Η αναμονή έφτασε στο τέλος της, καθώς οι Zagato και Alfa Romeo μόλις παρουσίασαν την Giulia SWB Zagato, ένα νέο σπορ μοντέλου βασισμένο στη Giulia.

Πρόκειται για μια μοναδική δημιουργία, η οποία κατασκευάστηκε για να γιορτάσει τα 100 χρόνια από την πρώτη συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών. Τον σχεδιασμό της ανέλαβε η Zagato με την υποστήριξη του Alejandro Mesonero, επικεφαλής της Centro Stile Alfa Romeo και της ομάδας των σχεδιαστών του.

Ο ιταλικός οίκος σχεδιασμού κατέστησε σαφές ότι πρόκειται για μια μοναδική κατασκευή, με το project να ξεκινά το 2021, ακριβώς 100 χρόνια μετά το Tipo G1 που ήταν η πρώτη συνεργασία μεταξύ Zagato και Alfa Romeo. Το όνομα του αυτοκινήτου είναι μια αναφορά στην Alfa Romeo Giulietta Sprint Zagato, η οποία ήταν ο πνευματικός πατέρας της Alfa Romeo SZ.

Το μοντέλο είναι παραγγελία ενός Γερμανού συλλέκτη, ο οποίος έχει στην κατοχή του πολλά μοντέλα της Alfa Romeo, συμπεριλαμβανομένων των 8C Competizione και S.Z, καθώς και πολλών Aston Martin Zagato της σύγχρονης εποχής.

Όπως υποδηλώνει το όνομα του, το αυτοκίνητο βασίζεται στην Alfa Romeo Giulia, αλλά φέρει κοντύτερο μεταξόνιο, προσαρμοσμένο σε δίθυρο κουπέ αμάξωμα. Η Giulia SWB Zagato διαθέτει εντελώς νέο σώμα, το οποίο είναι εξολοκλήρου από carbon, τα φωτιστικά σώματα της Tonale και νέα μεγάλη μάσκα του scudetto, που περιβάλλεται από δύο τεράστιες εισαγωγές στον προφυλακτήρα και ένα πρόσθετο άνοιγμα στο έντονα σμιλεμένο αεριζόμενο καπό.

Προχωρώντας στο προφίλ, τα μπροστινά φτερά έχουν πλευρικά βράγχια, το τριγωνικό σήμα του Quadrifoglio και το έμβλημα της Zagato. Υπάρχουν carbon μέρη, με τις ζάντες αλουμινίου να προέρχονται από την Giulian GTAm, αν και έχουν ασημί φινίρισμα (και όχι μαύρο), και μέσα τους “κρύβουν” τις κίτρινες δαγκάνες φρένων.

Το μεταξόνιο είναι σημαντικά μικρότερο σε σύγκριση με την Giulia, με τις δύο μεγάλες πόρτες να διαθέτουν κρυφές χειρολαβές. Οι αναλογίες θυμίζουν κουπέ μοντέλα της Zagato από το παρελθόν, εξαιτίας του μακριού καπό και της κεκλιμένης γραμμής της οροφής, που καταλήγει στο fastback πίσω μέρος, μέσα από τα ανάγλυφα πίσω φτερά.

Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από τη σχεδίαση Kamm-tail, παρόμοιο με την Alfa Romeo TZ που σχεδιάστηκε από τη Zagato, και τονίζεται από τη λεπτή LED μπάρα. Ακόμα παρατηρούμε μεγάλο διαχύτη που ενσωματώνει τις κεντρικά τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης, ενώ η double-bubble οροφή αποτελεί χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο του Zagato και εκτείνεται μέχρι το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ.

Στο εσωτερικό συναντάμε carbon bucket καθίσματα και roll cage, διατηρώντας τη διάταξη της Giulia. Συνδυάζει μαύρο δέρμα με πράσινες πινελιές και ραφές, που ταιριάζουν με την εξωτερική απόχρωση που μοιάζει με το πράσινο Montreal Green της GTAm.

Ο πίνακας οργάνων έχει ένα μείγμα αναλογικών και ψηφιακών μετρητών, ενώ υπάρχει η οθόνη αφής για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Το τιμόνι, τα χειριστήρια κλιματισμού και ο επιλογέας αλουμινίου για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων προέρχονται απευθείας από τη Giulia. Αναμενόμενα, η καμπίνα έχει διθέσια διάταξη, με δύο bucket carbon καθίσματα, τα οποία φέρουν το έμβλημα Z στα ενσωματωμένα προσκέφαλα.

Μηχανικά, κάτω από το καπό υπάρχει ο 2,9-λίτρων biturbo V6 κινητήρας της Giulia GTAm ο οποίος αποδίδει 540 άλογα και συνδυάζεται με χειροκίνητο έξι σχέσεων, που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς.

Όλες οι εργασίες ανάπτυξης και παραγωγής πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου από τη Zagato χωρίς εξωτερική υποστήριξη. Για το λόγο αυτό, η Zagato αναφέρει ότι τα σήματα της Alfa Romeo στο αυτοκίνητο είναι αποκλειστικά για περιγραφικούς και προωθητικούς σκοπούς και την επιλογή της Zagato να αντλήσει έμπνευση από την Alfa Romeo SZ.