Citroen Oli Concept

Σχετικά άρθρα

Ένα νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο παρουσίασε σήμερα η Citroen. Πρόκειται για το Oli που φέρει το νέο λογότυπο της εταιρίας, με την Citroen να χαρακτηρίζει το όχημα ως “ένα εργαστήριο σε τροχούς”, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν ανάποδα, ενώ δεν διαθέτει κεντρική κολώνα, κάτι που διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο των πίσω επιβατών.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίασε σκόπιμα το Oli (προφέρεται all-e) να έχει ακραίο σχεδιασμό, τοποθετώντας όρθιο παρμπρίζ επειδή μειώσε την ποσότητα γυαλιού που χρειαζόταν και μείωσε την έκθεση του επιβάτη στον ήλιο. Η Citroen εκτιμά ότι το παρμπρίζ μειώνει τη ζήτηση ρεύματος του συστήματος κλιματισμού από τις μπαταρίες έως και 17%.

Υπάρχουν LED φωτιστικά σώματα σε C σχήμα, με τον μπροστά και τον πίσω προφυλακτήρα να είναι ίδιοι. Στις πόρτες είναι τοποθετημένα airbump προστατευτικά, με τα καθίσματα να είναι κατασκευασμένα από θερμοπλαστική πολυουρεθάνη (TPU) με πλέγμα 3D εκτύπωσης στις πλάτες των καθισμάτων. Πολλά από τα χαρακτηριστικά σχεδιάστηκαν για να μειώνουν την πολυπλοκότητα, ενώ χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά.

Δεν διαθέτει οθόνη για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αφού τον ρόλο αυτόν τον αναλαμβάνει το κινητό τηλέφωνο του οδηγού. Τα καθίσματα έχουν μόλις 8 μέρη σε σύγκριση με 37 σε ένα παραδοσιακό κάθισμα. Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα του Oli χρησιμοποιούν 34 εξαρτήματα σε σύγκριση με τα 75 σε ένα οικογενειακό hatchback.

Η μόνη οθόνη που υπάρχει στο εσωτερικό ονομάζεται Smartband, βρίσκεται στη βάση του παρμπρίζ και προβάλλει διάφορες πληροφορίες του οχήματος. Η Citroen μείωσε το βάρος των θυρών, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποθήκευση, αφαιρώντας τα ηχεία, την ηχομόνωση και την ηλεκτρική καλωδίωση, εξοικονομώντας περίπου 7 κιλά βάρους ανά πόρτα. Η αφαίρεση του παραδοσιακού ηχοσυστήματος και η αντικατάστασή του με αφαιρούμενα ηχεία Bluetooth και η βάση για smartphone εξοικονομούν ακόμη 250 κιλά.

Το αρθρωτό δάπεδο είναι κατασκευασμένο από διογκωμένο θερμοπλαστικό αφρό πολυουρεθάνης (E-TPU), το ίδιο υλικό που συναντάμε και στα παπούτσια τρεξίματος και στις σέλες ποδηλάτων, με την Citroen να προσθέτει σε αυτό μια αδιάβροχη επίστρωση. Το καπό, η οροφή και το πάτωμα της καρότσας είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο χαρτόνι, τοποθετημένο ανάμεσα σε πάνελ από υαλοβάμβακα, βάρους μόλις 6 κιλών και είναι ικανό να υποστηρίξει το βάρος ενός ενήλικα.

Το πρωτότυπο ζυγίζει 1.000 κιλά, με την μπαταρία των 40 kWh να προσφέρει αυτονομία έως και 400 χλμ. Φορτίζει από το 20 έως το 80% σε 23 λεπτά με χρήση ταχυφορτιστή και μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα ηλεκτρικές συσκευές, αλλά και το δίκτυο. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 110 χλμ/ώρα και η εταιρία δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες σχετικά με το πόσα άλογα αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας του.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου Citroen C3 Aircross

H Citroen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της νέας -δεύτερης- γενιάς του C3 Aircross, το λανσάρισμα του οποίου -με βάση το σημερινό...

Η Pagani Alisea γιορτάζει τα 25 χρόνια της Zonda

Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του τμήματος Transportation Design στο Istituto Europeo di Design (IED) του Τορίνο, το ίδιο που φοίτησε ο Αλέξανδρος Λιώκης, ετοίμασαν ένα...