένα για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση, μειώνοντας τους ενοχλητικούς στροβιλισμούς αέρα στο πίσω τμήμα και βελτιώνοντας περαιτέρω τη ροή αέρα γύρω από το νέο Civic. Το κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών είναι χαμηλότερο από αυτό της προηγούμενης γνειάς.

Στη βασική έκδοση Elegance, το Civic πατά σε ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ενώ αυτές γίνονται 18 ιντσών στις εκδόσεις Sport και Advance, με την τελευταία να υιοθετεί δίχρωμο φινίρισμα. Από θέμα χρωμάτων, το νέο Civic θα διατίθεται με μία παλέτα μοντέρνων εξωτερικών αποχρώσεων, με το Sonic Grey να αποτελεί τη στάνταρ επιλογή. Επιπλέον χρώματα αμαξώματος περιλαμβάνουν το κόκκινο Premium Crystal Red και το μπλε Premium Crystal Blue, καθώς και το μαύρο Crystal Black και λευκό Platinum White

Εσωτερικό

Το εσωτερικό υιοθετεί την ίδια απέριττη, σύγχρονη και ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία με το εξωτερικό. Η εστιασμένη στον οδηγό διάταξη περιλαμβάνει υψηλής ποιότητας υλικά και -για πρώτη φορά- έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπου του λείπει κάθε τι περιττό. Η διάταξη της κεντρικής κονσόλας περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες τοποθετημένες παράλληλα με τον επιλογέα ταχυτήτων, μπροστά από τον οποίο βρίσκεται η θήκη για την ασύρματη φόρτιση του smartphone.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει οθόνη αφής 7 ή 9 ιντσών, ενώ πίσω από το τριάκτινο τιμόνι βλέπεις τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 10,2 ιντσών, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία.

Η καμπίνα προσφέρει ένα φωτεινό και ευάερο περιβάλλον για τους πίσω επιβάτες, χάρη σε μία σχεδίαση που περιλαμβάνει στο σύνολο έξι γυάλινες επιφάνειες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονται πίσω από τις πίσω πόρτες. Η B κολόνα φαίνεται πιο λεπτή από όσο είναι στην πραγματικότητα, με το πάνω μέρος των εσωτερικών επενδύσεων των θυρών να είναι διαμορφωμένο ώστε να “μαγνητίζει” ενεργά το εξωτερικό φως, αυξάνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας για τους πίσω επιβάτες.

Οι χώροι είναι από τα κυριότερα πλεονεκτήματα και της νέας γενιάς του Civic, με μόνο παρατήρηση να είναι η κεκλιμένη οροφή που περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, αν αυτοί έχουν ύψος πάνω από 1,90 μέτρα. Ναι, δεν είμαι μέτρο σύγκρισης, αλλά στη προηγούμενη γενιά δεν είχα τέτοιο θέμα.

Κατά τ’άλλα, η σχεδίαση του νέου Civic δημιούργησε μία καμπίνα που είναι πιο άνετη, πιο ευρύχωρη και με καλύτερη ορατότητα από ποτέ, πέραν της αυξημένης ασφάλειας, με το εσωτερικό πλάτος και το επίπεδο πάτωμα να διευκολύνουν τη ζωή των πίσω επιβατών.

Οι μηχανικοί της Honda εστίασαν σε αυτούς τους βασικούς τομείς θέλοντας να προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες μια stress-free εμπειρία τόσο στα μεγάλα ταξίδια, όσο και στις καθημερινές διαδρομές. Έτσι, το νέο Civic έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που το καθιστούν μία βιώσιμη εναλλακτική πρόταση έναντι των SUV.

Κατά την προϊοντική παρουσίαση, οι μηχανικοί της Honda υπερθεμάτισαν τους νέους αεραγωγούς του κλιματισμού, καθώς πλέον υπάρχει πλέγμα να ρυθμίζει τη ροή, αντί για τα κλασικά πτερύγια. Δεν θα αλλάξει τη ζωή σου μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά όντως δεν νιώθεις τον αέρα να έρχεται απευθείας πάνω σου. Αντ’αυτού, υπάρχει μια περιρρέουσα αύρα στην καμπίνα.

