Πέθανε ο θρυλικός μηχανικός Giotto Bizzarrini

Σχετικά άρθρα

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 96 ετών άφησε στις 13 Μαΐου ο Giotto Bizzarrini, ο άνθρωπος που σχεδίασε μεταξύ άλλων τον θρυλικό, πρώτο V12 κινητήρα της Lamborghini.

Ο Bizzarrini γεννήθηκε στις 6 Ιουνίου 1926 στην Quercianella της Ιταλίας και είχε μια μακρά και ιστορική καριέρα ως μηχανικός αυτοκινήτων, από την εποχή που ήταν οδηγός δοκιμών για την Alfa Romeo τη δεκαετία του 1950, πριν μεταπηδήσει στη Ferrari το 1957 όπου ανέλαβε την θέση του αρχιμηχανικού της Scuderia και ήταν εν μέρει υπεύθυνος για την απόλυτη Ferrari 250 GTO.

Μετά από μια διαμάχη που είχε με τον Enzo το 1961, ο Bizzarrini παραιτήθηκε από την Ferrari και πήγε να εργαστεί στην ιταλική εταιρία Iso. Εκεί ανέλαβε την κατασκευή αγωνιστικών και supercars αυτοκινήτων για τον δρόμο.

Ανάμεσα τους και το 5300 Strada που σχεδίασε ο Bizzarrini το 1963 και κυκλοφόρησε από την εταιρεία που ίδρυσε το 1964. Ήταν παρόμοιο στην ιδέα με το Iso Grifo, που σχεδιάστηκε επίσης από τον Bizzarrini, και μάλιστα το Strada χρησιμοποίησε το όνομα Grifo όσο ήταν στο στάδιο του σχεδιασμού, καθώς και τη unibody πλατφόρμα του Iso Rivolta 300.

Το 1962 ο Bizzarrini ίδρυσε τη Societa Autostar, μια εταιρεία μηχανικών στην οποία ο Ferruccio Lamborghini ανέθεσε να σχεδιάσει έναν κινητήρα για την αυτοκινητοβιομηχανία του.

Έτσι δημιουργήθηκε ο πρώτος V12 κινητήρας της Lamborghini, με παραλλαγές εκείνου του κινητήρα να χρησιμοποιήθηκαν από την ιταλική εταιρία μέχρι και το 2010. Το πρώτο μοντέλο που τον φόρεσε ήταν η 350 GT το 1964 και τότε ο V12 κινητήρας είχε χωρητικότητα 3.464 κ.εκ, με το τελευταίο μοντέλο που διαθέτει τον V12 που φέρνει την υπογραφή του Bizzarrini να είναι η Murcielago SV που κυκλοφόρησε το 2010, με τον κινητήρα να έχει χωρητικότητα 6.496 κ.εκ.

Μέχρι το 1969, όταν και η εταιρία του πτώχευσε, η Bizzarrini έτρεξε με μεγάλη επιτυχία σε αγώνες όπως οι 24 ώρες του Le Mans, ενώ -εκτός από το 5300 Strada- έβγαλε στην παραγωγή το Europa και το P538.

Δούλεψε με τον Giorgetto Giugiaro τις μέρες πριν από την Italdesign και βοήθησε ακόμη και στη δημιουργία του AMC AMX/3. Πραγματικά, η συνεισφορά του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τεράστια και συγκλονιστική.

Ένα από τα πιο γνωστά έργα του Bizzarrini είναι η 250 GT Breadvan, μια Ferrari 250 με κοντό μεταξόνιο που τροποποιήθηκε για να ανταγωνιστεί εργοστασιακά 250 GTO ​​στην πίστα.

Ο Bizzarrini άλλαξε την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, χαμηλώνοντας το αυτοκίνητο και επεκτείνοντας το πίσω άκρο, σε μια προσπάθεια να αναπληρώσει τον λιγότερο εξελιγμένο σύστημα κίνησης.

Το Breadvan τα πήγε καλά στην εποχή του, αλλά το κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων δεν του επέτρεψε ποτέ να δείξει πραγματικά στις GTO που κατασκεύασε η Ferrari “ποιος ήταν το αφεντικό”.

Ο Bizzarrini μπορεί να έφυγε αλλά το όνομά του θα παραμείνει ζωντανό. Μια μάρκα που χρησιμοποιεί το όνομα του, έχει βγάλει στην αγορά 24 νέα 5300 GT και τώρα ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το πρώτο της νέο supercar, που ονομάζεται Giotto. Ένας ταιριαστός φόρος τιμής σε έναν σπουδαίο άνθρωπο.

Διάβασε ακόμα

Το Bizzarrini Manta είχε την 3θέσια διάταξη της McLaren F1, 24 χρόνια πριν από αυτήν

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Βέλγιο: “Μεθυσμένος” οδηγός απέδειξε ότι το σώμα του παράγει αλκοόλ

Ένας 40χρονος Βέλγος που είχε παραπεμφθεί σε δικαστήριο της Μπριζ επειδή συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένος καθ’ υποτροπή, απαλλάχθηκε από όλες τις κατηγορίες αφού απέδειξε...

Ένα Lucid Air κάηκε ολοσχερώς μετά από πρόσκρουση σε στύλο στη Βαρσοβία

Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Aleja Niepodległosci και Antoniego Madalinskiego στην πρωτεύουσα της Πολωνίας, το πρωί της 19ης Απριλίου, όπου πληροφορίες από...