Στην αγορά της Αμερικής, η μέση προμήθεια των αντιπροσώπων (dealer markup, κάποιοι την αναφέρουν ως market value) για την πώληση ενός αυτοκινήτου τυπικά καθορίζεται από την τοπική τιμολόγηση και ζήτηση. Σε κανονικές συνθήκες, τα αυτοκίνητα μπορούν να αγοραστούν στη τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ή και λιγότερο, όταν υπάρχουν κίνητρα από τον κατασκευαστή.

Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες η περιορισμένη διαθεσιμότητα ενός μοντέλου και η αυξημένη ζήτηση του μπορεί να αυξήσει κατά πολύ την τελική τιμή, ακολουθώντας τον “νόμο” της αγοράς.

Ένας αντιπρόσωπος της Honda στις ΗΠΑ θέλει να εκμεταλλευτεί αυτό το μομέντουμ του νέου Civic Type R και την περιορισμένη διαθεσιμότητα του μοντέλου, και έχει βάλει ένα αδιανόητο “καπέλο” στην τιμή του. Πιο συγκεκριμένα, η προτεινόμενη τιμή πώληση του Civic Type R από την Honda είναι στα 42.895 δολάρια, με τον επιπλέον εξοπλισμό του να κοστολογείται στα 9.539,95 δολάρια και το ιδιαίτερο μπλε Boost Blue χρώμα να χρεώνεται 395 δολάρια, ενώ το κόστος για την παράδοση του αυτοκινήτου (destination and handling) είναι στα 1.095 δολάρια.

Το άθροισμα αυτών είναι στα 53.923,95 δολάρια, αλλά η αντιπροσωπεία έχει βάλει “καπέλο” 50.000 δολάρια, ενώ χρεώνει 100 δολάρια τα κεντρικά καπάκια στις ζάντες του αυτοκινήτου. Έτσι, η τελική τιμή ορίζεται στα 104.023,95 δολάρια…για ένα Civic Type R!