Η νέα γενιά του μοντέλου είναι το πρώτο Civic που υιοθετεί το κάθισμα σταθεροποίησης σώματος (Body Stabilising Seat) της Honda για τους εμπρός επιβάτες. Έτσι, το κάθισμα περιλαμβάνει μία επίπεδη δομή ρητίνης για να υποστηρίζει ολόκληρο το κάτω μέρους του σώματος των επιβατών, από τη λεκάνη μέχρι την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, για μεγαλύτερη σταθερότητα και στήριξη.

Κλείνοντας, ο χώρος αποσκευών του νέου Civic έχει εφάμιλλη χωρητικότητα με του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με φαρδύτερο άνοιγμα πίσω πόρτας που τον καθιστά πιο πρακτικό. Η χωρητικότητα του ανακοινώνεται στα 410 λίτρα (404 στην έκδοση Advance, λόγω subwoofer) νούμερο που είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, αλλά δεν εντυπωσιάζει για D-segment αυτοκίνητο.

Κινητήρας

Η νέα γενιά του Civic είναι διαθέσιμη μόνο με ένα κινητήριο σύνολο. Ο λόγος για το γνωστό υβριδικό σύστημα e:HEV, ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες, με έναν 2,0-λιτρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson.

Ο τελευταίος έχει απόδοση 145 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. με 175 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., με την συνολική ισχύ του αυτοκινήτου να ανακοινώνεται στα 135 kW (184 ίππους) και στα 315 Nm ροπής. Αυτή ορίζεται από την μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, καθώς με το γκάζι στο πάτωμα η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει την απαιτούμενη ισχύ. Η απόδοση του e:HEV συνόλου είναι μεγαλύτερη από τον 1.500άρη turbo της σημερινής γενιάς, ενώ έχει περισσότερη ροπή από τον παλαιότερο πετρελαιοκινητήρα.

Η τελευταία έκδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει αρκετά νέα στοιχεία στην αρχιτεκτονική του που βοηθούν στην επίτευξη θερμικής απόδοσης 41%, ένα από τα υψηλότερα νούμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία για αυτοκίνητο δρόμου παραγωγής. Ο κινητήρας διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα άμεσου ψεκασμού για αποτελεσματικότερη καύση και υψηλή ροπή, με τον ειδικό σχεδιασμό των αυλών εισαγωγής και τον καταλύτη που ενεργοποιείται σε χαμηλή θερμοκρασία, να συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών.

Επιπλέον, ο κινητήρας φέρει στροφαλοφόρο άξονα υψηλής ακαμψίας και έναν δευτερεύων άξονα εξισορρόπησης κραδασμών, που μαζί με την επιπλέον μόνωση στην πολλαπλή εισαγωγής και στο κάλυμμα του κινητήρα και σε συνδυασμό με το σύστημα Active Noise Control (ANC), ελαχιστοποιούν τον θόρυβο που φτάνει στη καμπίνα. Το σύστημα Active Sound Control (ASC) από την άλλη, ενισχύει την σπορ νότα του κινητήρα.

Οι δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να παρέχουν την κύρια κινητήρια δύναμη του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας ελέγχεται από μια νέα, συμπαγή μονάδα (PCU) που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η PCU επιτρέπει τη ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση, συμβάλλοντας σε περαιτέρω αύξηση, κατά 12%, στην απόδοση ισχύος σε σχέση με προηγούμενες εφαρμογές της τεχνολογίας e:HEV της Honda.

Η αύξηση της πυκνότητας ισχύος και της απόδοσης της PCU, έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η ηλεκτρική ισχύ, επιτρέποντας στην ηλεκτρική μονάδα να αναλάβει περισσότερο φορτίο. Επιπλέον η διαχείρισή της πραγματοποιείται από μια καλωδίωση αλουμινίου που συμβάλει κατά 40% στη μείωση του βάρους της σε σύγκριση με μία συμβατική καλωδίωση χαλκού.

Κάτω από τα πίσω καθίσματα βρίσκεται η τελευταία έκδοση του Intelligent Power Unit, ή αλλιώς η μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή έχει χωρητικότητα 1,05 kWh, η ενεργειακή της πυκνότητα είναι βελτιωμένη κατά 46%, διαθέτει 72 κελιά και το βάρος της ανέρχεται σε 36,4 κιλά. Επιπλέον, είναι μικρότερη (23 χλστ. πιο λεπτή) και ελαφρύτερη κατά 1 κιλό και παρέχει στιγμιαία ροπή.

