Η Mazda παρουσίασε το Vision Study Concept, ένα σπορ πρωτότυπο μοντέλο που μας δείχνει το όραμα της ιαπωνικής εταιρίας και κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί τον προπομπό της επόμενης γενιάς του MX-5.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί πως το επόμενο MX-5 θα αποκτήσει ήπιο υβριδικό SkyActiv-X κινητήρα. Πρόκειται για τον 2,0-λιτρο SkyActiv-X που θα συνδυάζει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και θα αποδίδει έως και 30% περισσότερο ροπή από τον SkyActiv-G 2,0-λιτρο κινητήρα, καταναλώνοντας ταυτόχρονα έως και 30% λιγότερο καύσιμο.

Παράλληλα η Mazda ανακοίνωσε σήμερα το αναθεωρημένο πλάνο στρατηγικής διαχείρισης και οργάνωσης της μάρκας έως το 2030, ανανεώνοντας τη δέσμευσή της για επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητές της έως το 2050. Η εταιρία που θα επενδύσει 1,5 τρισ. γιεν (10,3 δισ. ευρώ) έως το 2030, αναμένει πως το 2030 οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων να ανέρχονται στο 40% του συνόλου.

Από σήμερα και έως το 2024, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην επίτευξη μεγαλύτερης ανθεκτικότητας στις αλλαγές στο περιβάλλον, εστιάζοντας στην ενίσχυση της τεχνολογικής ανάπτυξης, των αλυσίδων εφοδιασμού και των προσπαθειών μείωσης του κόστους. Σε αυτό το διάστημα, η Mazda θα συνεχίσει να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό του στόλου της.

Από το 2025 έως το 2027, καθώς οι κανονισμοί γίνονται πιο αυστηροί, ειδικά στην Ευρώπη, η Mazda θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό της γκάμας. Αυτό θα περιλαμβάνει τόσο τη βελτίωση και χρήση των πολλαπλών τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης και κατασκευής της Mazda, καθώς και την παγκόσμια κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία.

Αυτή η μετάβαση θα ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια της τρίτης φάσης από το 2028 έως το 2030. Η Mazda θα επιταχύνει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση μέσω συνεργασιών σε διαφορετικούς τομείς, με την εταιρία να υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών μονάδων υψηλής απόδοσης με τους συνεργάτες της.

Ως πρώτο βήμα προς τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της έως το 2030, η Ιαπωνική εταιρεία εντάχθηκε σε μια κοινοπραξία για να αναπτύξει προηγμένες και αποδοτικές τεχνολογίες παραγωγής και να δημιουργήσει ένα πλαίσιο παραγωγής και προμήθειας για μονάδες ηλεκτροκίνησης.

H Mazda ανακοίνωσε επίσης ότι έχει συνάψει συμφωνία κοινής ανάπτυξης για την ανάπτυξη μετατροπέων, συμπεριλαμβανομένων ημιαγωγών καρβιδίου του πυριτίου, ενώ ακόμη υπέγραψε συμφωνία κοινής ανάπτυξης για προηγμένες τεχνολογίες για κινητήρες, ενώ ιδρύει επίσης μια κοινή εταιρεία μαζί με άλλες δύο συνεργαζόμενες, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογιών κινητήρων.

Η Mazda θα συνεχίσει να προμηθεύεται μπαταρίες από τις συνεργαζόμενες εταιρείες της. Εκτός από τους υπάρχοντες προμηθευτές, η ιαπωνική εταιρεία σύναψε πρόσφατα συμφωνία με την Envision AESC για την προμήθεια μπαταριών για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία. Μεσοπρόθεσμα, καθώς θα παρουσιαστούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, η Mazda θα εξετάσει πιθανότητες να επενδύσει στην παραγωγή μπαταριών.

Καθώς προχωράει την εξέλιξη των προϊόντων της, η ιαπωνική εταιρεία θα συνεχίσει να βελτιώνει την ασφάλειά τους, καταβάλλοντας προσπάθειες για την ανάπτυξη ανθρωποκεντρικής προηγμένης τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού, στοχεύοντας σε μηδενικά μοιραία ατυχήματα από οποιοδήποτε νέο Mazda έως το 2040.