Fisker, Lucid, Rivian. Εκτός πως και οι τρεις είναι νεοσύστατες εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν ακόμη ένα κοινό. Και οι τρεις, είχαν υψηλές αποτιμήσεις όταν μπήκαν στο χρηματιστήριο, παρότι δεν είχαν ξεκινήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων και πλέον τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Η Fisker υπέβαλε μια δημόσια εγγραφή στα τέλη του 2020 με την αποτίμηση της να έφτασε στα 8 δισ. δολάρια, αλλά σήμερα η χρηματιστηριακή αξία της ανέρχεται στα 2,07 δισ. δολάρια.

Το καλοκαίρι του 2021 η Lucid μπήκε στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 91 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τη σημερινή της χρηματιστηριακή αξία να είναι στα 12,91 δισ. δολάρια. Η Rivian αποτιμήθηκε στα 121 δισ. δολάρια και πλέον η χρηματιστηριακή της αξία είναι στα 12,5 δισ. δολάρια.

Την περασμένη εβδομάδα η Lucid ανέφερε ζημίες μεγαλύτερες των 779 εκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, σε σύγκριση με τις ζημίες άνω των 81 εκατομμυρίων δολαρίων που ανέφερε το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Τα ταμειακά της αποθέματα μειώθηκαν στα 900 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα περισσότερα από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια που αναφέρθηκαν στα τέλη του 2022. Η εταιρεία είπε επίσης ότι σχεδίαζε να παράγει φέτος περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα, στο χαμηλότερο άκρο της προηγούμενης εκτίμηση της.

Η Fisker ανέφερε ζημιές 120 εκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους τρεις μήνες του 2023, λέγοντας πως είδε τα ταμειακά της αποθέματα να μειώνονται κατά 84 εκατ. δολάρια. Επίσης, η εταιρεία μείωσε τον φετινό στόχο παραγωγής μεταξύ 32.000 και 36.000 αυτοκινήτων, από 42.400 που προέβλεπε προηγουμένως.

Η Rivian από τη πλευρά της, ανέφερε απώλειες 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, κλείνοντας το τρίμηνο με περίπου 11,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και ισοδύναμα.