Η μετάδοση είναι χωρίς κιβώτιο και υπάρχει μία μόνο σταθερή σχέση. Ο ένας ηλεκτροκινητήρας (μίζα-γεννήτρια) φροντίζει να συγχρονίσει τις στροφές μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα κίνησης. Μέχρι τα 140 χλμ/ώρα λειτουργούν συνδυαστικά, καθώς από εκεί και πάνω η κίνηση στους τροχούς γίνεται και πάλι μόνο μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 7,8 – 8,1 δευτ. (ανάλογα την έκδοση), με την τελική να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.

Η Honda ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση του νέου Civic είναι 4,7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Κατά την ευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για περίπου 320 χλμ., κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο περιμετρικά της Μαδρίτης, όπου με το σύστημα κλιματισμού σε πλήρη λειτουργία και αρκετή πίεση του πεντάλ του γκαζιού, το trip computer έδειξε μόλις 5,6 λίτρα/100 χλμ. Το νούμερο αυτό είναι ήδη εντυπωσιακό, και με πιο νορμάλ κίνηση και περισσότερα χιλιόμετρα εντός αστικού δικτύου, εύκολα πέφτει κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 108 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Προγράμματα οδήγησης

Το υβριδικό Civic e:HEV δίνει την επιλογή στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα 4 λειτουργίες οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual), με το αυτοκίνητο να εναλλάσσει απρόσκοπτα από μόνο του την ηλεκτρική, υβριδική και θερμική λειτουργία του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

EV Drive: Η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα που μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο για περίπου 2 χιλιόμετρα.

Hybrid Drive: Ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ/γεννήτρια, που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης.

Engine Drive: Ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οδήγησης στην πόλη, ο υπολογιστής του Civic θα επιλέξει αυτόματα μεταξύ του Hybrid Drive και του EV Drive για βέλτιστη απόδοση. Στο Hybrid Drive, το πλεόνασμα ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να ανατροφοδοτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτριας. Σε όλα τα προφίλ οδήγησης, ανακτάται ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση.

Συστήματα ασφαλείας

Το νέο Civic διαθέτει την αναβαθμισμένη σουίτα Honda Sensing που μεταξύ άλλων φέρει νέα κάμερα και οκτώ αισθητήρες σόναρ που μαζί με το νέο λογισμικό αναγνωρίζει γρηγορότερα πεζούς, ποδηλάτες, σήματα και άλλα οχήματα.

Επίσης διαθέτει σύστημα βοήθειας μποτιλιαρίσματος, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, σύστημα πρόληψης λανθασμένης εκκίνησης εμπρός και πίσω, ενεργό cruise control με πιο ομαλό φρενάρισμα, με το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας να έχει πλέον πιο γραμμικές ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, κάνοντας πιο “φυσικές” διορθώσεις.

Οδηγώντας

Οι τελευταίες γενιές των μοντέλων της Honda έχουν ξεκάθαρο οδηγοκοκεντρικό χαρακτήρα και το νέο Civic δεν θα μπορούσε να μην εντυπωσιάσει. Ήταν τόσο σίγουροι οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρίας, που ο σχεδιασμός της διαδρομής που μας έδωσαν να ακολουθήσουμε είχε ελάχιστη χρήση αυτοκινητοδρόμων, καθώς ήθελαν να οδηγήσουμε σε “σφιχτά” κομμάτια το αυτοκίνητο. Και αν μας εντυπωσίασε τόσο πολύ το πλαίσιο του “απλού” Civic, δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι να οδηγήσουμε το Type R.

