Ford: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα τις κοστίσει 6 δισ. δολάρια σε 3 χρόνια

Σχετικά άρθρα

Η Ford έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου με μεγάλες επενδύσεις σε εργοστάσια, μπαταρίες και νέα αυτοκίνητα, προκειμένου να προλάβει την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Αυτό θα αποδώσει μακροπρόθεσμα, όμως για την ώρα δημιουργεί τεράστιες ζημιές.

Η Ford που τα τελευταία 2 χρόνια παρουσίασε ζημιές ύψους 3 δισ. δολαρίων στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, Model e, αγωνίζεται να βρει τα πατήματα της στον ανερχόμενο κλάδο επενδύοντας σημαντικά σε νέες μονάδες και καινούργια μοντέλα. Γι’αυτό φέτος υπολογίζει πως το τμήμα αυτό θα χάσει επιπλέον 3 δισ. δολάρια.

Oι ζημιές θα διογκωθούν περαιτέρω φέτος επενδύοντας σε εργοστάσια, μπαταρίες και σε νέα αυτοκίνητα. Οι επενδύσεις αυτές εκτιμάται πως αποδώσουν σε βάθος χρόνου, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει, όμως στο μεταξύ ο κλάδος θα λειτουργεί με ζημιές.

Η Model e είναι η start-up της Ford στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και, όπως όλοι γνωρίζουν, οι EV start-ups χάνουν χρήματα αρχικά επενδύοντας στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας, της παραγωγικότητας και για να χτίσουν ένα μερίδιο στην αγορά,

σχολίασε χαρακτηριστικά ο CFO του αμερικανικού γίγαντα, John Lawler.

Η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει τέσσερα νέα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών για αυτοκίνητα, καθώς και ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων, όπως και να επενδύσει σε νέες συμφωνίες για τη διασφάλιση των απαραίτητων πρώτων υλών.

Η αναδιοργάνωση της εταιρείας “χώρισε” τη Ford σε τρία βασικά κομμάτια, την Model e, την Ford Blue που κρατά τον κλάδο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ένα τρίτο πυλώνα, την Ford Pro που “αγκαλιάζει” όλα τα φορτηγά οχήματα και βαν. Όμως, η έμφαση δίδεται ήδη στην Model e με στόχο στα τέλη της φετινής χρονιάς η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων να φτάσει τις 600.000 μονάδες και μέχρι τα τέλη του 2026 τα 2 εκατ. οχήματα.

Στόχος της Ford είναι έως το 2026 το λειτουργικό περιθώριο κέρδος της Model e να είναι στο 8%, όταν το 2022 ήταν στο -40%, πλησιάζοντας τον στόχο του 10% στα άλλα δύο τμήματα της (Blue και Pro).

Παράλληλα η Ford εξετάζει την αναβίωση του ονόματος Capri, χρησιμοποιώντας το όνομα στο δεύτερο μοντέλο της που θα βασίζεται στην MEB πλατφόρμα του VW Group, μετά το Explorer.

Τέλος, η Ford εκτιμά πως φέτος θα παρουσιάσει κέρδη 9-11 δισ. δολαρίων, με την Ford Blue να παρουσιάζει κέρδη περίπου 7 δισ. δολαρίων και η Ford Pro κέρδη που θα πλησιάζουν τα 6 δισ. δολάρια.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Μοναδικές προσφορές στα επαγγελματικά Ford Transit Connect, Transit και E-Transit

Προσφέροντας την πιο πλούσια και ολοκληρωμένη γκάμα LCV οχημάτων που ξεχωρίζουν για τις κορυφαίες μεταφορικές δυνατότητες και τα μοναδικά επίπεδα ευελιξίας τους, η Ford...