Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ένα video που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το οποίο δείχνει χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν εγκαταλειφθεί, αποκαλύπτει την “φούσκα” που κρύβεται πίσω από αυτά.
Σύμφωνα με τον YouTuber Winston Sterzel, οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν πλασματικά τις πωλήσεις τους προκειμένου να παίρνουν τις κρατικές επιδοτήσεις, “πουλώντας” στις ίδιες νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία έβγαλαν κανονικά πινακίδες κυκλοφορίες και εγκαταλείφθηκαν στη τύχη τους αμέσως μετά, όντας πρακτικά ολοκαίνουργια.
Ανάμεσα στα μοντέλα που βλέπουμε στο video να έχουν εγκαταλειφθεί σε εκτάσεις στη πόλη Χανγκτσόου, πρωτεύουσα της επαρχίας Τσετσιάνγκ, είναι τα BYD e3, Geely Kandi K10 EV και Neta V.
Αυτό το “φαινόμενο” δεν περιορίζεται μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Κίνα. Το 2016, για παράδειγμα, έγινε ξαφνικά μια διαφημιστική εκστρατεία σχετικά με μια νέα ιδέα ποδηλάτου: την κοινή χρήση ποδηλάτων. Όσο οι κατασκευαστές αύξαναν τους αριθμούς πωλήσεων τους, οι επενδυτές συνέχιζαν να επενδύουν σε αυτά. Δεν είχε σημασία που ο πληθυσμός δεν χρησιμοποιούσε τα συγκεκριμένα ποδήλατα και κάπως έτσι χιλιάδες ποδήλατα κατέληξαν αχρησιμοποίητα σε τεράστιους σκουπιδότοπους.
Αυτή η εποχή τελείωσε το 2018 και μια νέα επενδυτική ιδέα κέρδισε δημοτικότητα: το car sharing με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν εγκαταλειφθεί, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.