Για να αυξήσει την ακαμψία του αμαξώματος κατά 22%, η Honda έχει υιοθετήσει ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων δομών ώστε να αυξηθεί η αντοχή στην κάμψη και τη στρέψη. Στο εμπρός τμήμα υπάρχει ένα ισχυρό πλαίσιο σε σχήμα δακτυλίου που δημιουργεί μία στιβαρή δομή άρθρωσης. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και πίσω, με ένα δεύτερο πλαίσιο σε σχήμα δακτυλίου που ενισχύει το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Αυτά συνδέονται με μία εξαιρετικά άκαμπτη δομή κατά μήκος του πατώματος, που συνδυάζεται με ένα ενισχυμένο κεντρικό τούνελ. Εκτός από τη βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ο πιο άκαμπτος κλωβός προσφέρει επίσης πλεονεκτήματα άνεσης και ασφάλειας, καθώς ελάχιστοι θόρυβοι, κραδασμοί και τριγμοί (χαρακτηριστικά NVH) μεταφέρονται στην καμπίνα και βελτιώνεται η παραμόρφωση του πατώματος σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όταν βρεθείς σε μια διαδρομή σε συνεχείς στροφές, οι μηχανικοί της Honda έχουν εξελίξει το winding road detection σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στο κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης για βελτίωση της απόκρισης και μείωση των περιττών και συχνών εναλλαγών μεταξύ των drive modes.

Έτσι, εφαρμόζεται ένα ισχυρότερο επίπεδο επιβράδυνσης του κινητήρα (βαθμός ανάκτησης), ενώ το σύστημα προσφέρει άμεση επιτάχυνση, παρέχοντας υψηλή ροπή στα υψηλότερα φορτία, κρατώντας τις στροφές πιο ψηλά. Ακόμα, με ενεργοποιημένο το Sport πρόγραμμα, το Active Sound Control αναπαράγει έναν τεχνητό ήχο από τα ηχεία του αυτοκινήτου, για να δημιουργεί ένα σπορ “δράμα”, ενώ επιπρόσθετα υπάρχουν 7 εικονικές “αλλαγές” ταχυτήτων (θυμήσου, δεν υπάρχει κιβώτιο) κατά την έντονη επιτάχυνση.

Σε ήρεμες μετακινήσεις, ο έλεγχος της γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του, με στόχο μια πιο γραμμική αίσθηση επιτάχυνσης και την εξάλειψη του “μουγκρητού” των CVT κιβωτίων. Η δύναμη και η ροπή του συνόλου είναι παρούσες ανεξάρτητα την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, με την επιτάχυνση να είναι γραμμική και ομαλή. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, λόγω του ηλεκτροκινητήρα και δεν θα σε κρεμάσει σε οποιοδήποτε σενάριο.

Η κύλιση του νέου Civic είναι άριστη και παρότι το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί και για γρήγορη οδήγηση, δεν γίνεται ο παραμικρός συμβιβασμός στην καθημερινή χρήση και άνεση. Η απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου είναι υποδειγματική, ακόμα και με τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής, με το setup της ανάρτησης να είναι κορυφαίο όπου και αν κινηθείς, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στην πίεση είναι ελάχιστες.

Σε συνδυασμό με το άψογο σύστημα διεύθυνσης, ο έλεγχος του αμαξώματος είναι διαισθητικός και νιώθεις ότι κάθε εντολή του τιμονιού μεταφράζεται άμεσα, με το μπροστινό του αυτοκινήτου να είναι υποδειγματικό. Το νέο σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει βελτιωμένη αίσθηση επαναφοράς του τιμονιού στη θέση της ευθείας, χωρίς οποιαδήποτε παρεμβολή από εσένα, ενώ το ESP (Agile Handling Assist, AHA κατά τη Honda) έχει ρυθμιστεί ειδικά για το μεγάλο εύρος οδικών επιφανειών και οδηγικών συνθηκών των ευρωπαϊκών δρόμων.

Στον ανοιχτό δρόμο το Civic είναι άνετο και σταθερό, ανεξαρτήτου ταχύτητα κίνησης, ενώ η απουσία αεροδυναμικών θορύβων και της πολύ καλής ηχομόνωσης από τον δρόμο, έχει ως αποτέλεσμα να απολαμβάνεις να κάνεις ταξίδια. Κλείνοντας, το πεντάλ του φρένου έχει καλή αίσθηση, χωρίς να επηρεάζεται από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, η οποία είναι ήπια, με την επιβράδυνση να είναι δυνατή.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στο σφυρί Honda S2000 του 2001 με μόλις 1.525 χλμ.

Το Honda S2000 είναι αναμφισβήτητα ένα διαχρονικό αυτοκίνητο και τα τελευταία χρόνια οι τιμές του έχουν αγγίξει την στρατόσφαιρα, καθώς δεν είναι λίγες οι...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr